Pagina 3 van 15

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 08:59
door Jazzy
Can-ams zijn hele brute en complete quads. Maar ook quads met kwaliteitsproblemen en eigenaardigheidjes, bijvoorbeeld rare geluiden uit de aandrijflijn, olie in de luchtfilterbak als hij op zijn linkerkant ligt, scheurtjes bij een (klein maar onacceptabel) deel van de G2 modellen en zo zijn er nog wel wat dingetjes. Ik denk dat het terecht is dat mensen klagen bij een quad van >15.000 euro, dat zou je eigenlijk niet verwachten. Maar dat wil niet zeggen dat het slechte quads zijn.

Ik ben in ieder geval erg blij met mijn Can-ams.

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 14:09
door xScorxPiusx
Pindapotje schreef::|

(zucht) dit draadje heeft ondertussen weinig meer te maken over Jazzy's outlander
xScorxPiusx schreef:Die frames breken niet 1 2 3...
blijkbaar ben jij zo gek van can am, maar je moet je wel even goed informeren voordat je dit soort dingen neerzet, en niet alleen lopen verheerlijken met filmpjes op you-tube.
De frame's van de nieuwe modellen (gen2) hebben wel degelijk problemen met spontaan scheuren,

Quote: Originally Posted by canam1000Xxc
Is this happening mainly in Canada? I just bought a 2012 renegade 1000 X xc, just has a little over 2 hrs on it then i find this info out. Im in Ohio. i called my dealer, of course they said they have not heard anything about cracked frames. He ran my vin. no recalls.
now i don't know if i want to ride it.Its crazy to pay this kind of money and have to worry about if and when the frame is going to crack.

It's not only Canada. There's broken frames in the USA, Canada, Czech Republic, France, Germany, Sweden, and many more

xScorxPiusx schreef:En can am is nog vrij nieuw...
Can-am was voorheen Bombardier, bestaat al sinds 1937 (toen verkochten ze al hun eerste sneeuwmobielen) lijkt me niet echt niet nieuw. de rotax motor produceren ze al sinds de jaren '80.
xScorxPiusx schreef:standaard snorkels...
Can-am heeft standaard geen snorkels !
xScorxPiusx schreef:Maar jullie vinden het merk niet leuk want jullie hebben er amper van gehoord of op gereden..
Het lijkt mij stug dat quadliefhebbers nog amper van can-am hebben gehoord, het is een grote speler in de atv markt,
en ja ik heb er ook op gereden zowel de 800cc als de 1000cc en (natuurlijk mijn oude 250cc :mrgreen: ) en het rijd fantastisch.


En nu terug naar Jazzy's topic :lol:
Can am is nog vrij nieuw... Ik heb het over Can Am niet over BRP (Bombardier Recreatinal Products) Rotax word ook gebruikt als vliegtuig motoren.. En yamaha maakte al sinds heel lang geleden quads.

Snorkels die zitten in onder het stuur verwerkt *sukkel*

Alleen Gen2 frames scheuren SOMS. Misschien een fout in de fabriek? (En ik zei breken niet scheuren)


En we hebben gelijk we moeten maar een ander forum maken om can am aftezeuren haha.
En BTW Die frames zijn wel aan het lijden hoor... 700cc kan je nog wel onder de knie houden maar 1000 cc zet zoveel kracht... De artic cat heeft misschien ook zulke problemen, maar weinig mensen kopen artic cat...


Maar dat zijn bijv 3 minpunten.. Maar er zijn nog genoeg pluspunten :D

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 14:35
door Jazzy
Zal ik dan maar even on-topic melden dat ik gisteren de rest van de busjes in de A-armen vervangen heb? Niet dat het heel interessant is, maar het is even wat anders. :)

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 15:34
door Pindapotje
Jazzy schreef:Zal ik dan maar even on-topic melden dat ik gisteren de rest van de busjes in de A-armen vervangen heb? Niet dat het heel interessant is, maar het is even wat anders. :)
Hahahahaha blijft het toch nog een beetje jou topic.......

Maar daar gaan we weer...
xScorxPiusx schreef: Can am is nog vrij nieuw... Ik heb het over Can Am niet over BRP (Bombardier Recreatinal Products) Rotax word ook gebruikt als vliegtuig motoren.. En yamaha maakte al sinds heel lang geleden quads.

In 2006 Bombardier renamed their all-terrain vehicle line of products Can-Am
Product blijft hetzelfde alleen de naam veranderde, kortom Bombadier en Can-am is hetzelfde, dus als je het over de naam Can-am hebt, tja die is er pas vanaf 2006 maar de quads bestaan toch echt wel langer 8)

Snorkels die zitten in onder het stuur verwerkt *sukkel*
Dan moet jij deze "sukkel" even laten zien waar die zitten dan (zitten ze nu "in" of "onder" het stuur :? ). de luchtfilterbehuizing zit vrij hoog bij can am, maar snorkels ?????

Alleen Gen2 frames scheuren SOMS. Misschien een fout in de fabriek? (En ik zei breken niet scheuren)
En waarom zeg jij breken? niemand anders in dit topic heeft het over breken gehad


En we hebben gelijk we moeten maar een ander forum maken om can am aftezeuren haha.
En nu heb je het weer over "afzeuren". nogmaals, als je het topic nog eens op je gemak doorleest, is er hier niemand die Can am loopt af te kraken.....
En BTW Die frames zijn wel aan het lijden hoor... 700cc kan je nog wel onder de knie houden maar 1000 cc zet zoveel kracht... De artic cat heeft misschien ook zulke problemen, maar weinig mensen kopen artic cat...
Of, Arctic Cat past zijn frame wel aan m.b.t het vermogen van de motor :idea: en is Can am dit even vergeten


Maar dat zijn bijv 3 minpunten.. Maar er zijn nog genoeg pluspunten :D
Inderdaad je hoort ook niemand zeggen dat die er niet zijn

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud

Geplaatst: wo 11 jul, 2012 20:52
door xScorxPiusx
Nou ok, allebij onze mening kwijt haha


Ontopic:
Kan niet wachten tot dat ding op de weg rijd, kijken wat voor verhalen daar uit komen 8)

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud

Geplaatst: vr 27 jul, 2012 16:30
door jurgen1987
Pindapotje schreef:
Yair schreef:Hoe verhoudt zo'n outlander zich met een king quad qua kwaliteit?
Denk dat ze niet veel van elkaar onder doen, ik heb zelf een kingquad en tot nu toe weinig tot geen problemen gehad.
Het is ook net wat je er mee doet (alles kan kapot :D )
De nieuwere Can-am's hebben veel electronica erin zitten wat ook nog wel eens storing geeft (foutcode's).
ik heb mensen gesproken die alleen om die reden al geen Can-am willen, maar aan de andere kant zijn er ook zat mensen die zweren bij Can-am en nooit meer iets anders willen.
ik denk dat elk merk zo zijn gebreken heeft.
En een outlander is natuurlijk een stuk duurder dan een kingquad, wat vergelijken ook moeilijk maakt.

ik ben overgeschakeld van kingquad naar can am en ik moet zeggen tot nu toe nog geen spijt van gehad, ik voel mij zelfs veileger op een can am dat meer vermogen heeft, remweg is stukken korter en bij het remmen blijf ik altijd recht ten opzichte van de baan waar de kingquad zich eens wat schuin durfde te zetten, en ondertussen ben ik ook een persoon dat zich aan can am zal proberen houden

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud

Geplaatst: ma 30 jul, 2012 11:52
door Jazzy
Weer terug van de RDW, ging als een tierelier dankzij de vakantieperiode. Nu wachten op het definitieve BPM bedrag, betalen en dan weer wachten op het kenteken en dan pas de plaat laten drukken. :)

Verder is de quad vandaag even uitgelezen. Geen storingen, altijd rustig bereden en alles werkt naar behoren. Goed nieuws, ben ik erg blij mee. Gelijk even de naam laten aanpassen zodat ik weer wordt begroet met 'Hi Jazzy' als ik de quad aanzet.

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud

Geplaatst: ma 30 jul, 2012 12:57
door xScorxPiusx
Dat worden veel leuke kilometers denk ik :)

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud

Geplaatst: zo 02 sep, 2012 20:19
door Jazzy
Heb de eerste 500 km er inmiddels opzitten. En het leuke is dat mijn vrouw de smaak inmiddels ook te pakken heeft, terwijl ze eerder niet zoveel met het rijden ophad.

Vanmiddag was ik een rondje Veluwe/Utrecht aan het doen. Lekker baggeren in Amersfoort bij de Ikea met een paar enduro's en verder mooi over de provinciale wegen jakkeren. In Bunschoten had ik weer een mooi stukje zand gevonden tot er een behoorlijk geratel uit mijn CVT kwam. Ben maar rustig naar huis gereden en thuis eerste de quad gewassen en toen de kap er afgehaald:

Afbeelding

De oorzaak:
Afbeelding

Er zijn een heel aantal tandjes weg aan de binnenkant van de riem, die moet vervangen worden dus. Verder heb ik een lichte groef aan de buitenkant van de primaire koppeling, moet maar eens even uitzoeken hoe dat kan en of het kwaad kan.

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Geplaatst: zo 02 sep, 2012 21:13
door Paul Snip
Dit komt vaker voor, zeker bij de 1000! Het heeft ook een beetje met je rijstijl te maken. Volgas vanuit stilstand is funest voor deze riemen. Ze worden dan op 1 plek heet en hard waardoor dat stuk eruit breekt.

Wij monteren tegenwoordig Carlisle High Performance riemen. En die houden het langer vol! Voordeel is dat ze ook nog eens goedkoper zijn.
http://www.quadwise.nl/index.php?item=c ... 54&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Eigenlijk is 800 en 1000cc gewoon te heftig voor dit soort aandrijvingen. Vandaar dat er ook een beetje met beleid mee gereden moet worden. De quad eerst laten rollen en dan pas volgas adviseer ik altijd. En de riem zeker 100 km de kans geven om in te lopen.

De poelies kan en mag je licht opschuren als die "verglaasd" zijn.

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Geplaatst: zo 02 sep, 2012 21:14
door bonzaiking
:stupid: kijk daar heb je wat aan

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Geplaatst: zo 02 sep, 2012 21:20
door Paul Snip
Oh ja, die groef komt waarschijnlijk doordat de quad veel op de straat gereden heeft met hogere snelheid. In de hoogste versnelling/overbrenging dus. Dit is níet de oorzaak van het falen van de riem.

Die stukken eruit komt echt door de rijstijl. Vermoedelijk van de vorige eigenaar. Jij lijkt me redelijk technisch onderlegd en niet iemand die volgas geeft terwijl de quad nog stilstaat. Of erger nog, volgas terwijl hij vast staat in de modder of in een diepe sloot!

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: (achterstallig) onderhoud

Geplaatst: ma 03 sep, 2012 08:19
door Pindapotje
Jazzy schreef:En het leuke is dat mijn vrouw de smaak inmiddels ook te pakken heeft, terwijl ze eerder niet zoveel met het rijden ophad.
Ik hoor het al, binnenkort een tweede quad erbij :mrgreen:

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Geplaatst: ma 03 sep, 2012 11:10
door Jazzy
Paul Snip schreef:Oh ja, die groef komt waarschijnlijk doordat de quad veel op de straat gereden heeft met hogere snelheid. In de hoogste versnelling/overbrenging dus. Dit is níet de oorzaak van het falen van de riem.

Die stukken eruit komt echt door de rijstijl. Vermoedelijk van de vorige eigenaar. Jij lijkt me redelijk technisch onderlegd en niet iemand die volgas geeft terwijl de quad nog stilstaat. Of erger nog, volgas terwijl hij vast staat in de modder of in een diepe sloot!
Ik vind mezelf ook wel technisch onderlegd :) maar dit is mijn eerste (okay, tweede) quad met een CVT. Zeker gisteren heb ik hem flink op zijn donder gegeven, zowel op de weg als op het terrein. Over dat belasten van de riem had ik niet echt nagedacht, maar dat snijdt wel houd. Aan de andere kant, hij zit er inmiddels 4 jaar en 4500 kilometer op dus hij mag wel een keertje stuk gaan.

Ik heb nu de nieuwe Performance belt van Can-am gekozen, die zit standaard op de 1000 X mr en mijn dealer is er erg over te spreken. Het artikelnummer zou de 715 000 212 moeten zijn.

En een mooi setje Maxxis Ceros in 26x9-12 en 26x11-12 besteld. :crossercool: Ben namelijk hard toe aan een nieuw setje rubber, de standaard banden waarmee die geleverd is beginnen toch wel een beetje op te raken.

Re: Jazzy's Outlander Max LTD: Riem kapot

Geplaatst: ma 03 sep, 2012 11:53
door Paul Snip
Ceros=super! Goeie keuze...

Dus Can-Am heeft eindelijk ook een High Performance riem? Dat zal tijd worden! Wij hebben een klant met een 1000, die had de originele riem na 500km! net zo stuk als die van jou...