ik ben toch een beetje aan twijfelen tss SM of cross, maar als ik men öhlins naar beneden draai heb ik geen KW vering of verlagingsblokskes meer nodig hoor Zal nog wel is een foto plaatsen als em naar beneden staat. Denk dat ik binnen een paar maand wel originele velgskes zoek en scooterbandjes erop en laagprofielkes achteraan en dan naar beneden zetten. Maar wil altijd d"e mogelijkheid hebben om heb terug omhoog te zetten voor de slechtere stukken op te zoekkenairwolf schreef:heel mooi zo!!
die ohlins zullen wel stukken beter zijn dan de originele!
maar heb jij je niet van forum vergist?
of ga je hem ombouwen tot supermotard?
LeOke's Blaster (verkocht :()
Re: LeOke's Blaster (Vraag uitlaatkeuze?)
Re: LeOke's Blaster (Vraag uitlaatkeuze?)
men originele witte veren zitten nu op een andere blaster waar ik de öhlins afgehaald heb...Tiesko schreef:Hey! Hij ziet er nu inderdaad zeer schoon uit!
Misschien is het wel mooier als je die plasticen heelguards weghaalt?....
Je had toch origineel witte veren he? verkoop je deze misschien?...
Groete!
en men plasticen heelguards laat ik zitten hoor, ge weet nooit dat ik met men voeten ergens daar tussen raak... Liever nie!
nog aan vraagske voor jouw, heb jij met je blaster een ander tandwiel gestoken? heb er met die nieuwe banden nog geen baanrit mee gedaan en vraag me af of ik nu nog wel snelheid genoeg haal om mee te kunnen met het verkeer??
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
Dat is inderdaad een stuk veiliger! daar heb je gelijk in, maar ik vind het persoonlijk niet zo mooi..
Ik heb nog geen andere tandwielen gestoken, want ik heb hem namelijk uit elkaar liggen. Ik leg er meteen nieuwe tandwielen en een nieuwe ketting onder...
ik weet alleen nog neit welke tandwielverhouding ik zal pakken! Met de orignele verhouding en deze bandjes is niet erg fijn, hij trekt namelik nogal hard op maar heeft een lage topsnelheid...je kunt nog wel mee met het verkeer, maar met nogal wat lawaai tusse je bene..
weet iemand wat misschien een geode tandwielverhouding is met deze bandjes?..
Groete
Ik heb nog geen andere tandwielen gestoken, want ik heb hem namelijk uit elkaar liggen. Ik leg er meteen nieuwe tandwielen en een nieuwe ketting onder...
ik weet alleen nog neit welke tandwielverhouding ik zal pakken! Met de orignele verhouding en deze bandjes is niet erg fijn, hij trekt namelik nogal hard op maar heeft een lage topsnelheid...je kunt nog wel mee met het verkeer, maar met nogal wat lawaai tusse je bene..
weet iemand wat misschien een geode tandwielverhouding is met deze bandjes?..
Groete
2takt
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
t'was maar gewoon uit nieuwsgierigheid
ja das wel een voordeel aan jou ohlins veren!
post maar veel foto's!
ja das wel een voordeel aan jou ohlins veren!
post maar veel foto's!
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
nice stuff !! die veren zien er nog heel goed uit ! zal je nog wel plezier aan hebben !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
als ik ze goed afgesteld krijg tenminste want overal waar ge leest is het uit ervaring dat je ze moet afstellen en ervaring daarin heb ik ABSOLUUT niet!zilladude schreef:nice stuff !! die veren zien er nog heel goed uit ! zal je nog wel plezier aan hebben !
ik ga normaal zondag gaan rijden met originele tandwielverhouding om te zien wat het geeft en dan begin ik met een ander klein tandwiel en zien wat dat geeft en desnoods een ander achtertandwiel eh, we zullen zien... Wat ik niet ga doen is onmiddellijk een andere hub kopen achteraan waar een 32tands tandwiel op past want dat gaat me ietske teveel schelen waarschijnelijk! We zullen zien... Ik hou je op de hoogteTiesko schreef:
weet iemand wat misschien een geode tandwielverhouding is met deze bandjes?..
Groete
groetjes Sam
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
okey, hou me dan maar even op de hoogte!!
Ik heb trouwens de maat 18x10, volgens mij heb je toch een maat groter ofniet? ..
Ik heb trouwens de maat 18x10, volgens mij heb je toch een maat groter ofniet? ..
2takt
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
in de middag gaan rijden met men quad en moet zeggen dat de banden VEEL grip hebben.
een GROOT nadeel is de snelheid op baan, nog een 50-60km/h, Pfffff. dan trek ik hem wel niet op zen limiet maar draait toch al hevig wat toeren... dusjah, morgen is bellen naar quadfun wat ik zou doen. Tandwiel voor? achter? Weet nog niet wat!
een GROOT nadeel is de snelheid op baan, nog een 50-60km/h, Pfffff. dan trek ik hem wel niet op zen limiet maar draait toch al hevig wat toeren... dusjah, morgen is bellen naar quadfun wat ik zou doen. Tandwiel voor? achter? Weet nog niet wat!
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
groter voortandwiel en dan direct zorgen dat je opluchtfilter hebt en goede sproeier en goede afstelling zodat je het verlies met optrekken kunt compenseren.LeOke schreef:in de middag gaan rijden met men quad en moet zeggen dat de banden VEEL grip hebben.
een GROOT nadeel is de snelheid op baan, nog een 50-60km/h, Pfffff. dan trek ik hem wel niet op zen limiet maar draait toch al hevig wat toeren... dusjah, morgen is bellen naar quadfun wat ik zou doen. Tandwiel voor? achter? Weet nog niet wat!
greetz
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
zal dit voldoende zijn dat tandwiel voorraan??? gaat em dan terug 70 lopen op zen gemak? moet van mij geen 100 lopen zenne, zolang em 70/80 haalt en men blokske draait opt gemak ben ik al contentScratch schreef:groter voortandwiel en dan direct zorgen dat je opluchtfilter hebt en goede sproeier en goede afstelling zodat je het verlies met optrekken kunt compenseren.LeOke schreef:in de middag gaan rijden met men quad en moet zeggen dat de banden VEEL grip hebben.
een GROOT nadeel is de snelheid op baan, nog een 50-60km/h, Pfffff. dan trek ik hem wel niet op zen limiet maar draait toch al hevig wat toeren... dusjah, morgen is bellen naar quadfun wat ik zou doen. Tandwiel voor? achter? Weet nog niet wat!
greetz
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
standaard loopt een blaster ongeveer 90 tot 100 km/h.
Door een groter voortandwiel zal de topsnelheid oplopen maar lever je in op je trekkracht.
Wel zal de motor met een kleiner voortandwiel rustiger lopen bij hetzelfde aantal km/h dan met je orginele tandwiel.
Door een groter voortandwiel zal de topsnelheid oplopen maar lever je in op je trekkracht.
Wel zal de motor met een kleiner voortandwiel rustiger lopen bij hetzelfde aantal km/h dan met je orginele tandwiel.
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
met de originele banden kon ik mss wel 90 rijden maar aan een stuk of 70km/h draaide de motor op zijn gemak, maar de vraag is nu als ik met de kleinere banden 1 tand bijvoeg op men voorste tandwielke gaat hij dan terug 70km/h lopen op zijn gemak en ook dezelfde top hebben als voordien? of ga ik achteraan ook moetten veranderenScratch schreef:standaard loopt een blaster ongeveer 90 tot 100 km/h.
Door een groter voortandwiel zal de topsnelheid oplopen maar lever je in op je trekkracht.
Wel zal de motor met een kleiner voortandwiel rustiger lopen bij hetzelfde aantal km/h dan met je orginele tandwiel.
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
achtertandwiel vervangen is zo simpel niet dan moet je je steun aanpassen
vooraan kan je makelijk 1 tot 2 tandjes bijzetten
vooraan kan je makelijk 1 tot 2 tandjes bijzetten
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
steun aanpassen???airwolf schreef:achtertandwiel vervangen is zo simpel niet dan moet je je steun aanpassen
vooraan kan je makelijk 1 tot 2 tandjes bijzetten
morgen gaat een vriend achter een 14 / 38 verhouding. Hoop dat het daarmee opgelost is hoor! en heb ergens gelezen dat ik men jetting moet aanpassen als ik dit doe??? heeft toch niks te maken met de motor?
Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)
ja als je achteraan een kleiner tandwiel zet loopt je ketting er zo af
omdat de steun van je tandwiel dan gelijk komt met je tandwiel
je moet een beetje van je steun afvijlen of slijpen
jetting moet je nakijken
rijd een stuk voluit ebn zet je quad onmidelijk stil en draai je bougie eruit en bekijk de kleur
is ze wit staat hij te arm
is ze koffie met melk is ze goed
is ze zwart staat hij te rijk
omdat de steun van je tandwiel dan gelijk komt met je tandwiel
je moet een beetje van je steun afvijlen of slijpen
jetting moet je nakijken
rijd een stuk voluit ebn zet je quad onmidelijk stil en draai je bougie eruit en bekijk de kleur
is ze wit staat hij te arm
is ze koffie met melk is ze goed
is ze zwart staat hij te rijk