Levensbelangrijke tip voor YFZ rijders.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

keesie schreef:ik heb uit uw posts begrepen dat u ook een variabele onstekings vervroeger, (cdi) kort hebt geprobeerd maar hieruit geen vermogenswinst kon opmaken.
dit gebrek aan verhogen van koppelcurve is vreemd, maar hierdoor kan opgemaakt worden dat dit door detonatie eventueel kan zijn geremd.

het gebeurt op het circuit zelfs met zeer, zeer ervaren rijders dat er detonatie onstaat omdat men gewoonweg het uiterste uit de machine wil halen.

een anti-knock sensor of egt (uitlaatgas temperatuurmeter) is het enige middel om dit te constateren.
Ja , maar dan wel met een lambda sonde en een inlaat + uitlaatgas temperatuur meting ....
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Is gebeurd op de testbank bij Fredriks, ongeveer 3 uur voor het gebeurd is.

Heeft aan testbank gehangen waar CO2, temp, temp uitlaatgassen gemeten worden, dus daar zou het toch geconstateerd moet geweest zijn.

Enige wat we gemerkt hadden was dat we van de 47 pk toen ie een maand oud was, maar 44 meer over hadden na 8 maand. Op dat moment hebben we er misschien niet voldoende aandacht aan besteed, dit was waarschijnlijk een teken van licht compressieverlies op de piston.

Belangrijkste is dat ie voor een 500 € weer in orde is en dat ik het boeltje onder garantie krijg grotendeels, anders was het een zure appel om in te bijten. Laat het een les zijn voor mezelf en voor anderen om tijdig piston te controleren.

BTW, CDI was er al uit, heeft er maar eventjes in gezeten om te testen. Toen we zagen dat we geen winst boekten, integendeel, zijn we terug naar standaard gegaan. Dynatek is trouwens verkocht intussen.

Zoals reeds gezegd ga ik nu een echt beest hebben, maar hierover niets meer op het forum, enkel nog live in het terrein, zonder kleutergepraat.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Van je problemen weg lopen is ook niet altijd de oplossing, je moet met nog veel hardere bewijzen terug komen en laten zien wie nu de beste is op gebied van tunen :D
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Mika schreef:Van je problemen weg lopen is ook niet altijd de oplossing, je moet met nog veel hardere bewijzen terug komen en laten zien wie nu de beste is op gebied van tunen :D
Zoals al gezegd Mika, geen tuning reviews meer voor mij, enkel afspraken op het terrein. Nu durf ik elke uitdaging aan ! :twisted:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

No Limit YFZ schreef:
Mika schreef:Van je problemen weg lopen is ook niet altijd de oplossing, je moet met nog veel hardere bewijzen terug komen en laten zien wie nu de beste is op gebied van tunen :D
Zoals al gezegd Mika, geen tuning reviews meer voor mij, enkel afspraken op het terrein. Nu durf ik elke uitdaging aan ! :twisted:
dat is gezegd! zullen eens een keertje MX wedstijdje houden, Z Vs. 480 YFZ.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Hanzie schreef:
No Limit YFZ schreef:
Mika schreef:Van je problemen weg lopen is ook niet altijd de oplossing, je moet met nog veel hardere bewijzen terug komen en laten zien wie nu de beste is op gebied van tunen :D
Zoals al gezegd Mika, geen tuning reviews meer voor mij, enkel afspraken op het terrein. Nu durf ik elke uitdaging aan ! :twisted:
dat is gezegd! zullen eens een keertje MX wedstijdje houden, Z Vs. 480 YFZ.
Mis Hanzie, mis, maar meer zeg ik niet, oorspronkelijk plan is afgevoerd wegens amateuristisch en niet betrouwbaar genoeg voor endurance. See you in Fouron op 10 juli, of zaterdag in Komen.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ach ach, geen endurance! YFZ is een RACE quad joh! in de zomer spreken we een keertje af!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

En endurance is geen racen zeker ???? Dan had je het eens moeten zien in Dalhem !!! Hoe langer het duurt hoe harder iedereen gaat, ongeloofelijk.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Zelfs al is je piston snoefgaar dan mag hij er nog niet vanaf vliegen, maarja daarom krijg je waarschijnlijk ook die garantie.

Vind het toch snel na 8maand!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Tochwel Teunie, de piston verslijt op de wanden, dus niet zozeer de segmenten of zo. Als één van de wanden te dun wordt kraakt die af, gaat schuin zitten (kantelen) en zet zich vast in cilinder zodat ie niet anders kan dan kapot getrokken worden.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Misschien dat vls wel een nieuwe bus ervoor kan laten maken, Die rijden namelijk ook met de 450 blokken van yamaha. :idea:
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

B@ckBone schreef:
keesie schreef:ik heb uit uw posts begrepen dat u ook een variabele onstekings vervroeger, (cdi) kort hebt geprobeerd maar hieruit geen vermogenswinst kon opmaken.
dit gebrek aan verhogen van koppelcurve is vreemd, maar hierdoor kan opgemaakt worden dat dit door detonatie eventueel kan zijn geremd.

het gebeurt op het circuit zelfs met zeer, zeer ervaren rijders dat er detonatie onstaat omdat men gewoonweg het uiterste uit de machine wil halen.

een anti-knock sensor of egt (uitlaatgas temperatuurmeter) is het enige middel om dit te constateren.
Ja , maar dan wel met een lambda sonde en een inlaat + uitlaatgas temperatuur meting ....
lambda sonde is gekoppeld aan een electronisch injectiesysteem en bepaalt de ingespoten hoeveelheid brandstof na meting door lambda sonde uitlaatgasmeting, bij hogere uitlaatgas temperatuur volgt grotere volume inspuiting van brandstof en bij lager uitlaatgas temperatuur meting omgekeerd.

inlaatgas temperatuur meting? kunt u mij daar iets meer over vertellen.
is dit niet een O2 meting geweest.

uitlaatgas temp meting, op welke afstand van de zuiger in de uitlaatbocht is deze gemeten, en/of is daarvoor een geprepareerde uitlaatbocht gebruikt.

bij voorbaat dank voor uw reaktie
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

My dealer told me 100 hours before I should think about rebuilding

...and then another 100 before you actually do rebuild.

For general weekend warrior usage and assuming an otherwise properly maintained machine, 200 hours ought to be doable.


Dus 30 uur is een beetje overdreven...
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Ik denk toch dat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen, als het mis gaat zijn de kosten zeer hoog. :wink:
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

ronnieb schreef:My dealer told me 100 hours before I should think about rebuilding

...and then another 100 before you actually do rebuild.

For general weekend warrior usage and assuming an otherwise properly maintained machine, 200 hours ought to be doable.


Dus 30 uur is een beetje overdreven...
Dealers kunnen vanalles vertellen .... :? Ik gok op 100 uur voor dat het aan vervanging toe is , niko heeft gewoon wat pech gehad
Plaats reactie