toch wel, toevallig ? weet ik niet maar daar zulle we maar niet verder over gaan discusierenL.D. schreef:Toevallig geen vreemdelingen?Dumbass schreef:Ze hebbe mij ook bekogeld met stene toen ik tegen 80 over de baan/privé weg scheurde. Gelukkig had ik men helm aan. En dat is dan wel allemaal normaal
klote bewoners
-
- Quadrider
- Contacteer:
Driving a Yamaha blaster
Mensen zijn nu eenmaal bekrompen en reageren meestal negatief op dingen die ze niet kennnen.Ik probeer zoveel mogelijk weg te blijven van de bebouwde kom en zoek steeds 'den buiten' op.Ik vindt het zelfs tof om mij bezig te houden met het zoeken van afgelegen plaatsen waar ik kan doen wat ik wil zonder mij bezig te moeten houden of ik te veel lawaai maak of te snel ga.Vind het wel erg dat sommigen zelfs al fysiek geweld hebben moeten ondergaan want dat vind ik pas gevaarlijk en onverantwoord NIET de quadrijder.Ze zouden beter ook eens wat meer crossterreinen aanleggen want tennis,voetbal,basket...pleinen,fietsroutes a volonté maar ne keer iets voor deze sport???
-
- Quad Expert
- Contacteer:
kga het nog is zeggen, voor een koers waar ganse dorpen worden voor afgesloten en fietsen van 8u smorgens tot 6u savends met hun volgautos doorvliegen met hun domme tuuters en die brullende reclames die meer decibel geven dan onze uitlaten, daarvoor verzetten ze berg en dal. maar voor ons de balle, moest er nu is ne minister per quad rijden he...
greetz
greetz
Heb al eens een e-mail gestuurd naar de vlaamse regering hoe zij eventueel willen tegemoet komen aan de noden van de mensen die de crosssport beoefenen,maar tot op heden nog geen reactie gehad. Kzal het nog eens proberen.Ik denk ook dat er weinig gereageerd word omwille van de mindere bekendheid bij het grote publiek.Anders iemand van ons me ewa geld te veel verhofstad ne quad kado doen,da lukt em misschien beter... want mé ne koersvelo en in nen auto lukt da precies nie al te goe!
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
pas op onverhard mag je officieel NIET rijden alleen op een parcour want anders moet je het aanvragen is het niet nicolasGeoffrey schreef:Sommige delen rond de bossen daar mag je wel rijden maar dat wordt je natuurlijk snel beu
is zeer spijtig maar is wel de wet hoor
greetzzzzzzzz
Enjoy Enjoy Enjoy Enjoy
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
we moeten eens een 4wiel mars doen zoals de meeste doen ma wij dan met onze quads als we er een paar honderd bij mekaar krijgen en we sluiten eens een hele stad af op spitsuur komen we al in het nieuws en kunnen we ons gedacht eens zeggen
mischien gaan ze dan wel eens iets doen voor ons
we zouden enkele bekenden moeten aanspreken zoals zangers enz of jean marie de decker of sergio of zo die zullen hun dan wel laten horen
is mischien iets voor op fatamorgana een hele stad afzeten
of we moeten eens iets op gang zeten voor kinderen die een handicap hebben en er eens een toertje mee gaan doen dan komen we eens op een goede manier in de kijker
ik ben benieuwd of er iemand dit kan klaar krijgen
mischien gaan ze dan wel eens iets doen voor ons
we zouden enkele bekenden moeten aanspreken zoals zangers enz of jean marie de decker of sergio of zo die zullen hun dan wel laten horen
is mischien iets voor op fatamorgana een hele stad afzeten
of we moeten eens iets op gang zeten voor kinderen die een handicap hebben en er eens een toertje mee gaan doen dan komen we eens op een goede manier in de kijker
ik ben benieuwd of er iemand dit kan klaar krijgen
-
- Quadracer
hahaha, dat vind ik juist stoer zelle...als je zo met een knaller van een uitlaat zo int dorp of stad rijd...en je ziet al die kopkes zo naar u kijken...haaaaaah zalig gewooondoubletracing schreef:als men een quad ziet rijden int stad komt dit gewoon agressief over.en als er een uitlaatje opstaat nog meer en als je dan onnozel doet slaan hun stoppen door
kvind da wel de maxx!
en een moto zijn ze allemaal al gewoon...maar een quad, dat is zo 'ns iets anders, dan hebde altijd wel beziens zenne
Pure adrenaline attached with a license plate !
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
De politie kan je hoogstens ondervragen over je acties, maar zolang zij zelf geen vaststelling hebben gedaan is een boete onmogelijk ; maak je geen zorgen. Je kan wel een verwittiging krijgen als je boven de 90dB raakt, maar dat is echt al luid! Dan moet er al officieel gemeten worden met een geijkte meter, en dat zie ik de flikken nog niet meteen doen. Er zal misschien wel wat jaloezie mee gemoeid zijn, en in dat geval hou je je het best netjes aan de regels in de bebouwde kom. Ik kan me voorstellen dat die mannen het niet leuk vinden dat jij voor hun neus komt showboaten met iets wat zij misschien niet kunnen kopen. Niettemin is hun reactie echt wel triestig... maar daarom zou ik mijn quad NOOIT verkopen!!! Dan geef je ze echt wel hun zin!! Doorzetten dus
Kawa KVF-360 2004
-
- Easy Quadrider
Als ik dat hier zo allemaal eens lees vind ik het niet gek dat de meeste mensen kwaad op jullie worden.
Waarom moet die quad zoveel lawaai maken en waarom moeten jullie zo overdreven doen in de bebouwde kom.
De quad in zen algemeen staat al in een heel slecht daglicht en op zoon manier zal er dat zeker niet op verbeteren.
In plaats eens stoppen om een voetganger over te laten, wanneer je een vrouw met een baby voorbij rijd gas terug nemen en er zonder teveel herrie voorbij rijden.
Dan haal je pas punten tegenwoordig en zullen de mensen iets postiver naar de quad om gaan kijken.
Maar nee veel lawaai maken en veel show maken; geeft wel als resultaat dat het binnen een paar jaar gedaan zal zijn met de quads op de openbare weg.
Merci he manne.
En dan nog iets.
Zoon open uitlaat of een sportuitlaat is wel schoon en het geeft een schone sound maar mag dus niet.
De uitlaat mag maximum 96 db maken in volle toeren op de openbare weg.
Wanneer de politie hierbij uitkomt mogen zij wanneer zij vermoeden dat de db's te hoog liggen de quad in beslag nemen en op het bureau meten.
Wanneer de db's te hoog zijn kunnen en mogen ze in het slechtste geval de quad verbeurd verklaren en ben je dus op 10 minuten je quad en papieren kwijt.
Je zal dus voor het gerecht moeten verantwoorden en je quad wordt vernietigd.
Dit is dus bij ons in de geburen al een aantal keren gebeurd en je kunt er niets tegen doen want het is de wet.
En die open uitlaat heeft nog een nadeel.
Geeft meer vermogen, gevolg is niet meer conform PVG nummer, gevolg je bent totaal niet meer verzekerd.
Want alleen voertuigen die voldoen aan PVG nummer zijn verzekerd.
Dus wanneer je een accident doet en de verzekering kan zien of aantoen dat hij niet conform pvg nummer is dan draai je voor alles op ook al ben je niet in fout.
Dus rijd maar eens iemand dood terwijl het niet jou fout was.
Verkoop uwe quad maar dan.
Maar als iedereen zich nu eens wat gedraagt en gewoon normaal doet op de openbare weg zullen er al heel wat minder scheve gezichten zijn en kunnen we op deze manier wat meer respect afdwingen.
Waarom moet die quad zoveel lawaai maken en waarom moeten jullie zo overdreven doen in de bebouwde kom.
De quad in zen algemeen staat al in een heel slecht daglicht en op zoon manier zal er dat zeker niet op verbeteren.
In plaats eens stoppen om een voetganger over te laten, wanneer je een vrouw met een baby voorbij rijd gas terug nemen en er zonder teveel herrie voorbij rijden.
Dan haal je pas punten tegenwoordig en zullen de mensen iets postiver naar de quad om gaan kijken.
Maar nee veel lawaai maken en veel show maken; geeft wel als resultaat dat het binnen een paar jaar gedaan zal zijn met de quads op de openbare weg.
Merci he manne.
En dan nog iets.
Zoon open uitlaat of een sportuitlaat is wel schoon en het geeft een schone sound maar mag dus niet.
De uitlaat mag maximum 96 db maken in volle toeren op de openbare weg.
Wanneer de politie hierbij uitkomt mogen zij wanneer zij vermoeden dat de db's te hoog liggen de quad in beslag nemen en op het bureau meten.
Wanneer de db's te hoog zijn kunnen en mogen ze in het slechtste geval de quad verbeurd verklaren en ben je dus op 10 minuten je quad en papieren kwijt.
Je zal dus voor het gerecht moeten verantwoorden en je quad wordt vernietigd.
Dit is dus bij ons in de geburen al een aantal keren gebeurd en je kunt er niets tegen doen want het is de wet.
En die open uitlaat heeft nog een nadeel.
Geeft meer vermogen, gevolg is niet meer conform PVG nummer, gevolg je bent totaal niet meer verzekerd.
Want alleen voertuigen die voldoen aan PVG nummer zijn verzekerd.
Dus wanneer je een accident doet en de verzekering kan zien of aantoen dat hij niet conform pvg nummer is dan draai je voor alles op ook al ben je niet in fout.
Dus rijd maar eens iemand dood terwijl het niet jou fout was.
Verkoop uwe quad maar dan.
Maar als iedereen zich nu eens wat gedraagt en gewoon normaal doet op de openbare weg zullen er al heel wat minder scheve gezichten zijn en kunnen we op deze manier wat meer respect afdwingen.
Can-am Outlander 650
Belgium's Toughest Atv Team
Belgium's Toughest Atv Team
Ik zou je Brute Force maar goed standaard houden. Misschien loopt hij anders wel te snel, bovendien vervuil je het milieu teveel als je boven de 30km/h komt.
Wat een gezeur over dat beetje lawaai. Hoeveel Johnny's rijden er in hun golfjes met sportuitlaten? En wat dacht je van een Harley?
Het lawaai wordt bovendien vooral bepaald door de rijder en daar geef ik je wel gelijk in, in de bebouwde kom mag je best wat minder lawaai proberen te maken.
Sociaal zijn in het verkeer is ook een punt waar ik het wel mee eens ben. Als ik mensen zie ga ik op de rem en rij ik zachtjes voorbij met weinig toeren om maar geen herrie te maken. Ik stop voor oudjes die met hun fietsje over willen steken en ben altijd sociaal op het asfalt. En dan nog kijken sommige mensen je dan boos aan. Sorry hoor, maar als ik boze gezichten zie terwijl ik me zo netjes mogelijk gedraag dan trek ik hem dus wel vol open. En ja, dan zul je inderdaad boven die 90db komen. Dat ze je quad daarop gaan verbeuren lijkt me wel wat overdreven hoor.... hoogstens wordt je uitlaat dan vernietigd of verbeurd of krijg je hem in pakketje mee naar huis.
Het is niet het lawaai wat het probleem is maar de quad an zich. Sommige mensen kunnen het niet hebben dat andere mensen plezier hebben op een dergelijk voortuig. Jaloezie ofzo denk ik. Die mensen slaan net zo hard op een Brute Force in dan op mijn KFX met FPe demper.
Als je meer pk's kweekt zul je inderdaad niet meer voldoen aan je verzekeringsnormen maar dat is bij auto's ook zo. En hoeveel mensen chippen hun auto wel niet zonder dit op te geven?
Tuurlijk, een beetje sociaal moet je wel zijn, maar je hoeft niet heiliger te zijn dan de paus want dan kun je inderdaad beter die quad verkopen of met 30 rond gaan tuffen.
Als de andere quadrijders al zo weinig begrip voor ons hebben vind ik het niet raar dat de gewone burger dat ook niet heeft.
Wat een gezeur over dat beetje lawaai. Hoeveel Johnny's rijden er in hun golfjes met sportuitlaten? En wat dacht je van een Harley?
Het lawaai wordt bovendien vooral bepaald door de rijder en daar geef ik je wel gelijk in, in de bebouwde kom mag je best wat minder lawaai proberen te maken.
Sociaal zijn in het verkeer is ook een punt waar ik het wel mee eens ben. Als ik mensen zie ga ik op de rem en rij ik zachtjes voorbij met weinig toeren om maar geen herrie te maken. Ik stop voor oudjes die met hun fietsje over willen steken en ben altijd sociaal op het asfalt. En dan nog kijken sommige mensen je dan boos aan. Sorry hoor, maar als ik boze gezichten zie terwijl ik me zo netjes mogelijk gedraag dan trek ik hem dus wel vol open. En ja, dan zul je inderdaad boven die 90db komen. Dat ze je quad daarop gaan verbeuren lijkt me wel wat overdreven hoor.... hoogstens wordt je uitlaat dan vernietigd of verbeurd of krijg je hem in pakketje mee naar huis.
Het is niet het lawaai wat het probleem is maar de quad an zich. Sommige mensen kunnen het niet hebben dat andere mensen plezier hebben op een dergelijk voortuig. Jaloezie ofzo denk ik. Die mensen slaan net zo hard op een Brute Force in dan op mijn KFX met FPe demper.
Als je meer pk's kweekt zul je inderdaad niet meer voldoen aan je verzekeringsnormen maar dat is bij auto's ook zo. En hoeveel mensen chippen hun auto wel niet zonder dit op te geven?
Tuurlijk, een beetje sociaal moet je wel zijn, maar je hoeft niet heiliger te zijn dan de paus want dan kun je inderdaad beter die quad verkopen of met 30 rond gaan tuffen.
Als de andere quadrijders al zo weinig begrip voor ons hebben vind ik het niet raar dat de gewone burger dat ook niet heeft.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"