Kabinet: geen kilometerheffing motoren; wat met quads

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Re: Kabinet: geen kilometerheffing motoren; wat met quads

Bericht door Boncari »

Dankje ;)
Motorrijders ook dupe van km-heffing
door Harrie Nijen Twilhaar

LEEUWARDEN - De motorwereld staat op zijn kop nu blijkt dat er voor deze doelgroep mogelijk alsnog een verkapte kilometerheffing wordt ingevoerd.

Ondanks toezeggingen van minister Eurlings (Verkeer) om motorrijders uit te sluiten van de belastingmaatregel, komt er een motortaks.

De Motorrijders Actie Groep, met 6000 leden en tachtig aangesloten motorclubs, is woedend.

Zij eisen van staatssecretaris De Jager (Financiën) dat hij geen misbruik gaat maken van motorrijders die slechts een paar duizend kilometer per jaar rijden en toch een flinke aanslag via een soort vastrecht aan hun broek krijgen.

De huidige motorrijtuigenbelasting (mrb) voor motorrijders wordt tot de definitieve invoering van de kilometerheffing jaarlijks verhoogd. Mocht de invoering van de km-heffing doorgaan, wordt alsnog een verplichte bijdrage als belastingmaatregel gevorderd.

,,We willen best een bijdrage betalen die in verhouding staat tot ons gebruik van de weg, maar vrezen dat het eind straks zoek is en we stevig meeliften met de km-heffing", aldus Nico Perk, voorzitter van de motorclub.

De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging deelt de zorg als het gaat om het dossier KM-heffing.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5906 ... tml?p=32,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben benieuwd of het ook voor de quads geld en wat ze er mee doen als je gaat crossen.....
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Boncari schreef:Dankje ;)
Motorrijders ook dupe van km-heffing
door Harrie Nijen Twilhaar
LEEUWARDEN - De motorwereld staat op zijn kop nu blijkt dat er voor deze doelgroep mogelijk alsnog een verkapte kilometerheffing wordt ingevoerd.
De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging deelt de zorg als het gaat om het dossier KM-heffing.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/5906 ... tml?p=32,1" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben benieuwd of het ook voor de quads geld en wat ze er mee doen als je gaat crossen.....
Iedereen met kenteken krijgt een gps kastje. Als je met kenteken gaat crossen houd die dus ook je km's bij.

Vraag me alleen af... als die op de aanhanger staat, dan heb ik dus dubbele kilometers (auto/quad)? :lol: Of kun je hem
uit zetten? (zou wel geniaal stom zijn) hahaha.

Heb al geen idee waar ik dat kastje moet laten, maar zal mij benieuwen of die tegen water/bagger/sneeuw/etc kan.. en hoe goed die ut doet als je er loden plaat overheen vouwd.

Maar denk niet dat dat hele rekening rijden er gaat komen, word 1 groot drama... is gewoon 1 minister die zijn stempel wil drukken. Vele zijn hem al voor gegaan... allen hebben gefaald.

Als die slim is verrekend hij het met de benzine, net als in duitsland... maar goed een slimme minister in NL????? Alleen hebben al de duurste benzine van de hele wereld, dus we worden al gen****.
No Can't Do!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Als ik met crossen ook kilometerheffing betaal, dan wordt dat duur crossen :shock:

Als de benzine prijs in nl omhoog gaat dan gaan veel mensen in duitsland tanken, dus dat werkt niet ;)

niko
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door niko »

Tjah, ze zijn aan het zoeken en proberen, hopelijk vinden ze er in de eerste jaren nog niets op! :p :crosser:
porsche lover
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Boncari schreef:Als ik met crossen ook kilometerheffing betaal, dan wordt dat duur crossen :shock:

Als de benzine prijs in nl omhoog gaat dan gaan veel mensen in duitsland tanken, dus dat werkt niet ;)
Tjah dat is het vreemde, we betalen al meer als de duitsers... en bij de duitsers zit de wegenbelasting + bpm in de benzine. :shock: maar bedoel als ze het met de benzine verrekenen, dan is het echt dat de vervuiler betaald zegmaar. :wink:

Benzine halen in duitsland is niet echt optie voor mij.... 300 á 400 km rijden..
No Can't Do!
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Ardjuh schreef:
Boncari schreef:Als ik met crossen ook kilometerheffing betaal, dan wordt dat duur crossen :shock:

Tjah dat is het vreemde, we betalen al meer als de duitsers... en bij de duitsers zit de wegenbelasting + bpm in de benzine. :shock: maar bedoel als ze het met de benzine verrekenen, dan is het echt dat de vervuiler betaald zegmaar. :wink:

Benzine halen in duitsland is niet echt optie voor mij.... 300 á 400 km rijden..
dat noemen ze dan 1 europa :chagarijn:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Niet normaal gewoon geen woorden voor.

Op een volle tank gemiddeld 50 60 liter betaal je al bijna 80euro belasting!
Dan nog eens wegen belasting.
Dan nog es verzekeringen.
Dan nog eens het onderhoud.

Als je dat allemaal omrekent, betaal je straks 5euro per kilometer.

Die zijn helemaal door aan het draaien hier.
Grote bom erop!
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

kees schreef:Niet normaal gewoon geen woorden voor.

Op een volle tank gemiddeld 50 60 liter betaal je al bijna 80euro belasting!
Dan nog eens wegen belasting.
Dan nog es verzekeringen.
Dan nog eens het onderhoud.

Als je dat allemaal omrekent, betaal je straks 5euro per kilometer.

Die zijn helemaal door aan het draaien hier.
Grote bom erop!
Is makkelijker om gewoon niet aan het werk te gaan... dan krijg je het geld zo toegeworpen :lol:
No Can't Do!
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

laat ze allemaal die kastjes instaleren zodat het hun geld kost en daarna rijden we geen meter meer. laat het hun maar is geld kosten :D
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

hardcorechaam schreef:laat ze allemaal die kastjes instaleren zodat het hun geld kost en daarna rijden we geen meter meer. laat het hun maar is geld kosten :D
Hun? :? Dat meen je niet!

Publiek geld wordt (in Nederland tenminste :) ) door de belastingbetaler ingezameld. 'Hun geld' bestaat dus niet, die kastjes en de rest van de infrastructuur wordt betaald uit ons eigen geld.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

owja btw.... nouja dan maar kortsluiten die kastjes :)
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Zou ik niet doen :D
Boete is maar 17500,- euro :shock:
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Autowereld/ ... auto.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

18500 he boncari :shock:
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

het zijn allemaal een stelletje kutlijers die alleen op je geld uitzijn.
een bom erop van mij apart.
ik kan me hier zo kwaad om maken he. :x :x
het enige wat je straks nog kan is werken tot je kapot valt om hun dikke salarissen en uitjes/ limosine,s te betalen. :braak:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
mobydirk
Quad Master
Quad Master

Bericht door mobydirk »

ik vind het wel grapig dat ze zeggen dat de auto's goedkoper gaan worden
door het vervalen van de bpm
maar dat gaat echt niet gebeuren
dat auto's in nederland netto veel te goedkoop zijn
dus als de bpm er af gaat dan gaan de netto prijs gewoon om hoog
warrior gsxr 1000

Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Plaats reactie