Pagina 3 van 3
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: di 31 dec, 2013 21:47
door johnnyp
ik had gewoon zo'n ding daar gehuurd....
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: wo 01 jan, 2014 03:06
door Zakie
Zon ding? Dat noemt men een Quad
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 4
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 11:44
door Paul Snip
Als ik dit zo lees denk ik: Bombardier DS 650!
Die draaien 100.000km.
Als je de tijd hebt kan het een prachtige reis worden. Ik ben zelf ook een redelijk lange afstandrijder met mijn Bombardier. Binnendoor is 600-700 km per dag te doen. Stukken snelweg kan ook. Echter moet je de snelheid dan op 100-110 houden. Volgas met een standaard DS is 135-140km per uur. Voordeel is dat ze wat groter zijn en je dus beter er op zit.
Je kunt ook vanaf Dusseldorf de trein (met quad) nemen tot Noord Italie. Dan via de Kroatische kust (Jadranska Magistrala, oftewel de Magistrale Kustweg). Een DS kan het aan.
Voordeel van deze quads is dat er een motorfietsblok onder zit. Geschikt om kilometers te vreten. De actieradius is ca 200km.
Ik ben er zelf een keer in 1 dag mee naar Zuid-Oost Duitsland gereden. Binnendoor. 2 uurtjes rijden, ff tanken en pauzeren en weer gaan. Dan doe je ongeveer 700 km op een dag. Dus voor Istanbul moet je zeker een week uittrekken.
De complete kampeeruitrusting past op en aan een DS
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 11:46
door Paul Snip
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 13:50
door Jason McCoy
100.000 km op 1 zuiger? No way gozer
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 14:00
door Jazzy
Jason McCoy schreef:100.000 km op 1 zuiger? No way gozer
Waar lees je dat het ding geen onderhoud nodig heeft?
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 14:04
door bizon450
Lang leven rotax motor
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 14:14
door Paul Snip
Jason McCoy schreef:100.000 km op 1 zuiger? No way gozer
Die discussie heb ik al vaker gevoerd... Er zijn gevallen bekend waarin deze motoren meer als 100.000km draaien zonder dat ze uitelkaar hoeven. Maar voor een motorfietsblok is dat niet zo heel bijzonder.
Ik ken, persoonlijk, iemand die heeft momenteel 149.000 km met 1 DS gereden. Bij ca 100.000km is de motor door Pami (tuner) uit elkaar gehaald en geoptimeerd. De motor zag er nog niet zo slecht uit dat ie stuk zou lopen binnekort.
Qua onderhoud was het voornamelijk: Achteraslagers, Vrijloop van de startmotor, Koppeling en uiteraard ketting/tandwielen.
De motor van een DS is van Rotax en zit ook onder bijvoorbeeld de BMW 650GS. Deze motoren zijn er ook met zeer hoge km-standen.
Ik snap niet waar jouw "zuigerobsessie" vandaan komt! Er zijn zat motoren waarbij de zuigers nooit gewisseld hoeven te worden. Pas als je het over motoren gaat hebben die voor de cross gebouwd zijn, dan heb je een levensduur van een zuiger van een x aantal uren. Omdat deze veel meer op de limiet gebouwd zijn. Met hogere zuigersnelheden etc...
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 14:17
door Paul Snip
http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... ringEnduro" onclick="window.open(this.href);return false;
80.000km! En als je de beschrijving leest:
Dem Alter & der Fahrleistung entsprechende Gebrauchsspuren. Laut einem Mitarbeiter von BMW Stuttgart sind mit dem Eintopf gut und gern 200 T Km ohne Probleme machbar.Kein Garagen- & Sommerfahrzeug, sondern nach Artgerechter Haltung auch mal auf Schotterpisten und Tagelang im Regen gefahren. Z.B. Sommer 2012, 8400 km zum Nordkap, in drei Wochen zu zweit auf dem Bike mit kompletten Campingequipment
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 14:21
door Paul Snip
En dan nog een stukje van de Duitser met zijn DS:
Fazit : nach 109.700km wurden außer der beiden Dichtungen und 3 leicht korrodierten Schrauben keinerlei weitere Ersatzteile benötigt. Bei der Überprüfung des Ventilspieles, das zum ersten Mal während der gesamten Laufleistung stattfand, musste jetzt 1 Auslassventil um 0,05mm nachgestellt werden.
An dieser Stelle möchte ich allen „Schrauber’n“ den Wechsel der Zylinderkopf- bzw. Zylinderfußdichtung empfehlen, für die Arbeit die Fa. Pami zu beauftragen.
Für einen aus meiner Sicht mehr als angemessenen Preis bekommt man hier eine Top-Leistung und man kann sicher sein, dass der Rotax danach wieder ordnungsgemäß läuft.
Und die ganze „Aktion“ dauert ungefähr 2,5 Stunden, mit Benzingesprächen ohne Ende !
Dus na 109.700 is de koppakking gewisseld omdat ie begon te zweten naar buiten toe. Daarbij is alleen de koppakking zelf vervangen en het blok daarna weer in elkaar gezet. De fa Pami is een tuning bedrijf en de eigenaar van de DS heeft hem daar inmiddels laten tunen
Ik kan hier de link van het Duitse DS forum wel posten, maar om te kunnen meelezen moet je een account hebben...
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 14:21
door Jason McCoy
mijn raptor staat over de 60.000, blok ook nooit open geweest. Maar zuigers van 1 cilinders van dit formaat slijten gewoon.
Als met al zegt t niks.
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 14:25
door Paul Snip
De Raptor is in basis ook een crossmachine. Dus die motoren zijn wat meer onderhoud nodig. Waarmee ik niet wil zeggen dat een Raptor slechter is. Op veel punten is een Raptor beter, mooier en sneller dan een DS.
Echter qua onderhoudskosten, lange levensduur en het geschikt zijn voor lange tochten is de DS onverslaanbaar.
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 15:08
door Jason McCoy
Ja dat is wellicht waar. Echter lijkt t me met een Bambardier ook geen doen als je over de snelweg gaat
Re: Lange reis naar istanbul met de Raptor 700
Geplaatst: do 02 jan, 2014 15:15
door Paul Snip
110 op de snelweg is goed te doen. Dat kan de motor ook wel voor langere tijd aan. Als je er een ruitje op hebt zoals ik, dan is de windbelasting op je lichaam ook aardig minder. Binnendoor is natuurlijk beter en comfortabeler.