Pagina 3 van 4

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: wo 29 sep, 2010 16:25
door YannickC
tjobbie schreef:en het andere paartje? rood, wit/blauw 0,083/0,101ohm?
Nee iets van een 300 ohm, maar daar had ik voor gemailt naar HPI en volgens hen is dit een nieuwer type spoel en dus normaal.
HIj zou zelf moeten draaien zonder die spoel, en hij draait ook inderdaad zonder die spoel maar even slecht als met :)

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: wo 29 sep, 2010 16:32
door tjobbie
ik zou is een andere 2ehandse originele spoel terugzetten en een cdi lenen.
puur om te proberen, ze kunnen natuurlijk zoveel zeggen maar tot nu toe loopt ie nog steeds niet.
werkt dit niet, dan zul je bij het begin moeten beginnen zoals beschreven in het troubleshouting section van het werkplaatshandboek.

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: wo 29 sep, 2010 20:05
door YannickC
tjobbie schreef:ik zou is een andere 2ehandse originele spoel terugzetten en een cdi lenen.
puur om te proberen, ze kunnen natuurlijk zoveel zeggen maar tot nu toe loopt ie nog steeds niet.
werkt dit niet, dan zul je bij het begin moeten beginnen zoals beschreven in het troubleshouting section van het werkplaatshandboek.
Die troubleshout heb ik ondertussen al 5 keer overlopen.
In elk geval, ik heb ontdekt als ik 1 van de 2 draden van die pickup-sensor aan de massa leg dat hij dan blijft draaien.
Ik krijg hem dus gestart en draait redelijk stationair maar nog steeds geen versnelling...
Opzich wel al een vooruitgang dus :D

Ik ga eens kijken voor een originele stator met pickup en ook nog eens de CDI goed testen op een andere quad.
Maar de CDI denkt ik echt niet dat deze defect is.

Al bedankt voor de hulp iedereen, ik hoop dat ik vooruitgang heb met een andere stator/pickup :)
Ik laat zeker iets weten.

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: wo 29 sep, 2010 21:23
door bonzaiking
mischien toch iets met de timing dan meet je alles goed maar hij vonkt op het verkeerd moment
bij mij was een keer het vliegwiel losgetrilt toen liep hij net als de jouwe in het filmpje grtz

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: wo 29 sep, 2010 21:36
door YannickC
bonzaiking schreef:mischien toch iets met de timing dan meet je alles goed maar hij vonkt op het verkeerd moment
bij mij was een keer het vliegwiel losgetrilt toen liep hij net als de jouwe in het filmpje grtz
Nja , ik heb hem net terug van deliegequads en hij heeft onderandere de distuketting vervangen dus lijkt mij dit normaal allemaal wel nagekeken te zijn? En voor die herstelling draaide hij ook zo me die nieuwe stator..
Hoe kan ik dit controleren?

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: wo 29 sep, 2010 21:44
door bonzaiking
je moet alles zoizo beredeneren niet afgaan op wat een ander er aan heeft gedaan dat verhaal van die handrem ook een beetje vaag zorg dat je dingen uit kan sluiten schrijf het op dan moet je er uit kunnen komen! wat tjobbie zegt komponenten uitwisselen dan kan je weer dingen uitsluiten sucsess

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: wo 29 sep, 2010 22:27
door mx jake
volgens mij zit er geen handrem begrenzing op een warrior
zie er niets van op het schema

ik denk dat het probleem eerder in de pickup sensor zit
ze geven niet voor niets een waarde op waar je tussen moet zitten bij 20 graden C (komt dus vrij noukeurig)
de waarde die jij meet is 3x zo hoog

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: do 30 sep, 2010 06:15
door NillesGilles
Als hij net zo slecht zonder pick-up loopt als met, denk je dan niet dat deze pick-up set de boosdoener is?

@mxjake. Ze hebben wel degelijk een begrenzer, governer

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: do 30 sep, 2010 07:10
door mx jake
zal best een begrenzer op zitten, alleen niet op de parkeerrem

en ik vraag me af, hoe kan je blok draaien zonder pickup sensor???
dat ding geeft een signaal aan de cdi waarneer er een vonk nodig is

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: do 30 sep, 2010 09:13
door YannickC
mx jake schreef:zal best een begrenzer op zitten, alleen niet op de parkeerrem

en ik vraag me af, hoe kan je blok draaien zonder pickup sensor???
dat ding geeft een signaal aan de cdi waarneer er een vonk nodig is
Neenee! Hij moet uiteraard wel aangesloten zijn aan de pickupsensor.
Ik heb het over de "source-coil" (staat zo in manual). Die detecteert normaal of de motor niet achteruit draait, en daarom draait hij ook zonder.

Verder weet ik dat mijn motor qua elektra hetzelfde is als een raptor 350 (zelfde cdi, zelfde connectors, zelfde kleurtjes....)
Daarom gebruik ik tegenwoordig altijd een manual van een raptor 350.
Ik heb hem even online gezet voor jullie : http://ydea.be/raptor350.pdf

In elk geval vind je op pagina 123 iets over die handrem begrenzer. dan zou hij max 2300 toeren draaien.
Nu lijkt mij dat mijn motor niet verder komt dan 1000 toeren ofzo? (ik heb geen toerenteller).

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: do 30 sep, 2010 11:31
door JohnBeton
als ik het goed begrijp, dan krijg je je blok draaiend in neutraal, maar vanaf het moment dat je hem in versnelling zet valt hij uit ?

Als dit het geval is zou ik ook de neutral-switch eens controleren, die gaat links beneden in je blok bij een warrior, die dient voor te controleren of je blok in neutraal staat bij het starten en dan gaat het neutraal lampje ook branden.
Misschien is er iets mis met die switch en geeft dat ding storing.

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: do 30 sep, 2010 12:17
door YannickC
JohnBeton schreef:als ik het goed begrijp, dan krijg je je blok draaiend in neutraal, maar vanaf het moment dat je hem in versnelling zet valt hij uit ?

Als dit het geval is zou ik ook de neutral-switch eens controleren, die gaat links beneden in je blok bij een warrior, die dient voor te controleren of je blok in neutraal staat bij het starten en dan gaat het neutraal lampje ook branden.
Misschien is er iets mis met die switch en geeft dat ding storing.
Neen ik kom nergens aan en probeer enkel gas te geven in neutraal :wink:
Hij geraakt gewoon niet in toeren.... Als je gas geeft lijken de vonken niet te kunnen volgen met stoppen van draaien tot gevolg.
Ik post ondertussen het filmje nog eens zodat de mensen niet te ver hoeven terug te kijken :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=rllSDTaRKd4

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: vr 01 okt, 2010 23:31
door YannickC
Vandaag heb ik een originele stator in leen van mijn quaddealer om te testen.
Dit is een onderdeel voor een warrior 350 van 1990-1995 en ik krijg hem niet in gang !

Verder ben ik ies aan het denk geweest, de stator die mij geleverd werd door HPI was voor een model van 1997-2001.
Deze had een andere connector dan de mijne, ik dacht gewoon afknippen en aansluiten.

Nu begin ik meer en meer te denken dat er wel degelijk een verschil moet zijn buiten die connectors?
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? bv plaatsen van een andere motor met een ander jaar...

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: za 02 okt, 2010 09:04
door JohnBeton
heb je al de rest ook al nagekeken ? Benzine toevoer, of hij nergens lucht trekt of zo, ...
Aan het filmpje kan ik moeilijk horen of het echt wel zeker een ontstekingsprobleem is.

Re: Warrior 350 : ontsteking probleem PRO GEZOCHT!

Geplaatst: za 02 okt, 2010 09:54
door YannickC
JohnBeton schreef:heb je al de rest ook al nagekeken ? Benzine toevoer, of hij nergens lucht trekt of zo, ...
Aan het filmpje kan ik moeilijk horen of het echt wel zeker een ontstekingsprobleem is.
Het is 293% zeker een ontstekingsprobleem :wink:
Ondertussen heb ik een 2dehands stator op ebay gekocht, deze keer net dezelfde en met de zelfde connector.
Ik neem weer een kostelijke gok en hoop het beste :buig: