Pagina 3 van 3
Re: Conditie tijdens Circuit rijden
Geplaatst: di 11 sep, 2012 08:09
door dave88
Rare discussie. Op welk moment zouw hij dan helemaal moeten inveren? Als je een dubbele bult springt van 15 meter ofzow?
Maar wat gebeurt er dan als je per ongeluk 17 meter springt en je land op het vlakke? Dan klap je tog hard van je quad af denk ik zo. Of zie ik dat verkeerd?
Re: Conditie tijdens Circuit rijden
Geplaatst: di 11 sep, 2012 09:29
door ronnieb
Nee dat zie je niet verkeerd.
Maar dat zijn de risico's van het crossen he'.
Veren zo afstellen dat ergens op 1 plek op de baan de veren helemaal gebruikt worden.
Dan benut je de schokker optimaal.
Re: Conditie tijdens Circuit rijden
Geplaatst: di 11 sep, 2012 09:50
door dave88
Oke, dus conclusie: voor de pro's: afstellen op de baan dat je de hele veerweg benut bij goede sprongen
Voor de amateurs: een beetje veerweg overhouden voor de zekerheid
Of???
Re: Conditie tijdens Circuit rijden
Geplaatst: di 11 sep, 2012 12:32
door Jason McCoy
Om te beginnen afstellen zoals ik al had beschreven. Dan staat je veer al voor 85% goed.
Wat de heren zeggen klopt ook helemaal. Dat is namelijk wat er in de praktijk gebeurd als je gaat springen. Je veer komt volledig uit de vering. Op het moment dat je land zal je demper gaan werken en pakt i dus de gehele veerweg.
Als je dan serieus gaat springen dan merk je gauw genoeg of je vering goed staat.
Ga je bijvoorbeeld springen met de orriginele vering van Yamaha dan merk je dat die veren eigenlijk wat slapjes zijn. (ligt eraan hoe hoog je springt) Vandaar dat je echte crosser die veel crossbaan rijden een aftermarket systeem pakken als bijv. Reiger.
Ook kun je dan gaan kiezen voor longtravel bijvoorbeeld waardoor je weer meer veerweg krijgt. Als je die gaat monteren dan zal mijn beschrijving waarschijnlijk niet meer helemaal correct zijn omdat dat gewoon net even anders is. Wat ik beschreef is eigenlijk het idee bij een standard travel schokbreker