Pagina 3 van 5
Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: za 05 jun, 2010 10:13
door FLIPmode
Big bore

Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: za 05 jun, 2010 10:47
door KrisZ400
Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: za 05 jun, 2010 15:50
door Belgian Pro
heb daar nog niet veel positieve dingen over gehoord ...
een hoge druk piston doet ook al veel zeker? Maar om de oeveel uur moet die eruit?
Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: za 05 jun, 2010 18:19
door FLIPmode
Fabriek af gaan ze voor de langste levensduur(natuurlijk prijs/kwaliteit verbonden). Meer uit blokske persen kost altijd geld en levensduur van de blok gaat bij grote aanpassingen natuurlijk achteruit, de eeuwige zoektocht naar pk's voor weinig geld houd iedere tuner bezig. Bij hoge compressie-zuiger ontsteking beetje verlaten of op hoger octaan gaan rijden werkt de pingel grens een beetje tegen, remap bij injectie is aan te raden.

Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: za 05 jun, 2010 19:28
door Belgian Pro
Nja maar euh om de hoeveel uurtjes moet je zo een hogedrukpiston vervangen? Ik ben recreatieve rijder, rij wel af en toe is circuit en in het veld maar dan is het ook plankgas..
Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: zo 06 jun, 2010 00:20
door tjobbie
zat zelf ook te twijfelen, bigbore of turbo. of bigbore+turbo misschien?
hoog compressie en turbo gaan in ieder geval niet samen dus die hoog compressie valt al af.
Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: zo 06 jun, 2010 10:02
door hardcorechaam
zo'n 908cc voor een rappie 700 is toch ook wel ruig

Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: zo 06 jun, 2010 10:27
door tjobbie
haha jazeker, maar die kun je helaas niet zomaar even swappen.
daar moet je wel meer aanpassingen voor doen.

Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: ma 07 jun, 2010 17:29
door Belgian Pro
Ik denk dat ik in de toekomst een JE high comp piston ga steke

Zal wel wat verschil maken denk ik!
Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: di 08 jun, 2010 15:41
door FLIPmode
tjobbie schreef:zat zelf ook te twijfelen, bigbore of turbo. of bigbore+turbo misschien?
hoog compressie en turbo gaan in ieder geval niet samen dus die hoog compressie valt al af.
Gaat wel met turbo op lage druk (is ongveer hetzelfde als laag compressie en hoge druk turbo) wel een beetje de brandstof aanpassen(ivm pingelen). Zo rijd ik ook en hij houd het goed(voorlopig

).

Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: di 08 jun, 2010 16:26
door hardcorechaam
zitten er hogedruk zuigers in jou gsx dan?
Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: di 08 jun, 2010 19:13
door Belgian Pro
Weet er iemand na hoeveel uur je en hoge druk piston moet vervangen als je geen racer bent???
Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: di 08 jun, 2010 19:32
door L crosser
25- 30 uur

Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: di 08 jun, 2010 20:02
door FLIPmode
hardcorechaam schreef:zitten er hogedruk zuigers in jou gsx dan?
Nope maar hij draait standaard al op te hoge compressie voor turbo gebruik (10,5/1 geloof ik) maar dat houd het pittiger bij lage toeren
back on-topic

Re: TOPspeed kfx 450 :s
Geplaatst: di 08 jun, 2010 21:51
door Belgian Pro
L crosser schreef:25- 30 uur

Azo, en met een standaard piston kan je toch 100 uur rijden he?
