Barossa project

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Re: Barossa project

Bericht door Paul Snip »

Jazzy schreef:Ik heb hier wel eens naar gekeken maar op de Honda Rebel CB250 forums zeggen ze allemaal dat de bevestigingspunten ook anders zijn. Dus dat je ze niet zomaar om kunt wisselen. Zelf heb ik ook nog nooit een Barossa met een 400 blok gezien of van gehoord dat het mogelijk zou zijn.

Ik zie op dat werkplaatshandboek trouwens 249cc staan, ik denk dat dit een ander blok is want dit is een 234 cc.
Je moet niet altijd alles geloven wat op forums staat. Of ik een afdbeelding van de juiste werkplaatshandleiding heb durf ik niet 100% zeker te zeggen. Wel dat het blok van "motorsloop" een CB400N is die in een Barossa frame past. De Cdi zal wel werken, alleen zal de vervroegingskarakteristiek misschien niet helemaal bij de grotere cilinders passen. De Carburateur zou ik ook van de Barossa nemen, omdat dit allemaal aardig strak in het frame zit. Dan zul je wel niet het maximale uit het blok halen. Er zijn Barossaatjes geweest met 2 carburateurs. Dat zou qua vermogen mooier zijn. En het moet ook een beetje hobby blijven he...

Toen ik de Derbi weer opgebouwd heb kon ik een dergelijk motorblok niet vinden. Wel een CB250 blok. Dat past 1 op 1. Er zijn ook heel veel Honda 400 blokken die niet passen!
BarossaXtreme
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door BarossaXtreme »

Mijn Barossa heeft ook een dubbele carburateur.
Op dit moment zit ik er nog niet over na te denken om een ander blok hierin te hangen. Het blok wat er onder zit geeft mij nu nog genoeg voldoening. En op de papieren is het inderdaad een 234 cc en geen 249.
Als ik zo naar de afbeeldingen kijk lijkt het wel alsof de bevestigingspunten van het blok niet overeen komen met die van het originele blok. Kan uiteraard ook aan mijn oogjes liggen :p

@Dutchy: Ik heb de originele schokbrekers nog liggen. Ik weet niet of je deze dringend nodig bent want ik wil de quad eerst op de banden hebben staan voordat ik er afscheid van ga nemen. Mochten er wel problemen ontstaan dan kan ik tenminste ergens op terug vallen :wink:
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Je schreef op een andere plek dat dit blok al meer inhoud en vermogen heeft. Weet je ook wat je schoonvader precies aan het blok gedaan heeft?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
BarossaXtreme
Quadfanaat
Quadfanaat

Hij heeft hem gekocht van iemand die dit al had gedaan. Voor wat ik toen begrepen had, heeft hij de cilinderinhoud vergroot, opgeboord. Ik zal hem eens even een berichtje sturen :wink:
dutchy
Quadrider
Quadrider

Bericht door dutchy »

als je ze wel weg doet dan wil ik ze van je hebben
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500

Quad Team Gelderland
BarossaXtreme
Quadfanaat
Quadfanaat

Als ik besluit om ze weg te doen dan hoor je van mij :wink:
BarossaXtreme
Quadfanaat
Quadfanaat

Zo ziet de quad er uit als je mij in je achteruitkijk spiegel ziet.
Afbeelding
Om het plaatje te nemen is hij even snel in elkaar gestoken
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

How low can you go... :crosser:

Leuk project!
BarossaXtreme
Quadfanaat
Quadfanaat

As low as possible 8)
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Denk je er wel om dat je een beetje naloop of "Caster" in de voorste fusees krijgt? Anders rijdt zo'n verbreed en verlaagd ding ontzettend nerveus. De fusees moeten een beetje achterover staan. Dan is het goed. Met andere woorden, de bovenste fussekogel moet achter de onderste staan.

Afbeelding
BarossaXtreme
Quadfanaat
Quadfanaat

Daar had in inderdaad al iets over gelezen. Het zit nu in elkaar maar is nog niet definitief. Ik moet de quad eerst echt op de banden hebben staan en dan ga ik met de caster spelen. Ook maar eens kijken hoe dat precies werkt :oops:
BarossaXtreme
Quadfanaat
Quadfanaat

Iemand toevallig een goedkoop adresje voor van die stuur spiegels? Ik heb een aantal forumleden gezien die dat ook hebben namelijk en vind dat ook wel bij mijn quad passen :D
Brammes
Quadrider
Quadrider

Bericht door Brammes »

marktplaats :) zoek anders ff op bar-end spiegels op google. Heb ze zelf voor 20 euro kunnen krijgen via mp
erikalbring
Quad Master
Quad Master

Bericht door erikalbring »

bonzaiking van het forum verkoopt ze wel, hij heeft ze ook wel op mp staan
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
BarossaXtreme
Quadfanaat
Quadfanaat

Dan zal ik eens even op mp kijken. :idea: Had al via google gekeken en een aantal sites bezocht maar vond ze daar toch aan de prijzige kant.

*EDIT*: had ik dit maar eerder gedaan want hier staan de wereld op voor een leuke prijs.
Plaats reactie