Pagina 3 van 4

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: vr 27 apr, 2012 22:15
door timquad
oke dan heb ik de goede b (y) esteld

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: vr 27 apr, 2012 22:17
door timquad
haal je er veel meer pk,s uit dan de orgineele ?

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: vr 27 apr, 2012 23:14
door tjobbie
valt wel mee, schat zo,n 3 tot 5 pk maar alle beetjes helpen :)

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: za 28 apr, 2012 08:47
door timquad
ja zo is dat , ik heb er ook dubbele klepveren bij.
die zijn nog duurder dan de cam

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: za 28 apr, 2012 20:10
door tjobbie
voor een stg.2 is dat niet nodig.

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: za 28 apr, 2012 22:02
door timquad
okeeee ,maar is het dan niet slecht als ik ze plaatst.
of maakt het niet veel uit :?:

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: za 28 apr, 2012 22:08
door timquad
ik kan het nergens vinden wat nou het beste is.
en weet dat jij al het een en ander der onder heb gehad (y)

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: zo 29 apr, 2012 13:09
door tjobbie
je kan het niet vinden omdat het niet hoeft :wink:

Gewoon de cam. erin frotten, kleppen stellen en rammelen met dat spul :D

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: zo 29 apr, 2012 14:26
door timquad
Re: Hot Cam stage 2
Verstuurd: za 18 jun, 2011 20:40
Van: bravoure
Naar: heiny
allereerst moet je zorgen dat je de juiste gereedschappen hebt om de klus te kunnen klaren
en natuurlijk motorish weten hoe het allemaal zit

verder heb je nodig

1: de hotcam stage 2 natuurlijk

2; nieuwe klepveren (kibblewhite)
speciaal voor stage 2 nokkenassen, deze veren zijn eigenlijk 2 veren in 1 .. een kleine binnenveer met daaromheen een grotere veer

3: nieuwe klep rubbers (standaard van yamaha)
deze stap word nergens vermeld voor een stage 2 conversie maar is best noodzakelijk als je voor veilig wilt gaan, want je gaat de klep rubbers eruit halen en dan kunnen ze lek raken als je ze were terug plaatst.

4: een nieuwe kop pakking

de kop gaat eraf namelijk en dan heb je een nieuwe nodig

5: een handig persoon die dat veilig en vertrouwd voor u doet (of eigen kunnen)

6 : gaan met die banaan
http://www.quadtrader.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.quadclubtwente.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: zo 29 apr, 2012 14:26
door timquad
dit vond ik wel op het forum

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: zo 29 apr, 2012 21:51
door tjobbie
nou, zal ik het nog maar 1 keertje herhalen dan.
Hier heb ik een quote van Hotcams site voor de stage 2 cam;
Stage 2: Uses stock valve springs and rockers.
Het wil niet zeggen dat je de Kibblewhite veren niet mag gebruiken, maar het hoeft niet.

Kijk voor een voorbeeld hier hoe je het kan doen:

Link


Link


Let alleen op dat je de cam hebt voor het juiste bouwjaar, daar zit schijnbaar verschil in.
Veel succes. :bier:

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: ma 30 apr, 2012 08:07
door timquad
helemaal top :bier:

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: do 07 jun, 2012 15:03
door petervee
Heb je de nieuwe setup al aan de praat ?

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: do 07 jun, 2012 15:21
door Jazzy
En als dit topic toch weer actief is, hoe doen jullie dat met de brandstof met zo'n HP zuiger? Als ik bij mijn favo leverancier van dure spulletjes kijk staat bij sommige zuigers dat je minmiaal een octaangetal van 100 moet tanken, bij anderen die de zelfde compressie geven hoeft het dan weer niet.

Mijn zuiger moet dit jaar toch vervangen worden, dus dan wil ik er ook wel eentje met hoge compressie monteren.

Re: Iemand ervaring met: Hotcam Stage 2 en/of HP Piston?

Geplaatst: do 07 jun, 2012 15:34
door -Laurens-
Tot een bepaald compressie kan je gewone 'pumpgas' tanken, dus van het tankstation, maar als je echt hoge compressie gaat (bij 700's weet ik het niet maar bij 450's hoger dan 12:5:1) moet je je benzine mengen met racefuel, dus speciale brandstof met extra hoog octaangehalte.
Dat lees ik toch op de fora, correct me if I'm wrong :)