Ohlins vs Reiger
-
Banshee-Boy
- Quadrunner

- Berichten: 867
- Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
- Locatie: maaseik
- Contacteer:
Hanzie....heb jij nog steeds wat geld teveel op zolder liggen????Hanzie schreef:wacht af voor je reageert![]()
telkens ik iets heb verkocht, heb ik zodanig weinig verlies gemaakt (of geen) of ze zo verkocht dat ik het andere product ermee betaald heb, dus ik denk dat ik weinig te klagen heb.
ik denk dat ik me dit allemaal wel kan veroorloven als ik 2maanden 5/6 dagen per week aan 11 tot 13u per dag draai. en dan op zaterdag nog eens bij jumpingjet. en door het jaar op woensdagnamiddag, 's avonds door de week en zaterdags weer bij jumpingjet. dus....... vrije tijd heb ik zo goed als niet en ik heb totaal geen hobby's, dus alsjeblieft niet beginnen.... oja en pa sponsord niks als sommige dat denken, quad zelf betaald, niet zoals anderen die alles van pappa krijgen.
als je er nog hobby's bij hebt zoals bv. voetbal ofzo dan zou ik nog durven zeggen, maar ik heb niks anders dan dat.
ik kan er totaal niet tegen als mensen denken dat het allemaal zomaar gaat, wordt ik wild van.
ik wil dit ff zeggen: ik heb geld zat en ik gooi het in het rond!
Khad me graag reigers laten plaatsen
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
-
peet #77
- Quad Expert

- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
Ik vind persoonlijk dat iedereen doet wat hij wil met zijn geld en der zijn er nog die er veel geld aan uitgeven daar heb ik geen probleem mee van mij mag iedereen hier 50.000€ aan zijn quad geven kan mij geen bal schelen
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
Blaster-boy
- Quadracer

- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
ik weet ook dat et geen ohlin of reiger is en 'k wee ook nie als et voor quads is ma technoflex is ook een bekend merk bij de solo's,
word ook in de rally gebruik door sommige
word ook in de rally gebruik door sommige
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
die verschillende veertjes zetten ze er niet voor de lol op heFrank MB schreef:Volgens mij licht het echt niet aan hoeveel veren een schokbreker heeft, maar gewoon wat het binnenwerk is. Dat is veel belangrijker.R rider schreef:de tripple rate reiger lijkt met ook wel wat, ik ga ze eens proberen
Dus.. Als zij in de sloot springen dan spring jij er toch ook niet inR rider schreef:die verschillende veertjes zetten ze er niet voor de lol op heFrank MB schreef:Volgens mij licht het echt niet aan hoeveel veren een schokbreker heeft, maar gewoon wat het binnenwerk is. Dat is veel belangrijker.R rider schreef:de tripple rate reiger lijkt met ook wel wat, ik ga ze eens proberendit fenomeen wordt al jaren door andere merken gebruikt zoals pep bijvoorbeeld, ohlin heeft ze ook denk ik.
Ze zullen ook niet voor niks die nieuwe veren gebruiken, allicht dat het beter zal werken. Mij zal je daar ook niet over horen.R rider schreef:tja mij maakt niet uit wat je erover denktik heb zo mijn eigen gedacht over de werking en het kan alleen maar beter zijn als de oude reigers, inwendig zal het wel hetzelfde gebleven zijn, heb tot nu toe alleen nog maar positieve reacties gehoord, mja review zal volgen
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Mensen, intussen heb ik al redelijk wat ervaring op gebied van vering opgedaan, samen met Oede Miere hier op het forum die al een heel wat ervaring heeft uit motocross wereldje.
Heb al Reiger geprobeerd, heb nu Elka, heb op gewijzigde standaardvering gereden.
Conclusies :
1. Geloof maar de helft van wat er op forums gezegd wordt. Een pak van de forumleden (dan spreek ik niet (alleen) over dit forum) heeft quasi geen technische achtergrond of kennis van veren en volgt de meute. Elka is momenteel de hype en als je het mag geloven op de Amerikaanse forums is dat de hemel op aarde (juist na PEP misschien, maar daar moet je maanden op wachten dus niet echt optie). Wel, ik kan je bevestigen het is wel degelijk een hype, maar verre van de hemel op aarde...
Wij rijden er intussen van april mee en zijn nog steeds op zoek naar de juiste valving, juiste veer en afstelling. Het product dat afgeleverd werd, voldeed verre van wat je mag verwachten voor die prijs. Intussen na revalving zijn we ongeveer waar we willen zijn, misschien weet ik zaterdag na Komen meer.
2. Reiger heeft een goed product met goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor dat geld vind je nergens beter. Enig nadeel vind ik dat hun service niet altijd dat is en dat ze niet specifiek naar klant werken, ze leveren een algemeen product af, dat voor bijna iedereen werkt. Maar daardoor wordt in sommige gevallen geen ideaal gebruik gemaakt van de beschikbare veerweg. Volgens mij gebruiken ze zelfde valving voor alles wat daar buiten gaat, ongeacht gewicht en dergelijke. Maar 90 % van de rijders zal het perfect vinden en volledig voldoen aan de wensen.
3. Besef ook goed dat afstelling van vering de helft van het werk is. Vering afstellen is echt iets wat je moet leren, en als ik spreek over leren, dan spreek ik over meerdere jaren. Draaien, draaien en nog eens draaien, tot je beseft welke regeling welke invloed heeft. Pas als je dat weet kan je problemen in het terrein (slaan of springen van de quad) gaan wegwerken met de regeling. Gouden raad : veel afstelling noteren en veel proberen. Vind je dat je verslecht keer dan terug naar de laatste afstelling die je goed vond. Om te weten welke regeling welke invloed heeft werk je stap voor stap, rebound vooraan helemaal indraaien, rijden, rebound uitdraaien, terug rijden, dan voel je het verschil en weet je wat het effect is van rebound. Ook telkens maar aan één iets draaien. Ofwel rebound of wel compression en ofwel voor ofwel achter zodat je na test telkens weet of die verandering de goede was.
4. Ik heb ook met de standaard yfz vering aangepast gereden en moet zeggen dat dat echt verbluffend is. In feite vind het nog beter dan de Reigers, maar de meesten geloven dat niet. Maar ja, het toont natuurlijk minder stoer als er standaard vering onder zit, en velen haken daarom af.
Dit weekend serieus testen in Komen, dan zien we of we er geraken. Als we er niet geraken overweeg ik om de Intrax vering van VLS te proberen. Zeer lovende kritieken over gehoord.
Heb al Reiger geprobeerd, heb nu Elka, heb op gewijzigde standaardvering gereden.
Conclusies :
1. Geloof maar de helft van wat er op forums gezegd wordt. Een pak van de forumleden (dan spreek ik niet (alleen) over dit forum) heeft quasi geen technische achtergrond of kennis van veren en volgt de meute. Elka is momenteel de hype en als je het mag geloven op de Amerikaanse forums is dat de hemel op aarde (juist na PEP misschien, maar daar moet je maanden op wachten dus niet echt optie). Wel, ik kan je bevestigen het is wel degelijk een hype, maar verre van de hemel op aarde...
Wij rijden er intussen van april mee en zijn nog steeds op zoek naar de juiste valving, juiste veer en afstelling. Het product dat afgeleverd werd, voldeed verre van wat je mag verwachten voor die prijs. Intussen na revalving zijn we ongeveer waar we willen zijn, misschien weet ik zaterdag na Komen meer.
2. Reiger heeft een goed product met goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor dat geld vind je nergens beter. Enig nadeel vind ik dat hun service niet altijd dat is en dat ze niet specifiek naar klant werken, ze leveren een algemeen product af, dat voor bijna iedereen werkt. Maar daardoor wordt in sommige gevallen geen ideaal gebruik gemaakt van de beschikbare veerweg. Volgens mij gebruiken ze zelfde valving voor alles wat daar buiten gaat, ongeacht gewicht en dergelijke. Maar 90 % van de rijders zal het perfect vinden en volledig voldoen aan de wensen.
3. Besef ook goed dat afstelling van vering de helft van het werk is. Vering afstellen is echt iets wat je moet leren, en als ik spreek over leren, dan spreek ik over meerdere jaren. Draaien, draaien en nog eens draaien, tot je beseft welke regeling welke invloed heeft. Pas als je dat weet kan je problemen in het terrein (slaan of springen van de quad) gaan wegwerken met de regeling. Gouden raad : veel afstelling noteren en veel proberen. Vind je dat je verslecht keer dan terug naar de laatste afstelling die je goed vond. Om te weten welke regeling welke invloed heeft werk je stap voor stap, rebound vooraan helemaal indraaien, rijden, rebound uitdraaien, terug rijden, dan voel je het verschil en weet je wat het effect is van rebound. Ook telkens maar aan één iets draaien. Ofwel rebound of wel compression en ofwel voor ofwel achter zodat je na test telkens weet of die verandering de goede was.
4. Ik heb ook met de standaard yfz vering aangepast gereden en moet zeggen dat dat echt verbluffend is. In feite vind het nog beter dan de Reigers, maar de meesten geloven dat niet. Maar ja, het toont natuurlijk minder stoer als er standaard vering onder zit, en velen haken daarom af.
Dit weekend serieus testen in Komen, dan zien we of we er geraken. Als we er niet geraken overweeg ik om de Intrax vering van VLS te proberen. Zeer lovende kritieken over gehoord.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team

