Pagina 3 van 9

Geplaatst: vr 17 okt, 2008 08:12
door No Limit W-tec
SlOoT schreef:Moet je trouwens om wedstrijden te rijden zo'n schuimpad/rol op het stuur hebben ? Die zit er standaard namelijk niet op bij de KTM. :p
Meeste competities verplichten het idd. Op W-tec zit het standaard maar zelfs met mousse is het nog geen garantie dat je er heelhuids van af komt als het goed mis gaat. Vraag maar aan Jan, zijn tanden zaten door zijn onderlip, met als gevolg 6tal draden van binnen en 8tal van buiten...

Geplaatst: vr 17 okt, 2008 08:24
door No Limit W-tec
Is het niet tijd voor paar goede objectieve reviews ? Intussen zijn er reeds verschillende van het forum die ermee rijden.

Eén iets hoor ik overal terug : vering die erop staat is niet super, moet op zijn minst revalving krijgen.

Geplaatst: vr 24 okt, 2008 06:52
door No Limit W-tec
Niemand ? :?

KTM

Geplaatst: vr 24 okt, 2008 11:39
door Banshee Bas
Ik heb zelf ook een KTM de sx versie.

De quad bevalt super!
Pluspunten:

- Hij is super uitgebalanceerd (dit merk je vooral met springen)
- De zithouding is super
- Vering is goed , duurd wel even voordat ze echt loskomen
- De power uit het blok(450) is super voor een standaardmachine.

Minpunt vind ik dat je alles moet blijven navoelen en nalopen , vooral de achteras...
Dus locktite kopen is geen domme zet.

:idea:

Geplaatst: za 25 okt, 2008 12:17
door coen
wat was dat geluid dat uit je motor kwam op bakkum

Geplaatst: za 25 okt, 2008 17:50
door craptor
donder en bliksem :rock:

Geplaatst: za 25 okt, 2008 18:19
door coen
hee craptor hoe doet die sx van jou het meer power als een ltr 450. ik vind de sx ook wel vet weet alleen niet of die motors een jaar mee gaan zonder problemen

Geplaatst: zo 26 okt, 2008 09:36
door No Limit W-tec
Ik hoor vooral problemen met de vering die te hard is, maar moet mits goede valving wel op te lossen zijn. Dutje misschien wat toelichten. Gomes heeft Berck gereden op KTM maar voor Mahon terug op W-tec gestapt.

Motor blijft volgens mij het zwakke punt als ik zie wat er allemaal gebeurd is in EK met team Alskom en Ingo.

Geplaatst: zo 26 okt, 2008 20:04
door Dutje#82
te hard ? hm ik ben volledig verzacht, en klim terug harder en harder.. er was 1ne in mahon met origineel achter en bud veren vooraan.. ging na 2h nog soepel derover.mijn veering was te zacht voor de grote gaten, neus zakte gewoon weg.. het eerste h was het te doen maar daarna..motor zwakke punt ? wij hebben nog geen problemen, en kheb al 18h op de teller staan. wel veel filter's verversen en verse olie..

Geplaatst: di 28 okt, 2008 09:22
door craptor
vering moet naar eigen smaak geset worden[niet te veel aan veranderen]
gewicht en verdeling super ok
motor loopt als een beest[verglijkbaar met 560ktm]
bij de volgende piston beurt komt de big bore 540 erop :tongduim:
dus het einde der tijden voor wtec en andere zelfgebakken taartjes
this is the full race monster :spieren:

Toegevoegd na 1 minuten:

ooo ooo reputatie -2

Geplaatst: di 28 okt, 2008 09:30
door No Limit W-tec
Persoonlijk zou ik die big bore ten stelligste afraden, wij hebben destijds met de 560 SMR blokken gereden, zijn blokken op basis van de 525 maar met 560 cylinder en was echt een drama. Als ze liepen liepen ze beenhard maar jammer genoeg was onderhoudskost en betrouwbaarheid dramatisch... Bart en Shaggy zijn uiteindelijk overgestapt op CRF blok en sindsdien niets van problemen meer mee. Hun chassis heeft er intussen 220 uren op zitten waarvan 3x PDV, 3x Touquet en alle andere zandwedstrijden.

Geplaatst: di 28 okt, 2008 09:49
door craptor
de 2009 is een heel ander type blok
en alles komt orgineel van ktm met wat beloftes
dus we zullen eens kijken heb ook wat twijfels maar zonder testen weten we niks he :wink:
hou je op de hoogte :duimhoog:

Geplaatst: di 28 okt, 2008 10:56
door No Limit W-tec
Onze stukken waren ook origineel KTM. De 560 SMR was een super motard versie van de 525 EXC die standaard met big bore 560cc werd geleverd.

http://www.powersportsnetwork.com/newve ... s24935.htm

Re: Ktm quad

Geplaatst: vr 14 nov, 2008 20:21
door Frank MB
Ik zie nu op het forum toch al een aantal sx'en te koop, zijn er problemen mee?

Re: Ktm quad

Geplaatst: zo 16 nov, 2008 22:08
door airwolf
wel frank dat heb ik me ook al afgevraagd!
eerst komt iedereen ze hier als superquad benoemen en dan 2 weken erna staan ze te koop :? :? :? :?
nu ben ik toch ook wel benieuwd om te zien welk excuus ze gaan gebruiken!