Pagina 3 van 6

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: vr 24 jul, 2009 08:14
door craptor
mijn sx eats em all 500 525 700 maakt niks uit :lol:

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: vr 24 jul, 2009 10:21
door blaster007
Daar mag je zkr van zijn :p

hee rodger ben je zondag in genk ?

:bier:

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: za 25 jul, 2009 15:03
door adlyRocky
Waar zijn die moderators hier op vakantie :crosser:

Als je niets informatiefs te vertellen heb maak je eigen topic aan Deze topic gaat
over plus en minpunten over de raptors en predators. Alle flauwekul zet je maar in een
babbelbox kinderen.

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: za 25 jul, 2009 15:48
door Ardjuh
adlyRocky schreef:Waar zijn die moderators hier op vakantie :crosser:

Als je niets informatiefs te vertellen heb maak je eigen topic aan Deze topic gaat
over plus en minpunten over de raptors en predators. Alle flauwekul zet je maar in een
babbelbox kinderen.
hehe, als jij daar nu mee begonnen was.... :lol:

Owjah, hoeveel uur gaat je zuiger mee? :p

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: za 25 jul, 2009 17:48
door SlOoT
adlyRocky schreef:Toch zielig dat de jappen uit een 700 niet meer dan 46pk kunnen trekken

En de amerikanen 45pk uit een 500 waar licht dat talent nu :bier:

Predator is sneller weg dan een 700 :buig:
ff een vraagje? Komt Polaris niet uit Frankrijk?
En ligt er onder de 500 niet een Fuji blok uit Taiwan?

Ook een amerikaans is de Cannondale :wink: HANDMADE IN USA!
Zelf ontwikkeld blok, standaard 45pk @ 11.500 RPM, uit een 432cc trouwens :wink: En met slechts een podfilter wordt dat al 50pk.

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: za 25 jul, 2009 20:02
door FLIPmode
craptor schreef:mijn sx eats em all 500 525 700 maakt niks uit :lol:
Ligt ook gedeeltelijk aan de bestuurder hé
:bier:
Nee serieus, zelf 1,5 op een predator 500 gereden en was geen slecht beestje (onderdelen zijn wel duur), voor het crosswerk was hij voorin redelijk zwaar maar was een pluspunt bij offroad werk in de bos. Er zijn standaart enkele goeie zaken aan de predator zoals de fox veren en stalen remleidingen, maar zo zal yamaha ook wel zijn goeie dingen hebben.
En als 140 niet hard genoeg is knal er dan direkt ne baanmotorblok in en dan hebt ge ECHT fun (niet met crossen natuurlijk :lol: ).

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: ma 17 aug, 2009 13:28
door adlyRocky
tjobbie schreef:heb je je predator tekoop staan?
je wilt stiekem toch een raptor he.
ik zal niks zeggen hoor :wink:
Je hebt het zelf gezien hoe zuinig de predator was :lol:

1x getankt in over de grens 9,5 liter 10,11- euro

Al die 700 raptors bleven maar tanken als ze nou al een predator hadden
hoefden we niet zoveel tankstops te doen :D

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: di 18 aug, 2009 19:11
door yamahakoppel
how al die tank stops waren ook voor afkoeling en ik heb 1 keer 5,6l getankt had toen al 30 km meer dan u op mijne teller en de andere keer 4,5l en heb ook een 700 cc verbruik zit rond de 7,2L op 100 km waarbij mijn warrior op 8L zit en dat voor een 385cc

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: wo 23 sep, 2009 16:28
door adlyRocky
Nu langere vertanding op de quad gezet jeezus wat een verschil.

Ben nu naar 15 tands voor en 37 achter resultaat trekt vele male sneller op en komt goed los.

Snelheid met 10 km omhoog gegaan 150km op de teller :lol:

Gister naast rappie 700 opnieuw gezet die houdt dit voor geen meter bij ook niet op top :buig:

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: wo 23 sep, 2009 19:09
door Ardjuh
adlyRocky schreef:Nu langere vertanding op de quad gezet jeezus wat een verschil.
Ben nu naar 15 tands voor en 37 achter resultaat trekt vele male sneller op en komt goed los.
Snelheid met 10 km omhoog gegaan 150km op de teller :lol:
Gister naast rappie 700 opnieuw gezet die houdt dit voor geen meter bij ook niet op top :buig:
Ga er is een 15.000 km mee proberen te rijden.... als die dat vol houd spreek ik je weer! :lol:

Gokje... bij 5.000 km loopt je blok aan puin. :p

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: do 24 sep, 2009 07:31
door adlyRocky
heb al 5000km erop staan :bier:

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: do 24 sep, 2009 08:26
door steve
adlyRocky schreef:Nu langere vertanding op de quad gezet jeezus wat een verschil.

Ben nu naar 15 tands voor en 37 achter resultaat trekt vele male sneller op en komt goed los.

Snelheid met 10 km omhoog gegaan 150km op de teller :lol:

Gister naast rappie 700 opnieuw gezet die houdt dit voor geen meter bij ook niet op top :buig:
is het niet hogere topsnelheid en minder hard trekken of
hard trekken en minder hoge topsnelheid :bier:

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: do 24 sep, 2009 08:30
door Ardjuh
steve schreef:
adlyRocky schreef:Nu langere vertanding op de quad gezet jeezus wat een verschil.

Ben nu naar 15 tands voor en 37 achter resultaat trekt vele male sneller op en komt goed los.

Snelheid met 10 km omhoog gegaan 150km op de teller :lol :

Gister naast rappie 700 opnieuw gezet die houdt dit voor geen meter bij ook niet op top : buig:
is het niet hogere topsnelheid en minder hard trekken of
hard trekken en minder hoge topsnelheid :bier:
Dat is alleen bij yamaha's zo... predator 500 usa niet joh! DOOOH :lol: :bier:

Maar neem aan het toch gewoon competitie blok is? Of dat het daar heel dicht bij zit... :idea:

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: do 24 sep, 2009 08:39
door steve
Ardjuh schreef:
steve schreef:
adlyRocky schreef:Nu langere vertanding op de quad gezet jeezus wat een verschil.

Ben nu naar 15 tands voor en 37 achter resultaat trekt vele male sneller op en komt goed los.

Snelheid met 10 km omhoog gegaan 150km op de teller

Gister naast rappie 700 opnieuw gezet die houdt dit voor geen meter bij ook niet op top
is het niet hogere topsnelheid en minder hard trekken of
hard trekken en minder hoge topsnelheid :bier:
Dat is alleen bij yamaha's zo... predator 500 usa niet joh! DOOOH :lol:

Maar neem aan het toch gewoon competitie blok is? Of dat het daar heel dicht bij zit... :idea:
:lol: :lol: VET een predator 500 die de techniese wetten aan zijn laars lapt

Re: Raptor 700 japan vs predator 500 usa

Geplaatst: do 24 sep, 2009 09:24
door adlyRocky
Jullie komen echt uit ene ei :lol: De tandwielen horen bij een gewicht van persoon en quad als de persoon niets weegt ramt de quad door de versnellingen heen met veel toeren zonder veel snelheid te winnen oftewel het motorblok hoeft niet te werken.

Als met nu voor een tandje erbij zet van 14 naar 15 en achter kleiner 1 tand dan krijg je een langere overbrenging nu moet de
motor gaan werken en heeft geen overtoeren maar meer trekkracht zodat zelfs het voorste wiellen voor het eerst los komen.
en de topsnelheid is nu veel hoger..

Voorbeeld een ariel atom weegt zo licht dat de motor en versnellingbak niet geheel een goede ratio hebben, In zijn 1ste versnelling gebeurt er bijna niets omdat de motor niet hoeft te werken maar meer toeren maakt dan de wagen voorruit komt.

Nu rijden de meeste ariel atom rijders in zijn 2de versnelling weg omdat die dan veel rapper is en minder toeren maakt.

En dat geld ook bij een kart als je een te groot tandwiel rijdt maakt de kart meer toeren dan snelheid en trekt niet harder
Als de kart een kleine tandwiel krijgt gaat deze toeren inruilen voor snelheid en meer trekkracht

Natuurlijk moet je wel de juist afstelling bij je quad zoeken als jouw quad door de versnellings heen schiet kan je best iets groter gaan voor zodat de motor meer kan werken.

Mijn resultaat dat als ik gas geeft de voorkant helemaal los komt dus meer snelheid met optrekken. Maarja eer dat je dit aan een belg hebt uitgelegd ben je 10 jaar verder :bier: