Pagina 3 van 5

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: vr 03 apr, 2009 11:39
door ruudevers
:D

Dat is dus een elektro turbo? Hoop dat het rendemend goed is wat dat trekt wat stroom :?

Ruud

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: vr 03 apr, 2009 21:57
door bigbddah
haha dit is te gek ik heb vandaag die turbo gechecked en getest, ook open gemaakt en getest op een scooter accutje 12 volt 6 amp en hij gaat al af!
filmpje op youtube gezet dit is de link, ik moet een slang van de turbine naar het of een luchtfilter box leiden een grotere sproeier zodat er meer lucht in het filter verzamelt en meer mengsel het inlaat spruitstuk in geblazen kan worden, moet ook proberen te fixxen dat de turbine pas aanslaat bij een bepaald toerental en niet continu anders loopt ie voor geen meter stationair...

hier het filmpje van de test

http://www.youtube.com/watch?v=rCNmCUn0gaA" onclick="window.open(this.href);return false;

moet wel het geluid beetje harder zette denk ik om het te horen blazen en fluiten :crosser:

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: vr 03 apr, 2009 22:32
door henry
Als je er nog meer vind, gooi hem dan deze kant op, ik wil er ook wel één.

Nauw knooi onder dat ding

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: za 04 apr, 2009 11:43
door boss Adly
Ik ruik hier handel in :lol:

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: za 04 apr, 2009 17:42
door ATV-Rory#214
:lol:
k wil er ook wel een..
als k dat zo zie :D

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: za 04 apr, 2009 17:52
door FLIPmode
Charger69 schreef:Daar ben ik nu ook eens benieuwd naar wat dat gaat geven :wink:
Batterij sneller leeg dan dat de bashan kan laden schat ik, is ook al een discussie geweest op motorforum, veel powerverlies omdat de motor zwaarder moet trekken om de batterij vol te houden. Zeker als het ontwikkeld is voor auto's zul je wss een xtra alternator moeten bijzetten. op mijne was een elektrisch oliepompje( ze bestaan :D ) al genoeg om de baterij na een half uur leeg te trekken. Ik zit wel nog met een stator op de krukas op mijn oud barrel, maar ik denk dat de bashan op het zelfde principe werkt. Kort gezegd : leuk om te proberen maar ik denk dat het niet opbrengt wat het verbruikt, anders stond al overal een elektrische turbo op. :idea:

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: za 04 apr, 2009 20:51
door bigbddah
FLIPmode schreef:
Charger69 schreef:Daar ben ik nu ook eens benieuwd naar wat dat gaat geven :wink:
Batterij sneller leeg dan dat de bashan kan laden schat ik, is ook al een discussie geweest op motorforum, veel powerverlies omdat de motor zwaarder moet trekken om de batterij vol te houden. Zeker als het ontwikkeld is voor auto's zul je wss een xtra alternator moeten bijzetten. op mijne was een elektrisch oliepompje( ze bestaan :D ) al genoeg om de baterij na een half uur leeg te trekken. Ik zit wel nog met een stator op de krukas op mijn oud barrel, maar ik denk dat de bashan op het zelfde principe werkt. Kort gezegd : leuk om te proberen maar ik denk dat het niet opbrengt wat het verbruikt, anders stond al overal een elektrische turbo op. :idea:
het is ook geen turbo he, ik gebruik m alleen om geforceerde lucht (meer mengsel) door de carb te blazen als je het filmpje kijkt zie je dat ie werkt op een oud scooter accu tje 5 of 6 amp, en daar blaast ie al.
ik heb al een grotere accu op mijn bashan dan de originele, daarbij komt ook nog dat ie moet aan slaan bij meer dan 5000 toeren dus niet constant, hij zal niet zoveel kracht hebben om een auto van 1000 kilo vooruit te hebben dan had ie indd overal wel op hebben gezeten. :D

zoiets heb ik in gedachten

Afbeelding

moet ff nog een goedkoop powerfiltertje bestelle bij alg dan kan ik die verboren ( dat doe ik niet met me K&N :idea: )
plaatsen en jongens jullie horen het natuurlijk als eerste zal ook ff kijke of ik er nog een paar kan scoren bij die jongen en wat hij er eventueel voor moet hebben. grtz

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: za 04 apr, 2009 22:18
door FLIPmode
Als je het minste voordeel eruit wilt halen zul je toch met een gesloten systeem moeten werken,wil je geen lucht zomaar wegblazen. Zoals jij het tekent wordt de lucht "bij geblazen" in de filter, bij 5000 toeren doet uw blokje zo een 1250 inlaatslagen, voor 200cc is dat 250l lucht/min is zo een kleine 4 liter per seconde. In uw open systeem gaat de motor zijn lucht gemakkelijker door de filter trekken en zal de pomp niet genoeg kunnen bijgeven gewoon omdat hij zoveel nodig heeft.En dan moet ge het nog toerenafhankelijk maken(harder draaien bij meer toeren enz..) , anders zit de buis bij 8000 toeren meer in de weg dan dat ie goed doet. Moet toerenafhankelijk zijn omdat uwe a/f moet kloppen . Het kan met andere woorden niet zijn dat uw pomp bij 5000 alles geeft, en dat ge daarop uw sproeiers afsteld want dan klopt niet meer als ge 8000 en meer gaat draaien. En als ge het volledig gesloten maakt dan moet de motor de pomp "aantrekken" om alleen maar aan lucht te komen en dat is ook niet goed.
Maar proberen doet niemand kwaad en daar zijn de beste uitvindingen uitgekomen ,dus ik zou zeggen proberen en knutselen! :bier:
ps: om in verhouding te blijven; een echte turbo doet zo een 200 000 toeren per minuut en gaat van 20 000 naar 150 000 op enkele seconden , een elektromotor met 20 000 toeren/min max is al een mooie prestatie.

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: za 04 apr, 2009 22:39
door bigbddah
FLIPmode schreef:Als je het minste voordeel eruit wilt halen zul je toch met een gesloten systeem moeten werken,wil je geen lucht zomaar wegblazen. Zoals jij het tekent wordt de lucht "bij geblazen" in de filter, bij 5000 toeren doet uw blokje zo een 1250 inlaatslagen, voor 200cc is dat 250l lucht/min is zo een kleine 4 liter per seconde. In uw open systeem gaat de motor zijn lucht gemakkelijker door de filter trekken en zal de pomp niet genoeg kunnen bijgeven gewoon omdat hij zoveel nodig heeft.En dan moet ge het nog toerenafhankelijk maken(harder draaien bij meer toeren enz..) , anders zit de buis bij 8000 toeren meer in de weg dan dat ie goed doet. Moet toerenafhankelijk zijn omdat uwe a/f moet kloppen . Het kan met andere woorden niet zijn dat uw pomp bij 5000 alles geeft, en dat ge daarop uw sproeiers afsteld want dan klopt niet meer als ge 8000 en meer gaat draaien. En als ge het volledig gesloten maakt dan moet de motor de pomp "aantrekken" om alleen maar aan lucht te komen en dat is ook niet goed.
Maar proberen doet niemand kwaad en daar zijn de beste uitvindingen uitgekomen ,dus ik zou zeggen proberen en knutselen! :bier:
ps: om in verhouding te blijven; een echte turbo doet zo een 200 000 toeren per minuut en gaat van 20 000 naar 150 000 op enkele seconden , een elektromotor met 20 000 toeren/min max is al een mooie prestatie.
ja ik snap wat je zegt,
ik zat aan open te denken omdat ik dacht dat ie dan eventuele overdruk het filter uit kan blazen i p v de benzine terug het flotterbak in ( een draw trough kan niet ) omdat je met 1 in en 1 uitgang werkt en de behuizing en schoepen rad kunststof zijn.
het elektro motortje draait wel maar werkt niet als een turbo maar meer als een RAM AIR, nu werkt dat op rijwind dus je moet al vaart hebben op de motor of in de auto, dus ik dacht met dit apparaat rijwind te na te bootsen, en dat bij een bepaalt toerental. van het mengsel heb je gelijk dat moet ik indd nog ff uitpluizen die moet niet in ene te rijk staan als het motortje uit staat of te arm als die aangaat.. thnx for het mee denken :idea:

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: za 04 apr, 2009 22:53
door FLIPmode
No problem, ben al een jaar aan het uitdokteren (en hier lukt ook niet altijd alles hoe ik het wil :lol:)
Maar als Ram air is mss wel nuttig maar dan kun je beter met een trechter en buis principe werken.(voor op de baan dan toch :mrgreen: , niet in de slijk )

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: ma 06 apr, 2009 11:51
door ruudevers
Heey,

Als je nou voor de overdruk een elektro dumpvalve en dan een schakelaar in de gashendel.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &indexURL=" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.tuning-gids.nl/dumpvalves_blowoff_valves.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autostyle.nl/productfind.asp ... rsal=False" onclick="window.open(this.href);return false;

Ruud

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: za 02 mei, 2009 11:36
door dieseltank
waar blijft die TURBO!

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: za 02 mei, 2009 14:25
door Ardjuh
Dapper, maar is het niet handig om als je dit soort dingen gaat doen wat te berekenen en wat op papier te zetten... :p Al was het alleen maar om een idee te krijgen waar je praat :lol:

Maar ben voor alsnog benieuwd, ik zou zelf meer gaan zoeken naar een turbo die met de uitlaat aangedreven word zegmaar... op race motoren worden die dingen toch ook wel gebouwd? Waar komen die vandaan? :p

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: do 07 mei, 2009 18:24
door hardcorechaam
denk niet dat een door de uitlaat aangedreven turbo gaat werken op een bashan. dan moet je allemaal irritante pijpen enzo gaan trekken en er zal toch niet veel veranderen door die turbo want dat 200cc blok kan toch niet veel meer aan.

Re: BAshan 200cc Turbo

Geplaatst: do 07 mei, 2009 18:30
door Ardjuh
hardcorechaam schreef:denk niet dat een door de uitlaat aangedreven turbo gaat werken op een bashan. dan moet je allemaal irritante pijpen enzo gaan trekken en er zal toch niet veel veranderen door die turbo want dat 200cc blok kan toch niet veel meer aan.
Dat even buiten beschouwing gelaten :lol: