Jazzy schreef:Ik heb hier wel eens naar gekeken maar op de Honda Rebel CB250 forums zeggen ze allemaal dat de bevestigingspunten ook anders zijn. Dus dat je ze niet zomaar om kunt wisselen. Zelf heb ik ook nog nooit een Barossa met een 400 blok gezien of van gehoord dat het mogelijk zou zijn.
Ik zie op dat werkplaatshandboek trouwens 249cc staan, ik denk dat dit een ander blok is want dit is een 234 cc.
Je moet niet altijd alles geloven wat op forums staat. Of ik een afdbeelding van de juiste werkplaatshandleiding heb durf ik niet 100% zeker te zeggen. Wel dat het blok van "motorsloop" een CB400N is die in een Barossa frame past. De Cdi zal wel werken, alleen zal de vervroegingskarakteristiek misschien niet helemaal bij de grotere cilinders passen. De Carburateur zou ik ook van de Barossa nemen, omdat dit allemaal aardig strak in het frame zit. Dan zul je wel niet het maximale uit het blok halen. Er zijn Barossaatjes geweest met 2 carburateurs. Dat zou qua vermogen mooier zijn. En het moet ook een beetje hobby blijven he...
Toen ik de Derbi weer opgebouwd heb kon ik een dergelijk motorblok niet vinden. Wel een CB250 blok. Dat past 1 op 1. Er zijn ook heel veel Honda 400 blokken die niet passen!
Mijn Barossa heeft ook een dubbele carburateur.
Op dit moment zit ik er nog niet over na te denken om een ander blok hierin te hangen. Het blok wat er onder zit geeft mij nu nog genoeg voldoening. En op de papieren is het inderdaad een 234 cc en geen 249.
Als ik zo naar de afbeeldingen kijk lijkt het wel alsof de bevestigingspunten van het blok niet overeen komen met die van het originele blok. Kan uiteraard ook aan mijn oogjes liggen
@Dutchy: Ik heb de originele schokbrekers nog liggen. Ik weet niet of je deze dringend nodig bent want ik wil de quad eerst op de banden hebben staan voordat ik er afscheid van ga nemen. Mochten er wel problemen ontstaan dan kan ik tenminste ergens op terug vallen
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
Hij heeft hem gekocht van iemand die dit al had gedaan. Voor wat ik toen begrepen had, heeft hij de cilinderinhoud vergroot, opgeboord. Ik zal hem eens even een berichtje sturen
Denk je er wel om dat je een beetje naloop of "Caster" in de voorste fusees krijgt? Anders rijdt zo'n verbreed en verlaagd ding ontzettend nerveus. De fusees moeten een beetje achterover staan. Dan is het goed. Met andere woorden, de bovenste fussekogel moet achter de onderste staan.
Daar had in inderdaad al iets over gelezen. Het zit nu in elkaar maar is nog niet definitief. Ik moet de quad eerst echt op de banden hebben staan en dan ga ik met de caster spelen. Ook maar eens kijken hoe dat precies werkt
Iemand toevallig een goedkoop adresje voor van die stuur spiegels? Ik heb een aantal forumleden gezien die dat ook hebben namelijk en vind dat ook wel bij mijn quad passen