Pagina 3 van 11
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 21:20
door bonzaiking
mooi man gaat lekker zo
dpr is een goede keuze
reed ik vroeger ook mee
heb je voor mij mischien het telefoon nummer van dpr
altijd handig om te hebben
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 21:20
door IzzY
wow, swap in echt een mum van tijd,
is wat anders als mijn 5 jaren plan..
lucht aanvoer is netjes, wel wat bochtig?
lucht snelheid zal wel voldoende zijn ?
ben benieuwd naar je uitlaat !
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 21:42
door martijn van der veen
hier vind je wel de info van dpr
http://www.dprexhaust.com" onclick="window.open(this.href);return false;
ik hoop dat de luchtaanvoer voldoende is. zo niet dan ga ik weer flink knutselen
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 21:44
door cilinderhead
ziet er erg mooi uit... mooi gelast ook
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 21:46
door bonzaiking
thx!!
mijn tuner (jst) zegt altijd geen bochten in je luchtfilter buis
maar aan de andere kant op een crossbaan kan je filter beter in een luchtfilter huis zitten
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 22:02
door martijn van der veen
ja klopt helemaal maar er zat ook nog een achterveer in de weg dus tja je moet wat he. wat ik eventueel nog kan doen is een volume vergroting in de buis direct naast de veer. die zou ik nog groter kunnen maken naar boven en naar beneden. hierdoor wordt de weerstand van de luchttoevoer ook wel weer verminderd want je maakt dan als het ware en soort buffer. voor de rest is er gewoon niet echt veel ruimte. heb zelfs nog een filterhuis van een crossmotor geprobeerd pas te maken maar dat wert het niet dan moet er ook echt veel verandert worden aan het frame en dat wil ik niet. het frame en ophangingspunten zijn nog helemaal orgineel ook waar het blok in hangt. dit doe ik speciaal om als ik hem weer verkoop hem als rijwiel gedeelte te verkopen en dan levert die gewoon meer op als er niets aan het frame verandert is. de ophangings kit kan ik dan weer gebruiken voor de volgende enzovoorts. dat is een beetje mijn idee erachter.
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 22:22
door number14
hey,waar ga je de eerste test rijden ben ook wel is benieuwd!
heb zelf ook al een paar 2 takts ingebouwd.
martijn van der veen schreef:ja klopt helemaal maar er zat ook nog een achterveer in de weg dus tja je moet wat he. wat ik eventueel nog kan doen is een volume vergroting in de buis direct naast de veer. die zou ik nog groter kunnen maken naar boven en naar beneden. hierdoor wordt de weerstand van de luchttoevoer ook wel weer verminderd want je maakt dan als het ware en soort buffer. voor de rest is er gewoon niet echt veel ruimte. heb zelfs nog een filterhuis van een crossmotor geprobeerd pas te maken maar dat wert het niet dan moet er ook echt veel verandert worden aan het frame en dat wil ik niet. het frame en ophangingspunten zijn nog helemaal orgineel ook waar het blok in hangt. dit doe ik speciaal om als ik hem weer verkoop hem als rijwiel gedeelte te verkopen en dan levert die gewoon meer op als er niets aan het frame verandert is. de ophangings kit kan ik dan weer gebruiken voor de volgende enzovoorts. dat is een beetje mijn idee erachter.
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 22:25
door martijn van der veen
ik wou zaterdag naar de crossbaan in heerde gaan. msv-nov.
dat is bij mij om de hoek 5 min rijden.
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 23:29
door mx jake
niet geheel onbelangrijk, de kickstarter
hoe ga je dat oplossen
die zit wel erg ver naar binnen
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: ma 07 mar, 2011 23:40
door martijn van der veen
is al opgelost. heb er nog geen foto van gemaakt maar ik heb een totaal nieuw en zelfgemaakte kickstarter gemaakt.
hij is wel en beetje apart geworden vanwege de hoek die erin zit maar het is 1 trap en lopen. foto's komen eraan zodra die terug is met de uitlaat.
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: za 12 mar, 2011 18:08
door martijn van der veen
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: za 12 mar, 2011 18:16
door martijn van der veen
nu ben ik vandaag wezen testen in heerde en het ging niet echt lekker. de overbrenging in het blok ten opzichte van de de tandwielen was echt veelste lang waardoor ik alleen maar in z'n 1ste en 2de versnelling kon rijden. niet echt goed dus.
ben na 2 keer rijden gelijk naar huis gegaan en heb weer wat lopen knutselen. ben nu op het idee gekomen om dan maar een tandwiel van een crossmotor om het hart van de quad tandwiel te maken en dan naar 50 tands te gaan dan kom ik ook weer in de buurt van de tandwiel verhouding waar deze motor normaal ook mee rond reed.
hier weer wat fototjes
nu ga ik het morgen weer is proberen op de baan. achter in de tuin leek het nu wel veel belovend wou flink wegtrekken en donderde gelijk achterover met het hele spulletje.
gr
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: za 12 mar, 2011 19:14
door -Laurens-
uitlaat is vet gemaakt
spijtig dat hij niet zo lekker liep, hopen dat ie morgen wel gaat
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: za 12 mar, 2011 21:03
door bonzaiking
Re: ktm 300cc 2stroke hybrid quad
Geplaatst: za 12 mar, 2011 21:06
door scott-46
sgoon gedaan
50t is dat nie teveel? ik reed zelf met een ktm 200 in een quad en mijn tandwielverhouding was 14 45