Pagina 3 van 4
Geplaatst: za 07 aug, 2004 08:56
door Ralph
Als je er een gewone filter op gooit, zoals bijvoorbeeld een K&N of een Twin-air en geen Pro Flow of Power Flow. Dan heb je kans dat er vuil binnenkomt, die sluiten niet goed af.
Een Power Flow of Pro Flow set komt met een beugel die wel goed afsluit en op die beugel monteer je een K&N, Twin-air of Uni filter.
Geplaatst: za 07 aug, 2004 08:57
door sjarty
heb ik eens voorgehad maar wel met luchtfilterkap eraf , had niet door dat deze de filter op zen plaats hield
zit zo een twinair dan anders bevestigd op je carb

Geplaatst: za 07 aug, 2004 08:59
door Ralph
Zo'n Twin air van 116 euro komt met een metalen beugel erbij die de filter op zijn plaats houd.
Geplaatst: za 07 aug, 2004 09:04
door sjarty
ja heb het gezien op de site , zal is horen of die er al zijn voor de mijne , ga binnenkort eens met koeke afspreken en die airbox verglijken van oude met nieuwe warrior maar volgens k&n ging de warrior filter in de raptor 350 maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat de box langs buiten dezelfde vorm heeft en dat die beugel niet past

Geplaatst: za 07 aug, 2004 09:06
door Mika
Zou ik persoonlijk nooit m'n geld aan uitgeven, zo'n beugel zal je vast wel kunnen laten maken voor een paar euro's en werkt even goed dan de 'officiele' van twinair (wat niet zegt dat je dit niet nodig hebt, het kan alleen goedkoper)
Geplaatst: za 07 aug, 2004 09:09
door Ralph
Die van K&N is lastig te maken omdat hij ovaal loopt en een raar randje heeft, zal je een CNC machine voor nodig hebben.
Geplaatst: za 07 aug, 2004 09:12
door sjarty
komt die beugel van twinair dan nog onder je filterkap of is dat ter vervanging van de kap

Geplaatst: za 07 aug, 2004 09:14
door Mika
Dat is gewoon een ring die je over het uiteinde van je filter schuift en vast draait op de positie waar hij moet komen (aan de inlaat van de carb dus)
Geplaatst: za 07 aug, 2004 09:14
door Ralph
Filterkap zal er nog wel op kunnen denk ik, maar je hebt de filterkap niet nodig om die beugel vast te houden.
Geplaatst: za 07 aug, 2004 09:16
door sjarty
heeft twinair dan ok niks zoals een powerlid of is dit niet echt efectief want ze zeggen hier toch dat ik een vacuumcarb he

Geplaatst: za 07 aug, 2004 09:18
door Mika
Als het echt nodig is zou ik gewoon de snorkel verwijderen en wat gaten in je deksel boren (zo hadden wij het toch gedaan en dat ging goed) en dan ff goed afstellen
Er is ooit een topic geweest waar Fré zelf zo'n powerlid met mousse wou maken, weet niet of hier wat van gekomen is

Geplaatst: za 07 aug, 2004 09:23
door sjarty
die snorkel wegdoen

, zit die nu niet juist zo geplaatst dat de lucht er goed word ingeduwd
moet ik die gaan kapotzagen

,zal wel wat gaten boren dan oogt nog wat mooier voor ooit de quad te verkopen
zal is zoeken naar die topic van fre

Geplaatst: za 07 aug, 2004 09:25
door Mika
Ik neem aan dat je meer flow wilt, zonder die snorkel zal er een gat komen in je deksel en dus meer ruimte om lucht te pakken vergeleken met de kleine opening die je anders had ergens onder je plastic waar de snorkel kwam
Maar je moet niet denken dat je hier brute pk's mee gaat winnen, het hoort gewoon bij het geheel
Geplaatst: za 07 aug, 2004 09:28
door sjarty
ja , weet het dat dit geen wonderen vericht maar binnenkort met een andere demper is dit toch wel een vereiste
zal het uittesten wanneer ik een andere demper heb
kan ik hem daar ineens naar jetten

Geplaatst: di 10 aug, 2004 15:43
door rudiero
Hallo,heb uiteindelijk bougie kunnen vervangen en quad start weer goed.

De juiste sleutel heb ik nog niet,heb dan maar nen rechte 18 gekocht en de wand wat afgeslepen,de naftbak en een deel van de plastiek afgehaald zodat ik er recht aan kon.Kga eens naar kawasaki mailen,bij hun zal je dat wel kunnen bestellen denk ik.greetz