Pagina 3 van 10

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 21:17
door jdrulez
Hey,

Ik heb tandwiel (17) erop zitten, ga morgen even testen hoe het rijd. Heb niks te hoeven veranderen, alleen achteras iets ontspannen.

Geplaatst: ma 29 sep, 2008 22:25
door CivicTurbo
oke, laat effe weten hoe het rijdt! ik ben erg benieuwd.

ik vergeet dat ding steeds te bestellen, maarja ik heb geen haast hehe..

volgensmij rijdt dat ding een stuk rustiger (kwa toeren)?

Geplaatst: di 30 sep, 2008 08:16
door Jarcos
Leuk hoe je dat ding helemaal naar je eigen hand zet en er zo een betrouwbaar machientje van maakt! Ga zo door :duimhoog:

Geplaatst: wo 01 okt, 2008 14:40
door jdrulez
Heb tandwiel er maandag opgezet, maar ivbm het ''mooie weer'' vandaag pas een testritje gedaan, echt stukken beter, trekt 1&2 nog mooi op, en de top is ruim voldoende. Hoefde niks te veranderen, bij algmoto vertelden ze me dat bij sommige bashan's je een stukje uit de binnenkant van het kettingkapje moest slijpen, bij mij niet, dus had mazzel :D Maar het is zeker een aanrader, zit alleen nog te denken om de wielen te laten balanceren, zou dit nog wat uithalen?

Succes! :duimhoog:

Geplaatst: wo 01 okt, 2008 15:06
door Scratch
uitbalanceren helpt zeker als je quad behoorlijk trilt en slingerd over de weg.
Zeker doen! Een beetje extra lucht in de band kan ook goed helpen. op 1.5 bar was het een stuk beter dan op 0.6.

greetz

Geplaatst: wo 01 okt, 2008 17:56
door jdrulez
Nou heb de orginele velgen laten balanceren, WEL EEN KILO LOOD EROP MAN! :shock: Toch maar gaan kijken voor chroom velgen. 8)

Geplaatst: wo 01 okt, 2008 20:14
door rockfordbreda
jdrulez schreef:Heb tandwiel er maandag opgezet, maar ivbm het ''mooie weer'' vandaag pas een testritje gedaan, echt stukken beter, trekt 1&2 nog mooi op, en de top is ruim voldoende. Hoefde niks te veranderen, bij algmoto vertelden ze me dat bij sommige bashan's je een stukje uit de binnenkant van het kettingkapje moest slijpen, bij mij niet, dus had mazzel :D Maar het is zeker een aanrader, zit alleen nog te denken om de wielen te laten balanceren, zou dit nog wat uithalen?

Succes! :duimhoog:

Wel je ketting spanning in de gaten houden hoor :idea:
Als deze nu een keer slap staat en de quad valt uit of bokt een keer met slappe ketting slaat deze dat stukje er zelf wel uit :shock:
En op het forum staat ook wat er dan gebeurt met je ontstekings kabels.

Greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :

Martijn

Geplaatst: do 02 okt, 2008 17:55
door jdrulez
Heb de ketting voor de ckerheid nog een x gespant. Daarna testritje gemaakt, ook topsnelheid gereden, 97km/u mooie snelheid toch, en trekt aan één streep door.

Ketting spanning:
Afbeelding

Afbeelding

Lijkt me in orde toch?

Geplaatst: do 02 okt, 2008 18:00
door Grizzly700
Lijkt mij te sterk gespannen, je moet hem +- 2 cm kunnen bewegen.

ketting

Geplaatst: do 02 okt, 2008 18:30
door bjorn200
Volgens mij ziet de spanning er goed uit. Wanneer je mocht problemen hebben om vanuit uw achteruitversnelling terug naar neutraal te komen spant ie iets te veel.

Zolang je dit niet voor hebt is de spanning ok.

Geplaatst: vr 03 okt, 2008 21:49
door anauta
Hmnz, ander tandwiel moet ik ook nog maar even proberen.

Heb nu:
* 115 sproeier
* Open luchtfilter
* aangepast duimgas, zodat het gas verder open kan (dit scheelt echt enorm! Let op, je duimgas kan wel makkelijk achter het handvat blijven haken)

Heb eindelijk 100 op de teller gezien:P (toen deze het nog deed, ondertussen is er een condensator losgeschoten, ding geeft nu 105 aan als ik amper sneller rij dan een oma'tje op electrische rolstoel)

Geplaatst: do 09 okt, 2008 07:03
door bashan200cc
raar mijn teller kan maar tot aan 99 km per hour ? werk namelijk met bashan Quads bina elke dag de bashan 200 cc
bashan 300cc

van bijde QUADS KAN DE DIGITALE teler maar tot top van 99 per hour
heb ij dan andere teller gestoken zoja graag pic wan ik vind de origineele at lomp

mvg rocky

Geplaatst: do 09 okt, 2008 16:06
door rockfordbreda
Dat klopt niet helemaal,want bij de mijne zat de sensot te ver van de remschijf voor een goede meting te kunnen doen en toen gaf deze teller 198km/h aan :p
Er optimistich vond ik :mrgreen:

Dus ff dichter bij de schijf gezet en probleem was opgelost. :duimhoog:

Greetzzzz :

Martijn

Geplaatst: vr 10 okt, 2008 10:31
door CivicTurbo
hey, mijn teller gaat ook tot 99
ik heb nog geen 99 gereden.

mijn tacho reageert trouwens een beetje traag. er zit vertraging in het aangeven van de toeren en km/h.
hebben jullie dat ook?


@ jdrulez: is je top nu 97? dat is ook niet veel meer als origineel? zit je hoog in de toeren, of komt de quad niet verder in de toeren? hoeveel toeren draai je als je 97 gaat?

en JA banden balanceren helpt ENORM VEEL!

Daarnaast moet je ook controleren of je draagarmen speling hebben, wat ik met 100% zekerheid durf te zeggen.

de onderste en bovenste draagarmen hebben rubbere afdichtringen. ipv volledig vol te zitten met rubber zit hier achter wat vet (wat ook niet het geval is bij elke draagarm).
ik heb de leegte opgevuld met vloeibaar rubber (wat hard wordt) met een rekbaarheid van 35%.

het resultaat is dat de draagarmen nu wel rubberen bussen hebben. en de busjes zitten nu goed gevulcaniseerd. er zit absoluut geen speling meer op!
het rijgedrag is hierdoor EEEEENORM verbeterd! het zijwaarts richting zoeken is verdwenen. de quad doet nu gewoon wat ie moet doen en heeft geen eigen willekeurige wil. :crosser:

als je je draagarmen los hebt. vet dan meteen de kogels goed in. dit voorkomt dat er geen water bij de kogels komt waardoor roest ontstaat en dat je geen speling op de kogels krijgt.

Geplaatst: vr 10 okt, 2008 11:37
door jdrulez
ja hij maakt nog behoorlijk toeren, vooral 1 en 2, in de 4 valt opzich nog mee, maar een 39tands tandwiel komt er achter nog wel op denk ik. Ik zal ff in de gaten houden kwa toeren, en even een keer met auto erachter rijden kijken wat de top werkelijk is!