Hoe mijn quad te verlagen, help!
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Als je haren onder een helm vandaan wapperen dan zie je dat ook wel. Maar ik ben benieuwd wat je dr van gaat maken.
Plastic kun je beter niet spuiten. Risico is groot dat het erg lelijk word.
Plastic kun je beter niet spuiten. Risico is groot dat het erg lelijk word.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Mijn buurjongen heeft goede ervaringen met plasti dip op zijn crossmotor. Hoef je de kappen alleen maar schoon te maken en te ontvetten, en dan 4 lagen plasti dip (in de kleur die je wilt) spuiten.
Anders moet ik plastic primer gebruiken en daarna gewone spuitbussen.
Ik laat het sowieso mijn vader doen haha
Anders moet ik plastic primer gebruiken en daarna gewone spuitbussen.
Ik laat het sowieso mijn vader doen haha
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Ohja trouwens, deze quad mist alleen die nerfbars met netjes onder je voeten. Als iemand nog zo'n set heeft liggen hoor ik graag voor welke prijs dat weg mag! Nieuw zijn ze aardig aan de prijs zag ik al!
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Ik ben het (zoals gewoonlijk ) niet met Jason eens.
Plastic kan je prima spuiten, maar je moet het wel goed doen!
Ontvetten, matschuren met scotch brite, weer ontvetten, plastic primer erop, dun laagje kleur erop en als laatste een dikkere laag 2 komponenten lak met weekmaker. Dan kun je de kappen dubbelvouwen zonder dat het eraf springt.
Ik heb zo al zeker een stuk of 5 kappensets gedaan. Geen probleem.
Plastidip ben ik niet zo'n voorstander van. Groot voordeel is wel dat je het er weer af kunt halen als je het niet mooi vindt.
Plastic kan je prima spuiten, maar je moet het wel goed doen!
Ontvetten, matschuren met scotch brite, weer ontvetten, plastic primer erop, dun laagje kleur erop en als laatste een dikkere laag 2 komponenten lak met weekmaker. Dan kun je de kappen dubbelvouwen zonder dat het eraf springt.
Ik heb zo al zeker een stuk of 5 kappensets gedaan. Geen probleem.
Plastidip ben ik niet zo'n voorstander van. Groot voordeel is wel dat je het er weer af kunt halen als je het niet mooi vindt.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Kappen spuiten en dan gaan crossen is niks. Hoe goed je t ook spuit binnen no-time vliegt de lak er af door de steenslag. Plastidip is dan wat slagvaster. Maar gaat er ook van af.
Maar ik begrijp t niet helemaal. je hebt al zwarte kappen, waarom zou je die nog een keer willen gaan dippen. Gewoon netjes polijsten en ze zijn weer als nieuw
Maar ik begrijp t niet helemaal. je hebt al zwarte kappen, waarom zou je die nog een keer willen gaan dippen. Gewoon netjes polijsten en ze zijn weer als nieuw
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Oke bedankt voor de tips. Ik zal tegen die tijd met mijn vader afwegen wat voor mij qua prijs/kwaliteit het beste is!!
Verder heeft deze quad een gordel. Nu zal ik gewoon een helm dragen wegens veiligheid, maar officieel hoeft dat niet met gordel toch?
Verder heeft deze quad een gordel. Nu zal ik gewoon een helm dragen wegens veiligheid, maar officieel hoeft dat niet met gordel toch?
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Gordel eraf halen en gewoon een helm op!
Qua nerf bars kun je ook nog zoeken op "Yamaha Blaster" die passen ook. In Amerika kosten ze 80 dollar.
Qua nerf bars kun je ook nog zoeken op "Yamaha Blaster" die passen ook. In Amerika kosten ze 80 dollar.
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Nou ik heb hem hoor! Morgen even goed uitproberen! Ik heb nerfbars van een yfz 450 goldspeed gevonden die ik over mag nemen. Passen die op mijn barossa??
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Die zullen niet zonder meer passen...
Maar wat niet past wordt gelast Serieus: Ik denk dat ze vast wel pas te maken zijn.
Maar wat niet past wordt gelast Serieus: Ik denk dat ze vast wel pas te maken zijn.
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
En passen die van een yamaha raptor ook niet??
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Nee, dat zijn andere frames. Die passen niet zonder meer. Ik geloof dat de kleine Raptors (250) qua frame overeenkomen met de Blaster, en dus ook met de Barossa. Maar van de grote Raptors is het frame sowieso anders.
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Nee, je moet echt voor een Barossa of Blaster hebben. De Barossa is qua frame en ophanging en dergelijke bijna gelijk aan een Yamaha Blaster dus je hebt keuze genoeg.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Ahh oke bedankt, dan zoek ik even verder inderdaad!!
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Nou hij rijdt echt superjoh vergeleken met de Bashan!! Wat een verschil. Deze heb ik helemaal onder controle en het stuur trilt niet of wijkt niet af. Bij de bashan durfde ik niet harder dan 50 want dan had je het gevoel dat je 200 reed en uit de bocht vloog. En daarnaast is de Barossa veeeel kleiner, en dus stukken beter voor deze kleine meid haha
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Hoe mijn quad te verlagen, help!
Feitelijk is je Barossa niet veel kleiner hoor. Het verschil is alleen dat je bij deze quad meer erin zit zeg maar. Je bent meer 1 met je machine. Op de Bashan ben je passagier en dat is qua gevoel een heel verschil. Barossa zijn gewoon top machientjes en die nooit stuk gaan ofzo. Gewoon top.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland