Pagina 3 van 3

Geplaatst: di 22 jun, 2004 08:57
door Ralph
Ik kan ze niet vinden van Wiseco voor de YFZ, zijn die er niet?

Geplaatst: di 22 jun, 2004 09:29
door No Limit W-tec
Wiseco heeft ze nog niet, maar zou ik ook niet nemen, staan niet bekend voor hun goede kwaliteit.

Prox heeft ze ook nog niet, Athena wel, kost 165 € btw in dus valt toch mee !

Geplaatst: di 22 jun, 2004 09:34
door Ralph
Ik heb weer hele andere verhalen gehoord over Wiseco, je moet ze goed inrijden. Maar ze kunnen heel wat meer feet aan.

Geplaatst: di 22 jun, 2004 09:35
door No Limit W-tec
Kenny (Backbone) was er niet over te spreken op zijn Honda weet ik nog. De meeste big bore rijders nemen JE omdat die betrouwbaarst is.

Geplaatst: di 22 jun, 2004 10:01
door Ralph
Daan en ik heb binnenkort ook Wiseco's dus we zullen zien of ze goed gaan :)

Geplaatst: di 22 jun, 2004 17:33
door Teunie
Wiseco schijnt ook veel afwijking te hebben tov aangegeven compressiewaarden

Geplaatst: di 22 jun, 2004 19:12
door keesie
bij prox breken de skirts weer sneller af, bij wiseco vallen de zuigerveerpennetje eruit, bij de een dit en de ander dat

wiseco is en zeer goede zuiger, maar vereist wat meer aandacht als het om boor/hohn toleranties gaat.
wiseco is een gesmede zuiger en zet net wat anders uit dan bijvoorbeeld een prox zuigertje (hebben alle japanse motoren af fabriek)
wiseco moet je langer en geduldiger inrijden of 0.03 meer tolerantie geven dan de standaard 0.05-0.06 mm. hierdoor verkort je de inrijtijd en blijft alles in orde.
als je weet waar je op moet letten is het absoluut geen probleem.

tsja, had ik het geld dan zou ik een mahle zuiger kopen, dat vindt ik de beste.

Geplaatst: di 22 jun, 2004 19:16
door keesie
Teunie schreef:Wiseco schijnt ook veel afwijking te hebben tov aangegeven compressiewaarden
is dit uit eigen ervaring dmv eigen compressietest gegevens of zomaar een "hearsay".
als het uit eigen test is, was de test gedaan met warme of koude motor, met gas volledig open of gesloten en waren de hoogte, omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid bij de wiseco test gelijk als bij het andere merk?

Geplaatst: di 22 jun, 2004 19:54
door No Limit W-tec
Keesie, je lijkt technisch zeer onderlegd, welkom op het forum zou ik zeggen, een echte aanwinst ! :wink:

Geplaatst: di 22 jun, 2004 20:00
door Robby
ja wat keesie zegt is waar, heb het op men stageplaats ook gemerkt, dat ze voor de ene piston een andere procedure gebruikten om te honen dan bij de andere, die mensen hebben er dan ook al mùeer dan 50j ervaring in. Ik heb altijd al prox gestken en ik laat motoren nogal vaak eens schreeuwen en nog geen probleem mee gehad, zelfs in de winkel waar ik ga zijn ze overtuigd van prox.
greetz
ps: welkom keesje

Geplaatst: di 22 jun, 2004 20:50
door Teunie
keesie schreef:
Teunie schreef:Wiseco schijnt ook veel afwijking te hebben tov aangegeven compressiewaarden
is dit uit eigen ervaring dmv eigen compressietest gegevens of zomaar een "hearsay".
als het uit eigen test is, was de test gedaan met warme of koude motor, met gas volledig open of gesloten en waren de hoogte, omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid bij de wiseco test gelijk als bij het andere merk?
Dit is inderdaad hearsay.

Geplaatst: wo 23 jun, 2004 17:52
door keesie
is helemaal geen probleem. wij gebruiken wiseco en prox.
wat bij wiseco direkt opvalt is dat de afwerking veel beter is, dit zegt nog helemaal niets over de werking hoor.
maar omdat wiseco een gesmede zuiger is, kan hij een zuigersnelheid van 1000 feet meer aan tov een prox gegoten zuiger.
plus dat de wiseco aan weerszijden boven de zuigerpen 2 extra smeergaten heeft (bij 2 takt uitvoering), skirts zijn iets dikker en wiseco is iets lichter.

zoals in andere post vermeld, is het raadzaam 0.03 meer tolerantie te hanteren.

in amerika zijn er personen die schertzend seizeco zeggen ( to seize is vastlopen in het engels) maar die zijn vaak onwetend ten aanzien van toleranties en inrijtijd en procedure en hebben vaak te weinig geduld met inrijden.

Geplaatst: wo 23 jun, 2004 18:55
door Teunie
Kijk das info waar we wat aan hebben!