Pagina 3 van 4
Geplaatst: za 12 jul, 2003 17:53
door Hanzie
volgens mij was hij blij toen hij zijn trouwe vierwieler weer zag staan...
Geplaatst: za 12 jul, 2003 17:56
door Teunie
Nee naar Normandie en helaas zonder quad. Doodzonde in zo'n prachtige streek......het jeukte nogal!
Gelukkig is quadten daar wel populair en hadden ze 6! verschillende tijdschriften.
Enne Hans, ik heb nog niet in de garage gekeken.....ik bid dat ie er nog staat. Dalijk ff vlammen.
Geplaatst: di 22 jul, 2003 20:49
door JAN15-10
Nou had ik de laatste weken ook last van `n steeds erger wordende rammel,en idd `n loszittende beschermplaat van de uitlaat (hier gelezen dus daar keek ik eerst naar )
Hing nog aan èèn beugel vast,2 beugels afgebroken en beschermplaat al half afgescheurt (toch te lang mee rondgereden )
Gelukkig heb ik zelf lasapparatuur en was het weer snel verholpen.
Ondertussen zag ik ook nog de luchtinlaat pijp naar de motor half los liggen,dus die ook gelijk goed vast gezet.
Zo zie je maar tis nooit verkeerd dat je soms onder je quad moet,voor je het weet ben je aan iets anders dat je tegen komt aant het sleutelen, ipv het werk waar je aan begonnen was.
Voorkomt ergere problemen (€) later.
Jan

Geplaatst: di 22 jul, 2003 23:05
door Teunie
Nee dat is het echt niet.
Ik heb het idee dat het zuigerveren zijn of iets dergelijks.
Wat is daar precies het symptoom van? Want power is er nog steeds, hij start meteen en ik merk verder niets raars....
Het zit echt wel in de motor. Het is een krassend geluid eigenlijk, al kan je het ook wel vergelijken met een knikker.
Maar een kapotte zuigerveer hoor je toch ook wel als je gas geeft in vrij?
Geplaatst: vr 25 jul, 2003 17:53
door Hanzie
hm, anders moet je toch eens naar backbone gaan teun...
Geplaatst: vr 25 jul, 2003 19:34
door rickyblaster
Wanneer een zuigerveer kapot is verliest hij zijn compressie en loopt hij op volle toeren slecht, of stopt hij ermee.
Toch?
Geplaatst: vr 25 jul, 2003 20:46
door Teunie
Ja dacht ik ook, dus dan zal het dat niet zijn. Verder zit er niet veel meer in t blok dat kan rammelen, of het moeten de kleppen zijn.
Geplaatst: vr 25 jul, 2003 21:35
door JAN15-10
4-Takt,Rammelt altijd als de Hell Teun,bij mij ist nie anders of der mot ok van alles los leggen.
Jan

Geplaatst: za 26 jul, 2003 10:27
door Win
Misschien dat je distributie ketting teveel speling heeft of dat hij door een eventuele geleider gesleten is. Ik weet niet op welke manier deze op spanning gehouden word in dit geval maar je zou er eens naar kunnen kijken.
Geplaatst: za 26 jul, 2003 12:15
door Teunie
Nee dit rammelen is echt niet normaal.
Die distributieketting, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Durf alleen niet goed eraan te beginnen, 4takt heb ik beetje schrik van.
Geplaatst: za 26 jul, 2003 19:22
door Win
Dikke kans dat er gewoon een spanner zit om de distributieketting te stellen. Die zit vaak achter een klepje of schroef op de cilinder die vanaf de buitenkant bereikbaar is. Heb een werkplaatshandboek van je quad? Probeer daar anders aan te komen. Als Honda dezelfde werkplaats handboeken bij hun quads geeft als bij de crosmotoren dan staat daar echt alles in. Ook de spanning van de distributieketting en hoe die te verstellen.
Geplaatst: za 26 jul, 2003 19:22
door Teunie
Mn oom denkt dat ie misschien te weinig benzine krijgt.
Ik heb 1x de bougie eruit gedraaid na een paar keer gas geven in zn vrij en nog 1 keer een plugchop op max speed.
De bougie is vrij licht van kleur, maar wel egaal, het porselijnen deel heeft ongeveer dezelfde kleur als de onderkant van de bougie.
Ook heb ik af en toe last van backfire (knal uit de uitlaat) als ik t gas loslaat.
Ik ga zsm een iets grotere sproeier proberen, kijken of t helpt.
Geplaatst: za 26 jul, 2003 19:36
door rickyblaster
Hij krijgt dan inderdaad te weinig brandstof.
Ik weet dit omdat ik doe aan modelbouw (micropulling.nl) en zelf met 2 4 takt motoren rijd.
Geplaatst: zo 27 jul, 2003 09:57
door Teunie
Teveel?? Neem aan dat je te weinig bedoelt?
Ik ga dalijk de standaarddemper erop zetten, kijken of dat beter is, sproeier kan ik niet aankomen op zondag

Geplaatst: zo 27 jul, 2003 16:18
door ronnieb
Ik zou ook het ontstekkings tijdstip na kijken voor de backfire.
En heel snel een andere(grotere) sproeier er in zetten.
Hij moet koffieboon bruin kleuren.