Pagina 3 van 47

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 13 aug, 2010 16:30
door jumper2110
Nu komen we al op €262, dat is tenminste aanvaardbaar... Staat dan wel verzekerd op m'n vader z'n naam met mij als voornaamste bestuurder, dus zo gaan we het dan maar doen :) Kan ik hopelijk volgende week eindelijk de straat op 8)

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: wo 18 aug, 2010 13:10
door jumper2110
Vandaag eindelijk m'n nummerplaat ontvangen , tijd om lekker te :crosser: nu 8)

Afbeelding
Afbeelding

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 18:13
door jumper2110
Ditmaal heb ik dringend HULP nodig ! :!:
Ik was daarstraks een toerke gaan maken, reed zo rond de 70, gwn beetje cruisen.. ineens reageert m'n gas niet meer (draaigas), wat ik ook deed, terugschakelen of wat dan ook hielp niet, m'n quad viel gwn uit..

Gelukkig kon ik ergens stoppen waar wat plek was, maar ik kreeg hem niet meer aan de gang.. Uiteindelijk de choke gebruikt en hij marcheerde terug, maar na een kilometer, wéér hetzelfde ! :x

Dat is zo zeker 4 keer gebeurd en de laatste keer was hij gwn niet meer in gang te krijgen, wat ik ook probeerde.. Gelukkig was ik op 100m van m'n huis af, dus heb ik kunnen duwen :x

Ik kan hem nu dus niet meer gestart krijgen.. Weet iemand waar dit aan kan liggen????
Alvast bedankt !

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 18:29
door tivalus
staat het benzine kraantje open, is de benzine op? :P

Klinkt anders alsof de benzine toevoer niet goed is.

edit: kan ook lucht zijn, misschien bougie checken of hij te arm of rijk staat? (kweenie of je een k8 of k9 hebt)

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 18:31
door jumper2110
Ja dat dacht ik eerst ook maar er zit nog genoeg benzine in en het kraantje staat gwn open..

In de voormiddag ging alles dus nog goed, en toen ik snamiddags startte ging de eerste paar km's ook nog gewoon zoals het hoorde.

(hoe weet ik of het een k8 of k9 is? :))

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 18:33
door tivalus
k9 is met injectie dus geen carburateur.

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 18:34
door jumper2110
Volgens mij is het 2007 model dat ik heb nog gwn met carburateur.

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 18:36
door tivalus
dan ook even checken of benzine in de carb komt? en de kleur van de bougie checken, als ie te arm of te rijk staat kun je na een stukje rijden problemen krijgen.

En oppassen, als die niet goed afgesteld staat kun je schade aan de motor aanbrengen als je er mee rijd.

edit: zoals je bij het zoeken op het forum zult vinden: de kleur moet een "koffie met melk" kleur zijn.

gejat van hardcorechraam:

wit is te weinig bezine
zwart is te veel benzine
koffie bruin is goed

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 18:44
door jumper2110
Dat zal ik dan eens nakijken..Maar dan moet ik wel eerst weten waar ik die kan vinden :p (ik ben een noob, ik weet het)
alvast bedankt voor je hulp!

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 18:59
door tivalus
hehe geen probleem man, ben zelf ook geen super monteur :)

benzine slangetje loopt van het kraantje naar de carburateur (kan zijn dat er nog een filtertje tussen zit, controleer dan of die wel benzine door laat). De carburateur zit zo goed als aan de cilinder vast. De bougie zit boven op de cilinder kop.

edit: bougie kan ook iets naast de cilinder kop zitten. dat witte ding met die (vaak) zwarte stekker er op, kan haast niet missen.

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 20:47
door sjmallie94
hey , even voor wat duidelijk hier in te brengen de K9 is het nieuwen model ziet uit als de ltr , of je moet net nog oud model hebben

K9 staat voor het bouwjaar dus 2009 , of K5 2005 ;)

je bougi zit boven op je celinder midden er in ;) je kunt het besten de bougie sleutel pakken van suzuki zelf , dat zit nog maal in het nood setje met sleutels ;) , niet moeilijk.

voor de rest als die weer start dan moet je eens een paar keer hard remmen slaat die dan uit dan moet de carb uit elkaar halen en schoon blazen , dit heb ook eens gehad , als ik 1 x remden dan zakte die helemaal in touren weg , remde ik nog eens dan sloeg die gewoon af ook met gas geven , nadat ik de carbarateur uitgeblazen heb deed hij dat niet meer ;)

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 20:51
door sjmallie94
trouwens heel handig voor jouw, dat had al eens gepost douwlode eens een service manuel of koop het boek het boek is niet zoo duur en bij elke suzuki dealer te verkrijgen motorzaak of quad winkel dat maakt niks uit , autobedrijf zouw ik niet weten.

want als je zelf niet zoon goeien monteur bent wie je zelf zegt , dan ben he heel ver met zoon boek , in dat boek staan de meest voorkomenden problemen en hoe optelossen , en staat alles netjes met een foto omschreven dus heel overzichtenlijk ;)

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 23:56
door jumper2110
Hey tis al wel laat, maar ik werd daarstraks ergens anders verwacht (vriendin moet ook tevreden blijven :p ), vandaar dat ik niet meer reageerde.

Ik had al zo'n service manual gedownload, dat ding is in het engels dus het duurt wel even eer ik al die technische termen gevonden heb :p

Ik ga morgen eens alles overlopen wat jullie hier voorstellen, en hopelijk zit de oplossing voor het probleem erbij.. Ik hoop het echt want ik heb zolang moeten wachten, en dan nu na enkele dagen zit ik al in de problemen :x

Hopelijk krijg ik het snel gefixt en nogmaals bedankt allemaal, top dat hier zo snel en behulpzaam wordt gereageerd!

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: ma 23 aug, 2010 22:43
door jumper2110
Quad werkt weer naar behoren, dus we kunnen weer rijden 8)
Ik had wel nog een vraagje.. Wat betekent die "pri" eigenlijk op het benzinekraantje? On en reserve spreken voor zich, maar die pri?

Los daarvan.. ik heb onder dwang de normale uitlaat terug moeten monteren :chagarijn: Het verschil met de Bullit is als dag en nacht ! Pffieuw hij trekt nu een pak minder snel op, en zodra ik een beetje in de toeren zit begint ie al te kletteren en te doen :braak:
Ik denk dat het niet lang gaat duren om die uitlaat er terug af te halen..

Re: Na 15 jaar dromen eindelijk allereerste quad; LTZ 400

Geplaatst: ma 23 aug, 2010 23:09
door sjmallie94
hey zag net je topic in werkplaats , maar omdat je gezecht hebt dat er slotje op mag reageer ik maar hier voordat dalik gesloten word :P

waarvoor PRI staat ik zouw het niet weten service manuel staat niet in , ik weet wel dat hij een vacum trekt , meschien is daar wat mis mee ;) ik weet wel nog toen ik slang er af trok en hem op PRI zetten dat de benzine bleef lopen , toen ik hem op ON of RES zette stopte hij door het vacom dus dan zal daar wat mis bij je zitten. wat vakum trekt zit achter kraantje bij je ;) meschien membraam kapot ofzo , als die kapot is kun je niet veel meer maken er aan ben ik bang ;) veel succes

(trekt anders eens je slang die van carb naar tank gaat er af en zet eens op ON RES EN PRI en dan kijken of die dat doet wat ik je zij ;) meschien is het vernieuwt denk wel van niet )