Pagina 3 van 3

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 15:09
door Jason McCoy
Vriend van mij in Hoorn heeft zn quad te koop. is een Raptor 660. Is wel een heel knappe machine en het blok is helemaal gereviseerd.
De quad staat alleen wel bij mij thuis, en dat is op de veluwe

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 15:17
door Ardjuh
Met raptor 700 kun je prima met motoren mee rijden, alleen als ze grotere afstanden over de snelweg af gaan leggen word je niet echt blij op een raptor. De mooie binnendoor weggetjes legt een motor het zelfs nog wel is af tegen een quad. :D

Tot een 80 km/h maakt het niet zoveel uit of je op een motor of quad rijd, erboven leg je het af tegen een beetje motor.

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 15:21
door nafets
Wat bedoel je met '' niet blij worden op lange afstanden op de snelweg''?
Word hij te heet? Trilt hij onder je r**t weg?

M.v.g stefan

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 15:26
door Jason McCoy
Nee dat kun je wel prima oplossen als t nodig zou zijn.
Maar een quad moet eigenlijk niet te lang in 1 toeren gebied zitten.

Daarom wissel je op de snelweg zeg maar af tussen de 100 en 130 zeg maar. Puur omdat het beter zou zijn voor het blok.

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 15:32
door nafets
ahaa weer wat geleerd ;)

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 15:40
door Jazzy
Maakt met een Raptor nog niet zo heel veel uit, maar als je een quad met CVT hebt dan kan de snaar inslijten op een bepaald punt van de poulie. Dan krijg je een groef als het ware.

Met een Raptor valt of staat alles met de tandwielverhouding, als je die aanpast op de weg dan kun je comfortabel boven de 100 km/h rijden met voldoende reserve.

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 15:44
door nafets
dus het komt er eigenlijk op neer dat de Raptor gewoon onzettend goed is :crosser: :D

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 15:51
door Jason McCoy
Eigenlijk wel ja hahaha.

Als men spreekt over een quad bedoelen ze eigenlijk ook gewoon een Raptor

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 16:30
door Ardjuh
nafets schreef:Wat bedoel je met '' niet blij worden op lange afstanden op de snelweg''?
Word hij te heet? Trilt hij onder je r**t weg?

M.v.g stefan
Motor van een quad moet er vaak harder aan trekken om hem op 100-120 te houden, dus meer herrie en trillingen. Motor loopt in verhouding vaak rustiger en stiller op hogere snelheid, zeg niet dat het niet kan overigens. boven de 80 km/h begint een quad te zoeken en te slingeren, wat op langer termijn zeer storend is.. Dit is deels wel op te lossen en te verbeteren.

Daarnaast is houding op een quad ook niet echt gemaakt om 120 te rijden voor 2 uur, bij een motor zit je meer erin dan bij een quad. Als je geen wind wil vangen constant zul je moeten bukken... dat gaat je je rug kosten :p

Dat bedoelde ik ongeveer, natuurlijk zullen er wel mensen anders over denken... :wink:

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 16:42
door Jason McCoy
Daar denk ik in iedergaval zeker anders over. Ik pak ook weleens stukje snelweg maar kan gewoon 130 rijden en 1 hand aan het stuur hoor.
Ik heb mn stuur iets hoger gezet waardoor het zit comfort aanzienlijk is verbeterd. Maar ben dan ook 195 lang.

Qua comfort of iets heb ik echt nergens last van. Vind dat je bij een 700 veel beter zit dan bij een 450 bijvoorbeeld.
Een 700 is juist gebouwd om lange afstanden te doen. Overigens word er telkens gesproken over een 700. Een 660 is qua zittenzo gelijkwaardig. Zelfde geld voor een kawasaki 700

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 17:29
door Ardjuh
Jason McCoy schreef:Daar denk ik in iedergaval zeker anders over. Ik pak ook weleens stukje snelweg maar kan gewoon 130 rijden en 1 hand aan het stuur hoor.
Ik heb mn stuur iets hoger gezet waardoor het zit comfort aanzienlijk is verbeterd. Maar ben dan ook 195 lang.

Qua comfort of iets heb ik echt nergens last van. Vind dat je bij een 700 veel beter zit dan bij een 450 bijvoorbeeld.
Een 700 is juist gebouwd om lange afstanden te doen. Overigens word er telkens gesproken over een 700. Een 660 is qua zittenzo gelijkwaardig. Zelfde geld voor een kawasaki 700
Bedoelde zonder aanpassingen hé! :p (als je a-armen + vering + stuurdemper + stuurverhoger + goed setje straat banden + etc. ben je paar duizend euro verder als het er niet op zit).

Als ik raptor vergelijk met e-atv... wat eigenlijk een ktm 990 adventure is. Merk je dat je veel meer uit de wind en beschut zit. Houding is ook beter om langere afstanden te rijden op hogere snelheid... Maar is idd aan te passen...

Kawa 700 is automaat + cardan... dat kost wat meer moeite om die op hogere snelheid rustig te laten lopen. :wink:
TRX700, DS650 zijn betere voorbeelden, kijk maar naar de quads die mee rijden met dakar :D

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 17:38
door Jason McCoy
Dat snap ik wel. Maar een e-atv kost een vermogen man. Daar zijn die paar aanpassingen je je kunt doen en wat niet perse hoeft penuts bij.

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 17:56
door Jazzy
Ik vind het wel een beetje overdreven hoor. Ik had op mijn Raptor 700 een simpel setje straatbanden en verder alleen maar KW spiralen van 300 euro, geen stuurdemper of niks. Lag als een huis op de weg en toeren met 110-120 km/h was heel goed te doen, doortrekken naar 140 kan dan ook best maar de kappen van een Raptor zijn gemaakt om modder uit je gezicht te houden en niet om de wind om je heen te leiden. :) Niet te vergelijken met een motorfiets natuurlijk maar zeker heel prima te doen, daar hoef je je quad niet voor om te bouwen.

Met de Renegade en nu mijn Outlander gaat het natuurlijk helemaal gemakkelijk maar dat zijn heel andere quads.

Re: jaja wat voor quad

Geplaatst: di 26 mar, 2013 22:51
door Ardjuh
Jason McCoy schreef:Dat snap ik wel. Maar een e-atv kost een vermogen man. Daar zijn die paar aanpassingen je je kunt doen en wat niet perse hoeft penuts bij.
Die van mij was niet meer geld als een goed geupgrade nieuwe raptor 700 hoor. :wink: Maar ik bedoelde de kappen en je
zit houding om het te vergelijken met een motor. Aangezien ik een echte motor niet kan vergelijken omdat ik er nooit op gereden heb. :p

@Jazzy
Oke, ik was vanuit gegaan van setje a-armen die je in kunt stellen en stuurdemper aangezien de meeste
dat hebben die op de weg rijden... :roll: dan kan het vrij wel vrij snel op lopen.


Maar zeg niet dat het niet kan, alleen dat mijn ervaring is dat het op quad stuk minder rijd als op een motor.
Zeker omdat ik het nu kan vergelijken met hoe de e-atv (dus motor) rijd, maar blijft een mening...