Een 550 vergelijken met een 800 is ook zinloos. Maar ik vraag me af, wat heb je zelf eigenlijk?xScorxPiusx schreef:Er is wel degelijk verschil tussen een stock can am en een stock grizzly. Al het elektronica zoals bijv: 2 sleutels waarvan 1 begrensd is op 40kmph en meerdere soorten stuurbekrachtiging etc etc etc.staf schreef:Er wordt altijd gezegd dat Yamaha en Suzuki niet innoveren.
Maar het enige dat een Can Am meer heef ... vermogen.
Voor de rest zijn die Can Am en polaris machines echt niet vernieuwend.
Yamaha was de eerste met eps gevolgd door als ik me niet vergis Suzuki.
Nog een groot nadeel van de machines met grote twins is dat ze veel meer wegen,waar dan al sowieso een aantal pk's aan verloren gaan.
In trail situatie's spelen die extra kilo's ook fel mee.
Om dan nog niet te spreken van extreme off-road situatie's waar je de quad met je gewicht en spierkracht moet recht houden.
Laat staan als je per ongeluk eens onder geraakt.
Als je echt snel wil rijden en geld genoeg hebt koop dan een Can Am.
Wil je een betrouwbare quad waar je zorgeloos een berg plezier aan hebt,koop dan een Japanner.
Btw, dat wil niet zeggen dat die Japanners slakken zijn.
Het verschil in snelheid en acceleratie is echt niet zo mega.
Verder can am is meer heavy duty en heeft een betere look. En ook zit er standaard een snorkel op (net onder het stuur) maar ook de kleine dingen zoals beplating dat je benen koel houd, dat heeft bijv een yamaha griz 550 eps ook maar in de zomer als je over eigen terein rondrijd heb ik me been eraan verbrand..
En can ams zijn helemaal anders geveerd en daardoor kan je sneller door de bocht.
En een yamaha grizzly 700 FI weegt 1322 LBS en de outlander 800XT 1300 LBS
Dus niet met argumenten komen die niet waar zijn.
En can ams rijden ook veel door water hoor.. Zoek maar eens op youtube: ostacruiser
OF hier een voorbeeld:
http://youtu.be/L-psLaEBtMM
Ik denk namelijk dat iemand met een grizz 700 net zoveel lol heeft als iemand met een can-am, en dat is uiteindelijk waar het allemaal om draait.
Spreken over betere looks is zinloos, dat is smaak. Zo vind ik geen enkele 4x4 mooi. Over de prestaties praat ik dan niet, want ermee rijden is wel weer leuk.
Iedere quad heeft zn voor en nadelen. Als ik persoonlijk nu een keus moest maken dan nam ik een grizz. Die quad heeft een zeer goeie reputatie en dan is voor mij meer waard dan een vergelijking in gewicht en al zulke onzin.
Er is geen mens die zegt dat de can-am geen mooi veel vermogen heeft en goed rijd. Alleen als ik mannen hoor die echt zwaar offroad rijden en die terug gaan naar grizzly dan is mijn vermoeden dat er met de can-am toch meer haken en ogen aan zitten dan zo word gezegd.
Ik vind dan wel weer dat zoals Jazzy voor een can-am kiest begrijpelijk. Die rijd wat minder ruig terrein en stukken over de weg, dan komen de rijeigenschappen van de can-am mooi uit. En zo denk ik dat er voor iedereen een quad bij zijn rijstijl past.