Pagina 3 van 4

Geplaatst: di 21 sep, 2004 17:55
door SlOoT
Mika schreef:Cannondale Moto 440 gaat toch tot bijna 15.000
Moto 440 is begrensd op 10.500 toeren :wink:
De kleppen van een Dale beginnen te zweven op 11.800 toere, een Speed 440 gaat tot 11.500 toeren. :wink:

Maar ik denk niet dat 12.000 toeren voor zo'n Z400 erg gezond is. :roll: :wink:

Geplaatst: di 21 sep, 2004 17:59
door Mika
Ik weet echt héél zeker dat een Moto tot iets in de 14.000 toeren gaat, onbegrensd

Maar dit is totaal off-topic

Geplaatst: di 21 sep, 2004 18:35
door No Limit W-tec
Hanzie schreef:hoeveel maakt een yfz er?

ik ken z400 quadjes die er 13000 draaien...

en je zit ook niet constant 12 000 toeren te draaien :shock:
Geloof dat YFZ standaard op 10.700 draait, met GYTR CDI gaan ze naar 11.200. In dirtbike YZ450F gaan ze naar 12.000 dacht ik, maar mag je niet vergelijken, piston is daar ook anders gemaakt.

12.000 is volgens mij way too much voor de Z ! Dit MOET echt misgaan Hanzie ! Zou zeker niet boven de 11.000 toeren gaan.

Procentueel gezien verhoog je teveel als je op 12000 draait. Hangt ook af van de curve. Als je pk curve na 8000 toeren al naar beneden buigt heeft het geen zin om te verhogen tot 12000, dan zit al ver over je max pk. Dus eerst een testbankcurve bekijken in zonder CDI en met alles wat er nu op zit en dan pas beslissen.

Op de YFZ450 met gewijzigde nokkenassen blijft de curve stijgen tot aan het max toerental, dus wil dat zeggen dat daarachter nog potentieel is voor meer pk's. Daar heeft het dus wel zin om 500-1000 toeren extra te draaien, dus meer pk's en meer topsnelheid voor op recht stuk in Touquet. :lol:

Trouwens voor parcours heb ik mijn twijfel of je daar je pk's moet zoeken, daar is het kwestie van tussen 6500 en 8000 toeren te blijven.

Geplaatst: di 21 sep, 2004 19:15
door Teunie
Dat bedoelde ik dus ook te zeggen.
11 000 zou ik als max nemen, dat draaien de DRZ400E blokken ook als ik t goed heb.

Geplaatst: di 21 sep, 2004 19:21
door Hanzie
als ik weet dat er zijn die tegen de 13 000 aan draaien, waarom zou 12 000 dan zo slecht zijn?

alsof je het 2km aan een stuk gaat rijden?

als ze mij vertellen dat het totaal geen kwaad kan, dat de quad het zeker aan kan, waarom zouden ze ze anders 12 000toeren laten draaien? om 2weken erna boze klanten over de vloer te krijgen omdat de quad kapot is gelopen?

het gaat allemaal via marco, en hij laat ze maken bij hertogs (hpi), die is bekend over heel europa/de wereld, dus die zal zeker weten wat hij doet denk ik :)

zaterdag gaan we m weer aanpassen dus kan ik zondag weer testen!

Geplaatst: di 21 sep, 2004 20:47
door No Limit W-tec
Bij tuning krijg je altijd extra stress op de motor, zowel bij het plaatsen van nokkenassen, als andere tuning. Kwestie is om het aanvaardbaar te houden.

Ik zeg niet dat 12000 toeren niet kan, maar de vraag is alleen, hoe lang ? Met twaalfduizend ga je serieus aan je betrouwbaarheid knagen.

En zoals reeds gezegd : eerst op testbank zetten en als je ziet dat je al met een dalende curve zit met een standaard CDI is het zinloos en nodeloos stress op de motor leggen om in hogere toeren te gaan.

Hanzie, Hertogs moet toch een testbank curve kunnen bezorgen, daar ben ik wel benieuwd naar !

Geplaatst: ma 27 sep, 2004 22:10
door Fré
knap!

maar euh, zoals iedereen hier zegt, 12000rpm met high lift cams en dan nog standaard veertjes, dat lijkt me toch wel op het randje hoor, als het er niet over is :?

Geplaatst: di 28 sep, 2004 06:35
door Hanzie
was misverstand!

hij maakt er 10 200 ipv 12000 :) , en de andere curve die we ingesteld hebben, stond op 9500toeren.

heb zondag zonder die cdi gereden, was super groot verschil :shock:

Geplaatst: di 28 sep, 2004 10:00
door Fré
ah schitterend! :)

Geplaatst: do 18 nov, 2004 08:12
door keesie
ik zie hier niet het nut van in op een mx parcours, plus dat het max koppel van een 4takt op een veel lager toerenbereik ligt.
die 1000 of iets meer toeren meer sloopt enkel je blok als je hem zolang doortrekt, dus je winst is ietje meer snelheid in die versnelling.

:?

Geplaatst: do 18 nov, 2004 08:38
door Hanzie
Het gaat niet om de extra toeren, maar over de hele lijn (curve) die we hebben aangepast aan de rijder. zo kunnen we voor elke rijder persoonlijk een curve maken zodat hij de piek heeft, wanneer hij het wil en waar hij het wil.

toeren: neem nu bv. dat je bij X aantal toeren, euhm 2km/u harder gaat in elke versnelling. bij de start, als je daar elke versnelling 2km/u harder kunt gaan, zit je op een top van 10km/u sneller (bij een Z400), wat je al wint aan meters op de startlijn. snap je? uiteraard als je tegen de 13 000toeren aan gaan raggen, is dit bar slecht voor je blok, dit zul je dan ook niet lang doen... maar zolang je onder de tolerantie van bv. 11500 toeren blijft, kan dit totaal geen kwaad voor het blok, natuurlijk moet je geen 5km aan een stuk pin gas gaan rijden, maar dat doe je nu ook niet, toch?

Geplaatst: do 18 nov, 2004 09:12
door No Limit W-tec
Max. toerental wordt vooral opgetrokken voor mensen die veel op topsnelheid rijden en voor wedstrijden zoals Le Touquet en PDV waar je lange rechte stukken hebt.

Geplaatst: do 23 dec, 2004 22:16
door Teunie
Nota: De achteruitrij begrenzer van de Z komt ook te vervallen. Je kunt nu tegen pin gaas achteruit vlammen!
Kwam er toevallig achter met achteruit de garage in te vliegen :twisted:

Geplaatst: do 23 dec, 2004 22:24
door Ralph
Muurtje er uit gereden?

Geplaatst: do 23 dec, 2004 22:33
door Teunie
Nee maar wel rubbersporen in de garage :P 8)