Pagina 3 van 20
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: do 23 dec, 2010 17:59
door cilinderhead
ze zeggen ut

Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: vr 24 dec, 2010 09:10
door marc 505
dat is een mooie klasse
ben de vorige 2 keer ook geweest
toen zat er nergens een quad voor
succses er mee
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: vr 24 dec, 2010 10:11
door Arx-17
afgelopen keer reed er wel degelijk een raptor mee

, ard en ik hadden bijna de hoop opgegeven om daar ooit een qaud te zien. maar we zagen er 1. diep weggemovelt onder een bruin kleetje om op een paart te lijken
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: vr 24 dec, 2010 11:58
door marc 505
owja nu je het zecht dat zou best kunnen
en tussen de klasses door reed er een e atv over de baan
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: za 25 dec, 2010 14:11
door Arx-17
Der is hoop

, normaal zie je er nooit 4 wielertjes

Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: ma 27 dec, 2010 13:19
door Ardjuh
1ste FEA test van de ophanging is geslaagd, blijft allemaal binnen de rekgrens op wat zwakke punten na.
Belasting van 2700N , en een zijwaardse kracht van 2000N op één wiel van Ø500mm
270 kg / 200 kg
Plaatjes volgen straks.
Ook nog keer test uit gevoerd met een landing op 1 wiel met 2G en tegelijkertijd een bocht in gooien met 1G... als het wiel dan niet af breekt gaan de lassen het moeilijk krijgen.

Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: ma 27 dec, 2010 16:43
door Ardjuh
Resultaten als de strijdwagen in een bocht land met 1G zijwaards en 2G neerwaards op
1 wiel. Uitgaande van normaal staal ligt rond de 250 N/mm2 en een breekpunt van
ongeveer 360 N/mm2. Alles wat meer als 250 N/mm2 belast word vervormd permanent,
alles wat boven de 360 N/mm2 komt scheurt/breekt etc.
Von Mises methode (geeft aan wanneer iets plastisch gaat vervormen.
1st Principal methode.1 (spanning in het materiaal)
1st Principal methode.2 (spanning in het materiaal)
Safety factor (veiligheids faktor in het materiaal)
Displacement (buiging)
Morgen het frame! Kijken of dat beetje uit gaat vallen zoals ik het bedacht heb.
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: ma 27 dec, 2010 19:09
door mobydirk
wat gaaf dat je dat zo kan berekenen
Ook nog keer test uit gevoerd met een landing op 1 wiel met 2G en tegelijkertijd een bocht in gooien met 1G... als het wiel dan niet af breekt gaan de lassen het moeilijk krijgen.
maar met 2g landen en 1g de bocht in krijgt je lichaam dan niet 3 g teverwerken
zeg dat je 80kg weegt weeg je dan op dat moment 240kg als dat zo is dan zullen niet alleen de lassen het zwaar hebben maar je armen ook
maar heel gaaf gedaan

Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: ma 27 dec, 2010 19:12
door Arx-17
Daarom leeft ard nu op een uitgebalanceert dieet van water crackers en sla blaatjes. Door de factor van gewicht steeds minder te krijgen, zullen de lassen steeds minder zwaar hoefen.
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: ma 27 dec, 2010 19:17
door mobydirk
ja hij mag niet zwaarder als 55 kg wegen hahahaha
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: ma 27 dec, 2010 21:02
door cilinderhead
komt aardig in de buurt hoor

Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: ma 27 dec, 2010 21:21
door alfa164
een paar ballon onder zijn oksels binden
of flink gaan

Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: ma 27 dec, 2010 21:45
door Arx-17
alfa164 schreef:een paar ballon onder zijn oksels binden
of flink gaan

als ik met hem klaar ben, hangt hij er als een vlieger achteraan te vliegen
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: wo 29 dec, 2010 13:14
door Ardjuh
Benadering voor de krachten op de veer. Heb het model iets aan moeten passen
want de statische krachten op de veer waren veel te hoog. Zit nu op een statische
belasting van 110 tot 150 kg (afhankelijk van de rijder)
Kladblok berekeningetje

Hieruit de conclusie kunnen trekken dat het toch niet heel verstandig is om heel
hoog te gaan vliegen en op 1 wiel te gaan landen. Ruim 600 kg op een veer gaat
die niet lekker vinden.
Re: Raptor 700™ Gone Crazy
Geplaatst: do 30 dec, 2010 21:46
door Arx-17
We zouden toch gaan laagvliegen???

en pas na 15 min heel voorzichtig en zachtjes landen bij de finnish