barossa 250?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
SyDrone
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door SyDrone »

misschien helpt het als je eens LEEST wat er staat.

Waar gaat het over racen op een barossa???
Dus....
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

SyDrone schreef:misschien helpt het als je eens LEEST wat er staat.

Waar gaat het over racen op een barossa???
Je begrijpt vast wel wat ik bedoel. En hoezo 4 takt goed, Ik heb 4takt blokken aan puin gezien dus zo betrouwbaar is het echt nie hoor. Allemaal crossblokken, dus ook yfz's.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Alles slijt dus alles gaat kapot. Voor meneer Sydrone zal ik het verhaal nog een keer plaatsen want hij begrijpt het niet helemaal denk ik.
Luister goed SyDrone.
De discussie 2 takt of 4 takt heeft hier vaak plaatsgevonden.
Iedere keer zijn we tot de conclusie gekomen dat het om een persoonlijke voorkeur gaat. Zie het als Klasieke muziek en Rock muziek. Welke is beter? Dat kan niemand zeggen, want dat hangt af van ieder zijn eigen smaak.
Dus: Is 2 takt beter dan 4 takt? Nee! Is 4 takt beter dan 2 takt? Ook nee!
Ze hebben ook beide iets waar ze goed in zijn, maar dat valt niet te vergelijken. De een houd van de heerlijke rustige klanken van klasieke muziek, de ander staat graag te springen op rock muziek en dat verander je nooit.
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ronnieb »

Ik praat hier over bijvoorbeeld 1x per week een nieuwe ketting en eventueel tandwiel
Die mag je dan aan mij geven dan rij ik er nog een 1/2 jaar mee !!!!
SyDrone
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door SyDrone »

hey Ralph,

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld hoor.
(je komt erg verdedigend over trouwens maar dit terzijde).

Mijn gevoel zegt dat je denkt dat ik 2-takt minder goed zou vinden als 4-takt?? Geheel niet waar, dan begrijp je mij niet.
Het ging over dat ik iemand een quad aanraadt voor de openbare weg.
Dan komt tegenwoordig een 4-takt beter tot zijn recht als een 2-takt en dat alleen al vanwege de wetgeving, extra kosten wat kenteken betreft en het allerbelangerijkste; een 2-takt is voor de race en niet gemaakt om lange rechte stukken volgas te rijden.

En je hele verhaal over muziek slaat voor mij helemaal nergens op want jij hebt het over "smaak", als je mij daarmee probeert uit teleggen dat iemand een keuze moet maken omdat alles toch op het zelfde neer komt met het enige verschil "smaak" dan begrijp je niet echt wat "verschillen en betere keuzes zijn".

Zal ik maar even een vergelijking geven, mensen kopen geen piepklein beftekeltje om de boederij te bewaken. Die mensen zoeken naar een waakhond zoals een herdershond, rottweiler of dobbermann bijvoorbeeld.
En mensen die een huisdier willen voor de kids en plezier doen een betere koop met bijvoorbeeld een jack-russel of een golden-retriever.
Ook hier zou je kunnen praten over smaak maar dat zou nergens op slaan
Het gaat over wijsheid en nut. Die vraag probeerde ik te beantwoorden en ik wil en ga niet zeggen dat de 1 beter is als de ander, ik probeer de juiste keuze voor het juiste gebruik aan te duiden.

Misschien dat je me nu iets beter begrijpt?
Dus....
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

De reden dat ik muziek als voorbeeld gebruikte is omdat ik het idee kreeg dat je 2takt slecht vind. Kiezen voor 2takt heeft voor mij ook wat met passie, want er zijn bijna geen nieuwe modellen met 2takt.

Ik zou voor op straat ook liever een 4takt willen, maar ik hou ook heel erg van een schreeuwende 2takt. Anderen vinden dat gejank verschrikkelijk. Dat heeft dus allemaal met smaak te maken.

De nieuwe 2takt oliën smeren goed tot wel 1:50 en hoger, de uitstoot is ook veel minder geworden. Als er wat research in gestopt word, zou het allemaal veel beter kunnen. Maar dit wordt niet gedaan en dat vind ik heel erg jammer.
Plaats reactie