zoontje voor op mn quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Re: zoontje voor op mn quad

Bericht door cilinderhead »

vindt het raar dat hier discussie over ontstaat, het lijkt mij toch vrij normaal dat je je kind niet voorop je quad zet en dan de weg op gaat ? :? hooguit als jij een zitje achterop hebt waar je kind veilig in kan zitten...

Dan ook de reactie van Het is mijn eigen kind en ik heb al enige jaren ervaring met quad-rijden... omdat het je eigen kind is mag je hem de prak in rijden? natuurlijk vindt hij het leuk maar wees als vader de verstandigste... en zoals al eerder gezegd: er zijn meerdere factoren in het verkeer het licht er niet aan of jij netjes rijd, iemand anders kan ook een foutje maken.

Zoals Dieseltank zei hij bedoelde met zijn neefje ( als ik het goed heb ) rustig over een bospad waar (bijna) geen andere verkeersdeelnemers zijn. Dat kan misschien nog wel als je zo rijd als het filmpje hierboven. maar op de openbare weg met een kind voorop mag niet volgens de wet, en je zou het als ouder ook niet mogen willen! ( al wil het kind het maar al zo graag.)
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

petern schreef:
quaddevil schreef:Bedankt maar ik bedoel tussen mij en het stuur...niet achterop
Pa mag dan wel voorzichtig zijn maar je bent altijd afhankelijk van andere factoren.
En jij wilt zeggen dat jou leven je zeker is wanneer je over straat loopt of op de fiets zit? ( of dat van je kind wanneer die na school gaat? )
.....

Zolang je je rijstijl aanpast en zorgt dat je kind op een goede leeftijd is zodat hij zich goed kan vastpakken is er weinig aan de hand. Natuurlijk geen lange ritten maken. Maar van dorp tot dorp maakt niet zoveel uit.
petern
Quadrider
Quadrider

Bericht door petern »

indien een of andere sufkont je quad van achter of van opzij aanrijdt met een snelheids verschil van 10 km per uur vliegt jou lieve kindje 10 m of meer de andere kant op.

en reken maar dat jij dan zelf t rolstoeltje mag betalen en niet je verzekering of de verzekering van de tegenparij
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Hmm hou oud moet een bijrijder wezen?
Mits er geen leeftijd staat zal er dus gewoon betaald worden hoor... Ook door de tegen partij
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Als je je kind voorop meeneemt? in de papieren van een sport-quad staat zelden dat je er met zijn 2e op mag rijden. AL helemaal niet een klein kind die voorop zit..

Je ken er dan zeker op rekenen dat ze heel moeilijk gaan doen en misschien niet uit zullen betalen.
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.donutracing.nl
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pointblanque »

Idd zowiezo dat ze moeilijk gaan doen je bent tenslotte ook al een "quad"-rijder...

Jullie kunnen wel doorgaan over wie wat betaalt maar dat maakt geen zak uit als je kind gehandicapt is door je eigen onverantwoordelijke gedrag.
Maar van dorp tot dorp maakt niet zoveel uit.
En zoals je zelf aangeeft er is een verschil tussen NIKS uitmaken en niet ZOVEEL uitmaken...

Ik sluit me tevens bij petern aan, belachelijk dat hier een discussie over staat.

En een kind zelf vasthouden?? Ga eens op vakantie in Nepal, doen ze daar ook, op van die kleine 125cc motertjes ook lekker stukjes bosweg (dat is het daar overal)...ga dan ook even vragen als je iemand zonder been/hand ziet lopen hoe dat komt.
9/10 is namelijk van diezelfde kleine motor afgeflikkerd.

ooh verrek daarom hebben ze van die mooie kinderstoeltjes en bijrijderstoeltjes uitgevonden, das voor de sier!
net als gordels in de auto, heb je toch niet nodig als je zelf rustig rijd...daarom zijn ze ook verplicht...

Je moet het lekker zelf weten hoor, ik vind het alleen echt enorm lullig voor die kinderen...dat ze zulke onverantwoordelijke ouders hebben...
Tevens mocht je toch aangereden worden met je kindje, en mocht je net zo'n eigenwijs figuur zijn als je hier meer tegenkomt...van mij hoef je echt niet te verwachten dat ik jou NIET ga staan uitlachen :lol:
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Ach, het is telkens de zelfde discussie. Als je hier zegt dat het niet veilig is om met z'n tweeen op een sportquad te zitten, dat het daarom verboden wordt door de wet en fabrikant, dan komt er altijd wel weer iemand langs die zegt dat het prima kan en hij het al jaren doet.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

cilinderhead schreef: Zoals Dieseltank zei hij bedoelde met zijn neefje ( als ik het goed heb ) rustig over een bospad waar (bijna) geen andere verkeersdeelnemers zijn. Dat kan misschien nog wel als je zo rijd als het filmpje hierboven. maar op de openbare weg met een kind voorop mag niet volgens de wet, en je zou het als ouder ook niet mogen willen! ( al wil het kind het maar al zo graag.)
helemaal goed :buig:

en dan nog zeg ik, als je met een kind wil rijden zonder aanpassingen 1 keertje, voorop.

achterop heeft hij helemaal geen hou vast ofsoo....
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Zullen we et er maar op houden dat ieder zijn eigen weg doet :wink:
Ieder voedt zijn kinderen anders op. En daar behoort dit ook bij.

Sommige laten het toe, andere niet.
quaddevil
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door quaddevil »

uitslag: Een quad is doorgaans ingeschreven als een vierwieler met motor.

Het vervoer van kinderen op een quad is geregeld door art 35.1.1 van de wegcode dat stelt:

De bestuurder en de passagier van motorvoertuigen die aan het verkeer deelnemen andere dan auto’s, moeten de veiligheidsgordel dragen op de plaatsen die ermee zijn uitgerust. De kinderen van minder dan 3 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem. Kinderen van 3 jaar of meer en minder dan 12 jaar moeten worden vervoerd in een voor hen geschikt kinderbeveiligingssysteem, of de veiligheidsgordel dragen.

M.a.w. moet een kind van 8 jaar op een dergelijk voertuig vervoerd worden in een kinderzitje.

Aangezien volgens u hier geen sprake is van een geschikt kinderbeveiligingssysteem kan de politie optreden tegen deze overtreding.

Verder is een kind vervoeren vóór de bestuurder eveneens een overtreding, meer bepaald op het niet volledig kunnen uitoefenen van de nodige rijbewegingen.

Aan de hand van de kentekenplaat weet men direct onder welke vorm de quad is ingeschreven.

De grote uitzondering is de quad als landbouwvoertuig of –materieel, maar dat komt niet vaak voor omdat er dan tal van andere beperkingen zijn, zoals een oranje knipperlicht, een snelheidsplaatje e.d.

Mijns inziens is art 8.3 hier wel van toepassing:

8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

Indien men een kind voor zich plaatst is men niet in staat alle rijbewegingen uit te voeren.
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

en groot gelijk!

komt beetje op zelfde neer als dat je kind op schoot neemt in de auto, dan kan je ook niet alle bewegingen maken waardoor het gevaarlijker is.
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.donutracing.nl
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pointblanque »

ik wou nog even melden, quad devil fantastisch uitzoek werk, en bedankt dat je de moeite hebt genomen :buig:
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door kwatter »

Als ik morgen met de wagen rijd en er komt iemand in m'n flank gereden op de plek waar mijn kind zit (in een kinderzitje) dan is de kans evengroot dat het slecht afloopt ,als mijn kind hier de straat oversteekt kan het net zo goed van z'n sokken worden gereden .
Mij hebben ze tegengehouden (ik woon in belgie)met de kleine van vier voorop met helm harnas en al wat nodig is en ik had op het stuur op de bevestigingspunten van de achteruitkijkspiegels een extra buis gemonteerd dat dienst deed als stuur voor de kleine zodat die een goede greep heeft en mij niet belemmert in het sturen en de politie heeft toen gezegd dat iedereen maar zoveel verstand moest hebben dus van boete was al helemaal geen sprake.
Ik zeg wel dat ik het nu veel veiliger vind nu hij ahterop zit op de kingquad met de nodige rugsteun maar hier moet ieder echt voor zichzelf uitmaken of hij zijn kind in een porseleinkast zet of niet he.
Greetz Kwatter
wolf
Quadrider
Quadrider

Bericht door wolf »

kwatter schreef:Als ik morgen met de wagen rijd en er komt iemand in m'n flank gereden op de plek waar mijn kind zit (in een kinderzitje) dan is de kans evengroot dat het slecht afloopt ,als mijn kind hier de straat oversteekt kan het net zo goed van z'n sokken worden gereden .
Mij hebben ze tegengehouden (ik woon in belgie)met de kleine van vier voorop met helm harnas en al wat nodig is en ik had op het stuur op de bevestigingspunten van de achteruitkijkspiegels een extra buis gemonteerd dat dienst deed als stuur voor de kleine zodat die een goede greep heeft en mij niet belemmert in het sturen en de politie heeft toen gezegd dat iedereen maar zoveel verstand moest hebben dus van boete was al helemaal geen sprake.
Ik zeg wel dat ik het nu veel veiliger vind nu hij ahterop zit op de kingquad met de nodige rugsteun maar hier moet ieder echt voor zichzelf uitmaken of hij zijn kind in een porseleinkast zet of niet he.
Greetz Kwatter

hier sluit ik mij volledig bij aan !!! :applaus: :applaus: :applaus: kwatterken
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

kwatter schreef:...maar hier moet ieder echt voor zichzelf uitmaken of hij zijn kind in een porseleinkast zet of niet he.
Dat zal inderdaad wel de enige manier zijn waarop je zoiets mag zeggen zonder weggezet te worden als moraalridder. Maar ik blijf het gewoon zeggen zoals ik het vind: Ik vind het een stom idee en zou het idereen afraden. Dat is nou eenmaal mijn mening. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie