Pagina 3 van 4

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: di 28 aug, 2012 20:31
door erikalbring
heozo, als je eens gaat navragen bij hem kom je er achter dat ie waarschinlijk zeeer weinig uren heeft gedraaid, dan vind ik de prijs wel aardig hoor

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: di 28 aug, 2012 20:47
door Jason McCoy
ik vind t duur. Zou m dan ook nooit kopen. Renszuid heeft zo zelfde quad te koop maar dan int blauw.
Zelfde bouwjaar met alle opties. Goed onderhouden. en dat voor veel minder geld.

Of bijvoorbeeld deze
http://www.speurders.nl/overzicht/motor ... raptor+700" onclick="window.open(this.href);return false;

is een special en 2 jaar jonger.
Dus vele malen interessanter

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: di 28 aug, 2012 21:20
door blockie
Komaan mannen gaan we nu advertenties van partikulieren zitten vergelijken met bedrijven :shock:
Ik ga me niet mengen in de discussie maar het is wel amusant op deze manier.

Als je een quad koop bij een bedrijf dan krijg je netjes garantie op de spullen.
En die betaal je die garantie natuurlijk ook gewoon zelf.
Het is maar net waar je jezelf lekker bij voelt.

Maar dit maakt wel dat je die prijzen niet zomaar klakkeloos naast elkaar kunt houden.

Just my 2 cents :wink:

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: di 28 aug, 2012 21:54
door janssuh
Blockie heeft opzich wel ergens een punt.
Van de ene kant zit ik qua kosten heel erg te twijfelen.

Gezien het mijn eerste quad is en het toch een redelijke investering is zou ik het heel prettig vinden om hem bij een bedrijf
te kopen en er idd garantie o.i.d. bij te krijgen. Bij een particulier vind ik het net als scooters heel lastig in te schatten of hij echt daadwerkelijk zo goed onderhouden is.

Tevens zit ik echt nog altijd in dubio of een 350 "genoeg" voor mij is of dat ik er spijt van ga krijgen omdat ik het uiteindelijk te langzaam o.i.d. vind.

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: di 28 aug, 2012 22:14
door Jason McCoy
Dan neem je toch iemand mee die verstand heb van quads?

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: wo 29 aug, 2012 10:13
door janssuh
Ik ben onderstaande tegengekomen, heb gemaild en deze zou helemaal nieuw zijn + garantie.
Kan iemand hier ook aan zien welk model(jaar) het is en of dit een raptor 350 of 350R is? (weet ook het precieze verschil tussen een 350 en 350R niet trouwens..)

http://www.mcg-racing.be/index.php/quad ... quad-nieuw" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: wo 29 aug, 2012 12:00
door Jeroen1991
R staat altijd voor Reverse bij yamaha, met een achteruit dus. maar ik denk dat een raptor 350 altijd achteruit heeft, soms vergeet een mens die R gewoon te vernoemen..
Gezien de advertentie +achteruit staat is het dus sowieso 350R

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: wo 29 aug, 2012 12:10
door Jazzy
janssuh schreef:Ik ben onderstaande tegengekomen, heb gemaild en deze zou helemaal nieuw zijn + garantie.
Kan iemand hier ook aan zien welk model(jaar) het is en of dit een raptor 350 of 350R is? (weet ook het precieze verschil tussen een 350 en 350R niet trouwens..)

http://www.mcg-racing.be/index.php/quad ... quad-nieuw" onclick="window.open(this.href);return false;
Doe jezelf een lol en koop een gebruikte Raptor 350 voor pakweg 3000 euro. Rij daar een tijdje op zodat je beter kunt bepalen wat je nu wilt, dan kun je eventueel je 350 met weinig afschrijving verkopen en een zwaardere quad kopen.

Een Raptor 350 heeft trouwens altijd een achteruitversnelling. Of de R altijd voor achteruitverschelling staat weet ik niet, je hebt de Raptor 350 als YFM350 met allerlei letters achter het type.

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: wo 29 aug, 2012 17:33
door janssuh
Ben er ondertussen uit en het gaat wss toch bovenstaande quad worden al moet ik nog even overleggen hier binnenshuis :P
Kan iemand mij wellicht nog vertellen of hij kan zien welk type/bouwjaar dit is ook al is hij nieuw?

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: wo 29 aug, 2012 18:25
door -Laurens-
Is model 2009, maar zoals jazzy zegt zou ik een tweedehands Raptor 350 kopen om mee te beginnen, want het geld wat je in die nieuwe steekt krijg je er nooit meer uit. Als je 'm daar koopt en meteen terug op een website gooit ben je al €2000 kwijt, gewoon omdat het een model van 3j geleden is.

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: wo 29 aug, 2012 21:57
door Jason McCoy
idd. Lijkt mij ook niet de meest handige manier eigelijk. Kun je ook eerst eens zien of je t wel wat vind.

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: za 01 sep, 2012 08:56
door janssuh
Hmm beetje tegenstrijdig maar ik ga wss toch voor de nieuwe.. puur omdat ik de zekerheid wil hebben dat er niks "mis" mee is en dat ik garantie heb..

Ik heb wel nog even een vraag die ik misschien vooraf al aan een van jullie kan stellen, ik denk dat ik zo'n 60% ermee op de weg ga rijden en 40% echt door zandpaden, bos etc.
Hebben jullie een bepaald advies voor een type/soort band dan?

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: za 01 sep, 2012 11:12
door erikalbring
eerst de originele oprijden :P

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: za 01 sep, 2012 13:54
door janssuh
En ik heb hem toch gekocht :p!
http://www.mcg-racing.be/index.php/quad ... quad-nieuw" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan hem over 2 weken ophalen, word nu ingevoerd, op kenteken gezet etc. 8)

Re: Aantal standaard vragen

Geplaatst: zo 09 sep, 2012 22:22
door janssuh
Heb nog even een "standaard" vraag..
Als ik mn quad komend weekend heb ben ik dus ook al van plan om uiteraard meteen een stuk te gaan touren en wat bossen mee te pakken..

Maar heb al op diverse plekken gelezen dat het bijv. in Belgie al zo streng is dat ze hem in beslag kunnen nemen.
Hoe zit dit in Nederland?

En wat mag wél en wat mag niet?
Er zijn bijvoorbeeld wegen waar staat dat er geen auto in mag maar wat een zeer degelijke veldweg is waar ook traktoren e.d. rijden (landbouwverkeer toegestaan), mag je hier dan wel met de quad in?