
Raptor 700™ Gone Crazy: zwarte cross filmpje P.19
- 
				cilinderhead
- Quad Master 
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: do 04 mar, 2010 19:28
- Locatie: zuid-holland
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
ze zeggen ut  
			
			
									
						
							
CilinderHead- 
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
         
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
			
						Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
dat is een mooie klasse
ben de vorige 2 keer ook geweest
toen zat er nergens een quad voor 
 
succses er mee
			
			
									
						
										
						ben de vorige 2 keer ook geweest
toen zat er nergens een quad voor
 
 succses er mee
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
afgelopen keer reed er wel degelijk een raptor mee  , ard en ik hadden bijna de hoop opgegeven om daar ooit een qaud te zien. maar we zagen er 1. diep weggemovelt onder een bruin kleetje om op een paart te lijken
, ard en ik hadden bijna de hoop opgegeven om daar ooit een qaud te zien. maar we zagen er 1. diep weggemovelt onder een bruin kleetje om op een paart te lijken
			
			
									
						
							 , ard en ik hadden bijna de hoop opgegeven om daar ooit een qaud te zien. maar we zagen er 1. diep weggemovelt onder een bruin kleetje om op een paart te lijken
, ard en ik hadden bijna de hoop opgegeven om daar ooit een qaud te zien. maar we zagen er 1. diep weggemovelt onder een bruin kleetje om op een paart te lijkenBloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
			
						Re: Raptor 700™ Gone Crazy
owja nu je het zecht dat zou best kunnen   
 
en tussen de klasses door reed er een e atv over de baan
			
			
									
						
										
						 
 en tussen de klasses door reed er een e atv over de baan
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Der is hoop  , normaal zie je er nooit 4 wielertjes
, normaal zie je er nooit 4 wielertjes 
			
			
									
						
							 , normaal zie je er nooit 4 wielertjes
, normaal zie je er nooit 4 wielertjes 
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
			
						- 
				Ardjuh
- Quad Expert 
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
1ste FEA test van de ophanging is geslaagd, blijft allemaal binnen de rekgrens op wat zwakke punten na.
Belasting van 2700N , en een zijwaardse kracht van 2000N op één wiel van Ø500mm
270 kg / 200 kg
Plaatjes volgen straks.
Ook nog keer test uit gevoerd met een landing op 1 wiel met 2G en tegelijkertijd een bocht in gooien met 1G... als het wiel dan niet af breekt gaan de lassen het moeilijk krijgen.
			
			
									
						
							Belasting van 2700N , en een zijwaardse kracht van 2000N op één wiel van Ø500mm
270 kg / 200 kg
Plaatjes volgen straks.

Ook nog keer test uit gevoerd met een landing op 1 wiel met 2G en tegelijkertijd een bocht in gooien met 1G... als het wiel dan niet af breekt gaan de lassen het moeilijk krijgen.

No Can't Do!
			
						- 
				Ardjuh
- Quad Expert 
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Resultaten als de strijdwagen in een bocht land met 1G zijwaards en 2G neerwaards op
1 wiel. Uitgaande van normaal staal ligt rond de 250 N/mm2 en een breekpunt van
ongeveer 360 N/mm2. Alles wat meer als 250 N/mm2 belast word vervormd permanent,
alles wat boven de 360 N/mm2 komt scheurt/breekt etc.
Von Mises methode (geeft aan wanneer iets plastisch gaat vervormen.

1st Principal methode.1 (spanning in het materiaal)

1st Principal methode.2 (spanning in het materiaal)

Safety factor (veiligheids faktor in het materiaal)

Displacement (buiging)

Morgen het frame! Kijken of dat beetje uit gaat vallen zoals ik het bedacht heb.
			
			
									
						
							1 wiel. Uitgaande van normaal staal ligt rond de 250 N/mm2 en een breekpunt van
ongeveer 360 N/mm2. Alles wat meer als 250 N/mm2 belast word vervormd permanent,
alles wat boven de 360 N/mm2 komt scheurt/breekt etc.
Von Mises methode (geeft aan wanneer iets plastisch gaat vervormen.

1st Principal methode.1 (spanning in het materiaal)

1st Principal methode.2 (spanning in het materiaal)

Safety factor (veiligheids faktor in het materiaal)

Displacement (buiging)

Morgen het frame! Kijken of dat beetje uit gaat vallen zoals ik het bedacht heb.
No Can't Do!
			
						Re: Raptor 700™ Gone Crazy
wat gaaf dat je dat zo kan berekenen 
Ook nog keer test uit gevoerd met een landing op 1 wiel met 2G en tegelijkertijd een bocht in gooien met 1G... als het wiel dan niet af breekt gaan de lassen het moeilijk krijgen.
maar met 2g landen en 1g de bocht in krijgt je lichaam dan niet 3 g teverwerken
zeg dat je 80kg weegt weeg je dan op dat moment 240kg als dat zo is dan zullen niet alleen de lassen het zwaar hebben maar je armen ook 
 
maar heel gaaf gedaan
			
			
									
						
							Ook nog keer test uit gevoerd met een landing op 1 wiel met 2G en tegelijkertijd een bocht in gooien met 1G... als het wiel dan niet af breekt gaan de lassen het moeilijk krijgen.
maar met 2g landen en 1g de bocht in krijgt je lichaam dan niet 3 g teverwerken
zeg dat je 80kg weegt weeg je dan op dat moment 240kg als dat zo is dan zullen niet alleen de lassen het zwaar hebben maar je armen ook
 
 maar heel gaaf gedaan

warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
			
						Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Daarom leeft ard nu op een uitgebalanceert dieet van water crackers en sla blaatjes. Door de factor van gewicht steeds minder te krijgen, zullen de lassen steeds minder zwaar hoefen.
			
			
									
						
							Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
			
						Re: Raptor 700™ Gone Crazy
ja hij mag niet zwaarder als 55 kg wegen hahahaha
			
			
									
						
							warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
			
						Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
- 
				cilinderhead
- Quad Master 
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: do 04 mar, 2010 19:28
- Locatie: zuid-holland
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
komt aardig in de buurt hoor  
			
			
									
						
							
CilinderHead- 
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
         
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
			
						Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
- 
				alfa164
- Easy Quadrider 
- Berichten: 185
- Lid geworden op: zo 01 apr, 2007 07:32
- Locatie: seven-mountians
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
een paar ballon onder zijn oksels binden   
   
 
of flink gaan
			
			
									
						
							 
   
 of flink gaan

van cr250 naar can-am ds250 naar ltz400
			
						Re: Raptor 700™ Gone Crazy
alfa164 schreef:een paar ballon onder zijn oksels binden

of flink gaan
als ik met hem klaar ben, hangt hij er als een vlieger achteraan te vliegen
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
			
						- 
				Ardjuh
- Quad Expert 
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
- Locatie: Zuid Holland (NL)
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Benadering voor de krachten op de veer. Heb het model iets aan moeten passen
want de statische krachten op de veer waren veel te hoog. Zit nu op een statische
belasting van 110 tot 150 kg (afhankelijk van de rijder)
Kladblok berekeningetje

Hieruit de conclusie kunnen trekken dat het toch niet heel verstandig is om heel
hoog te gaan vliegen en op 1 wiel te gaan landen. Ruim 600 kg op een veer gaat
die niet lekker vinden.
			
			
									
						
							want de statische krachten op de veer waren veel te hoog. Zit nu op een statische
belasting van 110 tot 150 kg (afhankelijk van de rijder)
Kladblok berekeningetje

Hieruit de conclusie kunnen trekken dat het toch niet heel verstandig is om heel
hoog te gaan vliegen en op 1 wiel te gaan landen. Ruim 600 kg op een veer gaat
die niet lekker vinden.
No Can't Do!
			
						Re: Raptor 700™ Gone Crazy
We zouden toch gaan laagvliegen???   en pas na 15 min heel voorzichtig en zachtjes landen bij de finnish
 en pas na 15 min heel voorzichtig en zachtjes landen bij de finnish
			
			
									
						
							 en pas na 15 min heel voorzichtig en zachtjes landen bij de finnish
 en pas na 15 min heel voorzichtig en zachtjes landen bij de finnishBloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
			
						