Pagina 3 van 4
Geplaatst: di 25 mei, 2004 12:05
door No Limit W-tec
Als mijn 450 zijn beste tijd gehad heeft en zoals verwacht er geen papieren meer zullen zijn voor de YFZ (ook Duitse TUV keuring zou niet meer mogelijk zijn), dan koop ik zo'n grijze import YFZ en bouw die over in mijn chassis met papieren
Vervolgens verkoop ik de oude motor in de nieuwe chassis en verkoop hem in Frankrijk tegen een prijsje...
Geplaatst: di 25 mei, 2004 15:32
door Hanzie
ja uiteraard, maar ik kan er niet tegen dat je duur zit te zeggen als ge niet nadenkt over de opties die erop zitten en VOOR HIER IN BELGIE zeker met papieren, dus storm
Geplaatst: di 25 mei, 2004 18:14
door RAPPY660
ja precies voor belgie maar niet voor in nederland
en vincent WIL geen quad met kenteken
en mischien kunnen we hem beter tips geven over de quad
dan stom lullen over een kenteken
vincent olie vervangen doe je samen met het olie filter
ik zou ongeveer 1 dag rijden met de quad en het er dan uithalen en
schone olie erin wel 100% synteties
als er nog vragen zijn er zijn hier zat rijders met een 450
dus kunnen allemaal antwoord geven
suc6 met je keus
Geplaatst: di 25 mei, 2004 18:32
door Hanzie
ja dat wist ik wel... wou ff vermelden dat die van kenny goedkoop is.
meestal rijden ze een dag of 2-3 met de olie die erin zit, dan vervangen, zoals storm zegt met oliefilter etc... dan paar weken rijden, ligt eraan hoeveel je rijdt, dan nog 1 keertje vervangen, oliefilter hoeft niet noodzakelijk maar zoveel kost die ook weer niet. wanneer je dat gedaan hebt, gewoon lang zo rijden, meeste zeggen na 12u vervangen, dat is nogal dikke zever wanneer je geen competitie rijdt, je zou nogal olie mogen kopen
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 16:13
door Vincent
Storm, bedankt voor het aanbod, maar de koop staat al vast eigenlijk, dus rijden is niet nodig, want met een beetje mazzel rij ik volgende week op mijn eigen 450
Tips over de afstelling en olie, daar heb ik wat aan, dus als er nog dingen zijn, waar ik rekening mee moet houden, dan hoor ik het graag.
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 16:54
door RAPPY660
weinig tips meer vincent doe de sproeiers en de naald en je gaat een leuke tijd te gemoet luchtfilter ook niks aan doen gewoon lekker rijden
zo wel de olie na een dag met olie filter en je bent klaar
suc6 met de yfz 450
gr bob
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 17:54
door elsinore
Vincent schreef:Storm, bedankt voor het aanbod, maar de koop staat al vast eigenlijk, dus rijden is niet nodig, want met een beetje mazzel rij ik volgende week op mijn eigen 450
Tips over de afstelling en olie, daar heb ik wat aan, dus als er nog dingen zijn, waar ik rekening mee moet houden, dan hoor ik het graag.
yfz's rule !
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 18:20
door B@ckBone
elsinore schreef:een quad met belgische papieren is hier niet veel waard (dat wil zeggen de papieren dan) om hem legaal voor NL (op de weg) te maken moet ie via duitsland door de tüv en dan naar de rdw.
(dan mag je over de aankoopprijs ook nog ff bpm betalen .....27%)
als je enkel voor de cross wilt, gewoon zonder papieren kopen.
dat is ook wat storm bedoelt.
doei doei
Even vermelden dat mijn YFZ gekeurd is MET TUV keuring , IK heb dan ook TUV Bewijs van keuring .
Trouwens een AUTO - QUAD - MOTO - BOOT ouder dan 6 maanden kan je binnen europa kopen en hem dan laten inschrijven zonder er opnieuw belastingen of RDW of tax of watever op te betalen . Dank u europa .
Dus als je met mijn Belgische papieren naar de doaune gaat in nederland zetten ze daar een stempel op , TUV papieren bijbrengen , RDW keuringkje en hop je platen zijn er !
Dus hou op over iets te discuteren voor je je geinformeerd hebt !
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 18:35
door elsinore
ja, rdw keurinkje.............. en aftikken van BPM= 27% van dagwaarde,
zo werkt dat in nederland(land van de PLEURO)
DOEI DOEI
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 18:40
door elsinore
B@ckBone schreef:elsinore schreef:een quad met belgische papieren is hier niet veel waard (dat wil zeggen de papieren dan) om hem legaal voor NL (op de weg) te maken moet ie via duitsland door de tüv en dan naar de rdw.
(dan mag je over de aankoopprijs ook nog ff bpm betalen .....27%)
als je enkel voor de cross wilt, gewoon zonder papieren kopen.
dat is ook wat storm bedoelt.
doei doei
Even vermelden dat mijn YFZ gekeurd is MET TUV keuring , IK heb dan ook TUV Bewijs van keuring .
Trouwens een AUTO - QUAD - MOTO - BOOT ouder dan 6 maanden kan je binnen europa kopen en hem dan laten inschrijven zonder er opnieuw belastingen of RDW of tax of watever op te betalen . Dank u europa .
Dus als je met mijn Belgische papieren naar de doaune gaat in nederland zetten ze daar een stempel op , TUV papieren bijbrengen , RDW keuringkje en hop je platen zijn er !
Dus hou op over iets te discuteren voor je je geinformeerd hebt !
klopt voor geen meter, sorry.
alles wat hier op de weg rijdt is onderhevig aan BPM (belasting personen voertuigen) en die is 27% over de nieuw of dagwaarde, goedkope bonnen heeft geen zin want dan gaan ze dagwaarde schatten en daar zijn ze hier heel goed in.
dus je kunt wel zeggen dat ik niet moet diskuteren zonder dat ik geinformeerd ben..........................look who is talking.
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 19:59
door Vincent
Backbone het klinkt leuk, maar wij moeten hier echt BPM betalen als je een quad op kenteken wilt, ook een auto, motor of wat dan ook
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 20:04
door B@ckBone
ja sorry , maar dan zijn jullie wel het enige kutland in europa die dit heeft ...
Nu frankrijk kan er ook wat van ?
Geplaatst: wo 26 mei, 2004 20:49
door elsinore
dus hou op over iets te discuteren voordat je je geinformeerd hebt.
Geplaatst: do 27 mei, 2004 15:42
door RAPPY660
B@ckBone schreef:ja sorry , maar dan zijn jullie wel het enige kutland in europa die dit heeft ...
Nu frankrijk kan er ook wat van ?
je kan ook niet reageren is wel zo makkelijk 'dan dat je zegt kutland
Geplaatst: vr 28 mei, 2004 00:30
door Rik350
Is dat niet zo dan ? met al die regeltjes die we hier hebben? Als enige land van europa hebben we en dure benzine als belasting en wegen belasting en bpm dat is toch kut of wat???