te dof lawaai, auw mn oore

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

:shock: Breng hem anders gewoon weg hij moet echt opnieuw worden afgesteld rijden met andere uitlaat en twinair kan gewoon schade aan je blok veroorzaken dus of lekker gaan prutsen of even binnenbrengen is echt beter voor je motor. Een warrior carb is overigens heel makkelijk open te krijgen en heel duidelijk de sproeiers te vinden dus en projektje waard.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Domi
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 29 feb, 2004 23:35

Bericht door Domi »

ja ok,dat ga ik niet ontkennen. Maar hoe hoor of 'feel' ik welke de juiste sproeiermaat gaat zijn?
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Ja je"kan" Het voelen door in eerste of tweede versnelling gas langzaam open te schuiven zodat je duidelijk merkt dat ie soepel door zijn toerenbereik heenloopt ds vloeiend zeg maar gaat ie in hogere toeren sputteren moet je een grotere sproeier gaat ie sputteren ergens in het middengebied en dan weer soepel in hoger toeren kan je met het clipje van je gasnaald iets afstellen en loopt ie niet goed stationair "kan" het je pilot jet zijn maar dat kan ook van alles anders zijn. Als je na deze test denk de ongeeer goede afstelling te hebben geonden kan je een plugchop doen dat vind je hier op het forum 100 x beschreven. Maar dat werkt bij een 2 takt op zich beter dan bij een 4 takt daar kun je voor de absolute fijnafstelling eigenlijk het beste een uitlaatgasmeter gebruiken die meet gewoon het percentage co2 ofzo waaraan je dan kan weten wat er verder aan af te stellen , en die hebben ze bij een degelijke dealer wel . Maar kan je dus helaas niet zelf doen.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
andy
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 21:52
Locatie: Dentergem(België)

Bericht door andy »

ik heb dus mn luchtfilter deksel aangepast en met een klein boor enkele gaten geboord en weg is mn dofe ronk
gelukkig is de prestatie het zelfde gebleven
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

andy schreef:ik heb dus mn luchtfilter deksel aangepast en met een klein boor enkele gaten geboord en weg is mn dofe ronk
gelukkig is de prestatie het zelfde gebleven
Wel zien dat hij nu niet te rijk staat.

Minder lucht zelfde benzine hoeveelheid.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
andy
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 24 okt, 2004 21:52
Locatie: Dentergem(België)

Bericht door andy »

het rijden is het zelfde gebleven en hij draaid zeer mooi
kunt ge dat aan de bougie zien als hij te rijk staat zoals bij 2takt
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

andy schreef:het rijden is het zelfde gebleven en hij draaid zeer mooi
kunt ge dat aan de bougie zien als hij te rijk staat zoals bij 2takt
Ja maar iets minder duidelijk.

Doe eens een search naar plugchop.

Dan zal je de ganse uitleg vinden
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Plaats reactie