Pagina 3 van 5

Geplaatst: di 22 jun, 2004 19:31
door B@ckBone
keesie schreef:ik heb uit uw posts begrepen dat u ook een variabele onstekings vervroeger, (cdi) kort hebt geprobeerd maar hieruit geen vermogenswinst kon opmaken.
dit gebrek aan verhogen van koppelcurve is vreemd, maar hierdoor kan opgemaakt worden dat dit door detonatie eventueel kan zijn geremd.

het gebeurt op het circuit zelfs met zeer, zeer ervaren rijders dat er detonatie onstaat omdat men gewoonweg het uiterste uit de machine wil halen.

een anti-knock sensor of egt (uitlaatgas temperatuurmeter) is het enige middel om dit te constateren.
Ja , maar dan wel met een lambda sonde en een inlaat + uitlaatgas temperatuur meting ....

Geplaatst: di 22 jun, 2004 19:53
door No Limit W-tec
Is gebeurd op de testbank bij Fredriks, ongeveer 3 uur voor het gebeurd is.

Heeft aan testbank gehangen waar CO2, temp, temp uitlaatgassen gemeten worden, dus daar zou het toch geconstateerd moet geweest zijn.

Enige wat we gemerkt hadden was dat we van de 47 pk toen ie een maand oud was, maar 44 meer over hadden na 8 maand. Op dat moment hebben we er misschien niet voldoende aandacht aan besteed, dit was waarschijnlijk een teken van licht compressieverlies op de piston.

Belangrijkste is dat ie voor een 500 € weer in orde is en dat ik het boeltje onder garantie krijg grotendeels, anders was het een zure appel om in te bijten. Laat het een les zijn voor mezelf en voor anderen om tijdig piston te controleren.

BTW, CDI was er al uit, heeft er maar eventjes in gezeten om te testen. Toen we zagen dat we geen winst boekten, integendeel, zijn we terug naar standaard gegaan. Dynatek is trouwens verkocht intussen.

Zoals reeds gezegd ga ik nu een echt beest hebben, maar hierover niets meer op het forum, enkel nog live in het terrein, zonder kleutergepraat.

Geplaatst: di 22 jun, 2004 19:55
door Mika
Van je problemen weg lopen is ook niet altijd de oplossing, je moet met nog veel hardere bewijzen terug komen en laten zien wie nu de beste is op gebied van tunen :D

Geplaatst: di 22 jun, 2004 20:01
door No Limit W-tec
Mika schreef:Van je problemen weg lopen is ook niet altijd de oplossing, je moet met nog veel hardere bewijzen terug komen en laten zien wie nu de beste is op gebied van tunen :D
Zoals al gezegd Mika, geen tuning reviews meer voor mij, enkel afspraken op het terrein. Nu durf ik elke uitdaging aan ! :twisted:

Geplaatst: di 22 jun, 2004 20:03
door Hanzie
No Limit YFZ schreef:
Mika schreef:Van je problemen weg lopen is ook niet altijd de oplossing, je moet met nog veel hardere bewijzen terug komen en laten zien wie nu de beste is op gebied van tunen :D
Zoals al gezegd Mika, geen tuning reviews meer voor mij, enkel afspraken op het terrein. Nu durf ik elke uitdaging aan ! :twisted:
dat is gezegd! zullen eens een keertje MX wedstijdje houden, Z Vs. 480 YFZ.

Geplaatst: di 22 jun, 2004 20:06
door No Limit W-tec
Hanzie schreef:
No Limit YFZ schreef:
Mika schreef:Van je problemen weg lopen is ook niet altijd de oplossing, je moet met nog veel hardere bewijzen terug komen en laten zien wie nu de beste is op gebied van tunen :D
Zoals al gezegd Mika, geen tuning reviews meer voor mij, enkel afspraken op het terrein. Nu durf ik elke uitdaging aan ! :twisted:
dat is gezegd! zullen eens een keertje MX wedstijdje houden, Z Vs. 480 YFZ.
Mis Hanzie, mis, maar meer zeg ik niet, oorspronkelijk plan is afgevoerd wegens amateuristisch en niet betrouwbaar genoeg voor endurance. See you in Fouron op 10 juli, of zaterdag in Komen.

Geplaatst: di 22 jun, 2004 20:09
door Hanzie
ach ach, geen endurance! YFZ is een RACE quad joh! in de zomer spreken we een keertje af!

Geplaatst: di 22 jun, 2004 20:31
door No Limit W-tec
En endurance is geen racen zeker ???? Dan had je het eens moeten zien in Dalhem !!! Hoe langer het duurt hoe harder iedereen gaat, ongeloofelijk.

Geplaatst: di 22 jun, 2004 20:44
door Teunie
Zelfs al is je piston snoefgaar dan mag hij er nog niet vanaf vliegen, maarja daarom krijg je waarschijnlijk ook die garantie.

Vind het toch snel na 8maand!

Geplaatst: di 22 jun, 2004 20:46
door No Limit W-tec
Tochwel Teunie, de piston verslijt op de wanden, dus niet zozeer de segmenten of zo. Als één van de wanden te dun wordt kraakt die af, gaat schuin zitten (kantelen) en zet zich vast in cilinder zodat ie niet anders kan dan kapot getrokken worden.

Geplaatst: wo 23 jun, 2004 14:15
door Frank MB
Misschien dat vls wel een nieuwe bus ervoor kan laten maken, Die rijden namelijk ook met de 450 blokken van yamaha. :idea:

Geplaatst: wo 23 jun, 2004 18:01
door keesie
B@ckBone schreef:
keesie schreef:ik heb uit uw posts begrepen dat u ook een variabele onstekings vervroeger, (cdi) kort hebt geprobeerd maar hieruit geen vermogenswinst kon opmaken.
dit gebrek aan verhogen van koppelcurve is vreemd, maar hierdoor kan opgemaakt worden dat dit door detonatie eventueel kan zijn geremd.

het gebeurt op het circuit zelfs met zeer, zeer ervaren rijders dat er detonatie onstaat omdat men gewoonweg het uiterste uit de machine wil halen.

een anti-knock sensor of egt (uitlaatgas temperatuurmeter) is het enige middel om dit te constateren.
Ja , maar dan wel met een lambda sonde en een inlaat + uitlaatgas temperatuur meting ....
lambda sonde is gekoppeld aan een electronisch injectiesysteem en bepaalt de ingespoten hoeveelheid brandstof na meting door lambda sonde uitlaatgasmeting, bij hogere uitlaatgas temperatuur volgt grotere volume inspuiting van brandstof en bij lager uitlaatgas temperatuur meting omgekeerd.

inlaatgas temperatuur meting? kunt u mij daar iets meer over vertellen.
is dit niet een O2 meting geweest.

uitlaatgas temp meting, op welke afstand van de zuiger in de uitlaatbocht is deze gemeten, en/of is daarvoor een geprepareerde uitlaatbocht gebruikt.

bij voorbaat dank voor uw reaktie

Geplaatst: wo 23 jun, 2004 19:24
door ronnieb
My dealer told me 100 hours before I should think about rebuilding

...and then another 100 before you actually do rebuild.

For general weekend warrior usage and assuming an otherwise properly maintained machine, 200 hours ought to be doable.


Dus 30 uur is een beetje overdreven...

Geplaatst: wo 23 jun, 2004 19:32
door SlOoT
Ik denk toch dat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen, als het mis gaat zijn de kosten zeer hoog. :wink:

Geplaatst: wo 23 jun, 2004 19:38
door B@ckBone
ronnieb schreef:My dealer told me 100 hours before I should think about rebuilding

...and then another 100 before you actually do rebuild.

For general weekend warrior usage and assuming an otherwise properly maintained machine, 200 hours ought to be doable.


Dus 30 uur is een beetje overdreven...
Dealers kunnen vanalles vertellen .... :? Ik gok op 100 uur voor dat het aan vervanging toe is , niko heeft gewoon wat pech gehad