LeOke's Blaster (verkocht :()

Laat ons watertanden met de mooiste foto's uit je collectie...
LeOke
Quadrider
Quadrider

Re: LeOke's Blaster (Vraag uitlaatkeuze?)

Bericht door LeOke »

airwolf schreef:heel mooi zo!!
die ohlins zullen wel stukken beter zijn dan de originele! :applaus: :applaus: :applaus:
maar heb jij je niet van forum vergist?
of ga je hem ombouwen tot supermotard?
ik ben toch een beetje aan twijfelen tss SM of cross, maar als ik men öhlins naar beneden draai heb ik geen KW vering of verlagingsblokskes meer nodig hoor :p Zal nog wel is een foto plaatsen als em naar beneden staat. Denk dat ik binnen een paar maand wel originele velgskes zoek en scooterbandjes erop en laagprofielkes achteraan en dan naar beneden zetten. Maar wil altijd d"e mogelijkheid hebben om heb terug omhoog te zetten voor de slechtere stukken op te zoekken :)
LeOke
Quadrider
Quadrider

Re: LeOke's Blaster (Vraag uitlaatkeuze?)

Bericht door LeOke »

Tiesko schreef:Hey! Hij ziet er nu inderdaad zeer schoon uit!

Misschien is het wel mooier als je die plasticen heelguards weghaalt?.... :|

Je had toch origineel witte veren he? verkoop je deze misschien?...

Groete! :)
men originele witte veren zitten nu op een andere blaster waar ik de öhlins afgehaald heb...

en men plasticen heelguards laat ik zitten hoor, ge weet nooit dat ik met men voeten ergens daar tussen raak... Liever nie!

nog aan vraagske voor jouw, heb jij met je blaster een ander tandwiel gestoken? heb er met die nieuwe banden nog geen baanrit mee gedaan en vraag me af of ik nu nog wel snelheid genoeg haal om mee te kunnen met het verkeer??
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Re: LeOke's Blaster (nieuwe updates!)

Bericht door Tiesko »

Dat is inderdaad een stuk veiliger! daar heb je gelijk in, maar ik vind het persoonlijk niet zo mooi.. :wink:

Ik heb nog geen andere tandwielen gestoken, want ik heb hem namelijk uit elkaar liggen. Ik leg er meteen nieuwe tandwielen en een nieuwe ketting onder...

ik weet alleen nog neit welke tandwielverhouding ik zal pakken! Met de orignele verhouding en deze bandjes is niet erg fijn, hij trekt namelik nogal hard op maar heeft een lage topsnelheid...je kunt nog wel mee met het verkeer, maar met nogal wat lawaai tusse je bene.. :wink:

weet iemand wat misschien een geode tandwielverhouding is met deze bandjes?..

Groete :)
2takt
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

t'was maar gewoon uit nieuwsgierigheid :wink:
ja das wel een voordeel aan jou ohlins veren!
post maar veel foto's!
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

nice stuff !! die veren zien er nog heel goed uit ! zal je nog wel plezier aan hebben !
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

zilladude schreef:nice stuff !! die veren zien er nog heel goed uit ! zal je nog wel plezier aan hebben !
als ik ze goed afgesteld krijg tenminste :) want overal waar ge leest is het uit ervaring dat je ze moet afstellen en ervaring daarin heb ik ABSOLUUT niet!
Tiesko schreef:
weet iemand wat misschien een geode tandwielverhouding is met deze bandjes?..

Groete :)
ik ga normaal zondag gaan rijden met originele tandwielverhouding om te zien wat het geeft en dan begin ik met een ander klein tandwiel en zien wat dat geeft en desnoods een ander achtertandwiel eh, we zullen zien... Wat ik niet ga doen is onmiddellijk een andere hub kopen achteraan waar een 32tands tandwiel op past want dat gaat me ietske teveel schelen waarschijnelijk! We zullen zien... Ik hou je op de hoogte :)

groetjes Sam
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

okey, hou me dan maar even op de hoogte!! :wink:

Ik heb trouwens de maat 18x10, volgens mij heb je toch een maat groter ofniet? ..
2takt
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

in de middag gaan rijden met men quad en moet zeggen dat de banden VEEL grip hebben.

een GROOT nadeel is de snelheid op baan, nog een 50-60km/h, Pfffff. dan trek ik hem wel niet op zen limiet maar draait toch al hevig wat toeren... dusjah, morgen is bellen naar quadfun wat ik zou doen. Tandwiel voor? achter? Weet nog niet wat!
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

LeOke schreef:in de middag gaan rijden met men quad en moet zeggen dat de banden VEEL grip hebben.

een GROOT nadeel is de snelheid op baan, nog een 50-60km/h, Pfffff. dan trek ik hem wel niet op zen limiet maar draait toch al hevig wat toeren... dusjah, morgen is bellen naar quadfun wat ik zou doen. Tandwiel voor? achter? Weet nog niet wat!
groter voortandwiel en dan direct zorgen dat je opluchtfilter hebt en goede sproeier en goede afstelling zodat je het verlies met optrekken kunt compenseren.

greetz
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

Scratch schreef:
LeOke schreef:in de middag gaan rijden met men quad en moet zeggen dat de banden VEEL grip hebben.

groter voortandwiel en dan direct zorgen dat je opluchtfilter hebt en goede sproeier en goede afstelling zodat je het verlies met optrekken kunt compenseren.

greetz
zal dit voldoende zijn dat tandwiel voorraan??? gaat em dan terug 70 lopen op zen gemak? moet van mij geen 100 lopen zenne, zolang em 70/80 haalt en men blokske draait opt gemak ben ik al content
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

standaard loopt een blaster ongeveer 90 tot 100 km/h.
Door een groter voortandwiel zal de topsnelheid oplopen maar lever je in op je trekkracht.
Wel zal de motor met een kleiner voortandwiel rustiger lopen bij hetzelfde aantal km/h dan met je orginele tandwiel.
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

Scratch schreef:standaard loopt een blaster ongeveer 90 tot 100 km/h.
Door een groter voortandwiel zal de topsnelheid oplopen maar lever je in op je trekkracht.
Wel zal de motor met een kleiner voortandwiel rustiger lopen bij hetzelfde aantal km/h dan met je orginele tandwiel.
met de originele banden kon ik mss wel 90 rijden maar aan een stuk of 70km/h draaide de motor op zijn gemak, maar de vraag is nu als ik met de kleinere banden 1 tand bijvoeg op men voorste tandwielke gaat hij dan terug 70km/h lopen op zijn gemak en ook dezelfde top hebben als voordien? of ga ik achteraan ook moetten veranderen
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

achtertandwiel vervangen is zo simpel niet dan moet je je steun aanpassen
vooraan kan je makelijk 1 tot 2 tandjes bijzetten
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

airwolf schreef:achtertandwiel vervangen is zo simpel niet dan moet je je steun aanpassen
vooraan kan je makelijk 1 tot 2 tandjes bijzetten
steun aanpassen???

morgen gaat een vriend achter een 14 / 38 verhouding. Hoop dat het daarmee opgelost is hoor! en heb ergens gelezen dat ik men jetting moet aanpassen als ik dit doe??? heeft toch niks te maken met de motor?
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

ja als je achteraan een kleiner tandwiel zet loopt je ketting er zo af
omdat de steun van je tandwiel dan gelijk komt met je tandwiel
je moet een beetje van je steun afvijlen of slijpen
jetting moet je nakijken
rijd een stuk voluit ebn zet je quad onmidelijk stil en draai je bougie eruit en bekijk de kleur
is ze wit staat hij te arm
is ze koffie met melk is ze goed
is ze zwart staat hij te rijk
Plaats reactie