GS moon buggy 400cc (the end)
Re: GS moon buggy 400cc "DIV perikelen"
Buggy is ramp aan het worden, ze doen moeilijk bij DIV...
Eerst was het vignet 705 dat ik ni had. Moest ik voor bij de douane langsgaan (import vanuit NL naar BE)
Voor het vignet 705 moet je alle papieren meenemen + papier van de verkoper waarin hij schrijft dat hij het voertuig aan jouw verkocht heeft samen met de vermelding van de prijs en het chassisnummer en van beide partijen de namen en adresgegevens. Zoniet geen vignet
Oke goed, vignet inorde.
nog een poging, mekkeren ze dat COC niet goed leesbaar is. (ik had een kopie meegegeven) Ik vind persoonlijk dat het kopie beter leesbaar is als het origineel. Ma oke ze willen het origineel dan krijgen ze dat.
Derde poging met origineel COC. Niet goed genoeg leesbaar en zeggen ze dat ze het origineel Nederlands kentekenbewijs nodig hebben. Maar dit hebben ze bij de Douane gehouden... Toen naar de douane gebeld, dienst reeds gesloten om half vijf, zijn normaal tot 17h daar . Jammer, morgen nieuwe poging, of langs rijden.
Ik moet zeggen superveel respect voor verzekeringsagent , is al aantal keer naar DIV geweest. 4 weken verder van eerste poging, maar het is helaas nog niet inorde. Ik had gehoopt volgende week lekker te gaan cruisen (weekje verlof). ma het zal hem niet worden
,ik zou ze bij DIV Telkens iets anders, website wordt je ook niet veel wijzer van. Staan maar een paar dingen vignet 705 en COC
Eerst was het vignet 705 dat ik ni had. Moest ik voor bij de douane langsgaan (import vanuit NL naar BE)
Voor het vignet 705 moet je alle papieren meenemen + papier van de verkoper waarin hij schrijft dat hij het voertuig aan jouw verkocht heeft samen met de vermelding van de prijs en het chassisnummer en van beide partijen de namen en adresgegevens. Zoniet geen vignet
Oke goed, vignet inorde.
nog een poging, mekkeren ze dat COC niet goed leesbaar is. (ik had een kopie meegegeven) Ik vind persoonlijk dat het kopie beter leesbaar is als het origineel. Ma oke ze willen het origineel dan krijgen ze dat.
Derde poging met origineel COC. Niet goed genoeg leesbaar en zeggen ze dat ze het origineel Nederlands kentekenbewijs nodig hebben. Maar dit hebben ze bij de Douane gehouden... Toen naar de douane gebeld, dienst reeds gesloten om half vijf, zijn normaal tot 17h daar . Jammer, morgen nieuwe poging, of langs rijden.
Ik moet zeggen superveel respect voor verzekeringsagent , is al aantal keer naar DIV geweest. 4 weken verder van eerste poging, maar het is helaas nog niet inorde. Ik had gehoopt volgende week lekker te gaan cruisen (weekje verlof). ma het zal hem niet worden
,ik zou ze bij DIV Telkens iets anders, website wordt je ook niet veel wijzer van. Staan maar een paar dingen vignet 705 en COC
Re: GS moon buggy 400cc
Nederlands kenteken kun je niet krijgen, die hoorde bij het voertuig en is bij de export uit Nederland vernietigd.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: GS moon buggy 400cc
kentekenbewijs, dus papiertje met plastiek kaartje
Re: GS moon buggy 400cc
Vandaag thuisgekomen met 556.1Km en een wiel dat "paraplu" staat. De laatste 7Km met een snelheid van max 30Km/h.
Naar de blauwe kei geweest, een toereke gaan doen. "toevallig" op prive terrein van Sibelco gekomen. Wordt ik daar al direct achterna gezeten door ne pickup, daar hoef ik het eerste jaar ook al ni mir te komen. Achteraf offroad naar huis gereden langs industrie. Dan brug over en op terreintje wa liggen crossen. in ene keer gekloenk van mijn rechter voorwiel. Ik stop, shot er is tegen niks gek. Halve minuut later terug van da . Ik stop want vond het toch gek, nog is ne shot tegen da wiel, ligt er bena af. KUT
Wiel heeft zijdelings speling. goeiedag seg. 7Km na huis gereden tegen 20-30 per uur. Wetende da ik 10minuten van te voren topsnelheid heb gereden. 85Km/h op GPS (daar blijft ie hangen)
mja verklaard een hoop dingen, trok naar rechts weg, stuur zat soms abnormaal te trillen, heel de buggy zat met momenten op en neer te dansen. Allemaal dingen waar ik niet zeker van was of die van te voren ook al waren.
Uiteindelijk thuisgekomen, na eten wiel eraf gehaald. hmm barage die daar niet hoort te zitten. Alles gedemonteerd mis een stuk 6-8 kogelkes van lager, lager helemaal aan frut.
Remmen gedemonteerd, blijkbaar speciaal soort draad voor gebruikt . Komt een nieuw boutje op met echt M8 draad.
Lager eruit geklopt met ijzere massieve staaf en opgekuist.
Nog aan het twijfelen of ik die andere ook mee zou vervangen.
Maandag is zien voor fatsoenlijke lagers.
goed om te weten dat het nog altijd van toepassing is; Pay peanuts, get monkeys
Naar de blauwe kei geweest, een toereke gaan doen. "toevallig" op prive terrein van Sibelco gekomen. Wordt ik daar al direct achterna gezeten door ne pickup, daar hoef ik het eerste jaar ook al ni mir te komen. Achteraf offroad naar huis gereden langs industrie. Dan brug over en op terreintje wa liggen crossen. in ene keer gekloenk van mijn rechter voorwiel. Ik stop, shot er is tegen niks gek. Halve minuut later terug van da . Ik stop want vond het toch gek, nog is ne shot tegen da wiel, ligt er bena af. KUT
Wiel heeft zijdelings speling. goeiedag seg. 7Km na huis gereden tegen 20-30 per uur. Wetende da ik 10minuten van te voren topsnelheid heb gereden. 85Km/h op GPS (daar blijft ie hangen)
mja verklaard een hoop dingen, trok naar rechts weg, stuur zat soms abnormaal te trillen, heel de buggy zat met momenten op en neer te dansen. Allemaal dingen waar ik niet zeker van was of die van te voren ook al waren.
Uiteindelijk thuisgekomen, na eten wiel eraf gehaald. hmm barage die daar niet hoort te zitten. Alles gedemonteerd mis een stuk 6-8 kogelkes van lager, lager helemaal aan frut.
Remmen gedemonteerd, blijkbaar speciaal soort draad voor gebruikt . Komt een nieuw boutje op met echt M8 draad.
Lager eruit geklopt met ijzere massieve staaf en opgekuist.
Nog aan het twijfelen of ik die andere ook mee zou vervangen.
Maandag is zien voor fatsoenlijke lagers.
goed om te weten dat het nog altijd van toepassing is; Pay peanuts, get monkeys
Re: GS moon buggy 400cc
Vandaag langs John Blockx gereden (verkoop en onderhoud van aanhangwagens), vraag achter lagers voor menne buggy. Kijkt me zo raar aan, ochja went onderhand wel. Gelukkig zijn het gewone lagers en geen conische. Scheelt weeral geld en beter verkrijgbaar. 14 euro (4 lagers €8 + €6) lichter buitengestapt en naar huis gereden.
Eerste lager gemonteerd, wat vet ingesmeerd langs de randen van de naaf:
geleidingsbus gemonteerd en wat vet rond gedaan:
tweede lager (binnenste) gemonteerd:
alles terug gemonteerd en boutje caliper vervangen:
oude verwijderde lagers, of toch hetgeen er van overschiet:
nieuwe lagers:
buitendiameter x binnendiameter x dikte:
47x25x12mm
42x20x12mm
Na alles gemonteerd te hebben, testritje gaan doen. Geen bibberend stuur meer, geen hobbelende buggy, trekt zo goed als niet naar rechts. Spoor misschien nog een heel klein beetje bijstellen.
Links is er niks merkbaar van slijtage aan lagers, geen wrijving, geen raar geluid. Dus denk links even te ontzien totdat ik miserie krijg. Of is dit niet verstandig?
ahja er staat LFD op de lager, is dit het merk of type aanduiding?
Eerste lager gemonteerd, wat vet ingesmeerd langs de randen van de naaf:
geleidingsbus gemonteerd en wat vet rond gedaan:
tweede lager (binnenste) gemonteerd:
alles terug gemonteerd en boutje caliper vervangen:
oude verwijderde lagers, of toch hetgeen er van overschiet:
nieuwe lagers:
buitendiameter x binnendiameter x dikte:
47x25x12mm
42x20x12mm
Na alles gemonteerd te hebben, testritje gaan doen. Geen bibberend stuur meer, geen hobbelende buggy, trekt zo goed als niet naar rechts. Spoor misschien nog een heel klein beetje bijstellen.
Links is er niks merkbaar van slijtage aan lagers, geen wrijving, geen raar geluid. Dus denk links even te ontzien totdat ik miserie krijg. Of is dit niet verstandig?
ahja er staat LFD op de lager, is dit het merk of type aanduiding?
Re: GS moon buggy 400cc
Mooi dat het op gelost is en niet al te duur.
LFD is een lager fabrikant uit Duitsland volgens mij.
LFD is een lager fabrikant uit Duitsland volgens mij.
Re: GS moon buggy 400cc
Das is zeker niet duur. Hoop voor je dat ze het lang volhouden.
Om even te kijken of je die andere kant kunt laten zitten zou ik even een stevige balk/koker/hoekijzer tegen je hub aan klemmen en aan het eind voelen of er speling op zit ( bij een meter lengte voel je al veel meer ).
Mijn achteras lagers klonken ook nog goed maar aan het einde van de as ( als ik hem op de goede positie had gedraaid) zat er toch 2 -3 mm speling op. Haalde de lagers eruit en die waren al een beetje ovaal gesleten ; slechte lagers :S .
Bij de lagers is bijv. 6002 de maat ( maastal 4 cijfers ) en de cijfers erna ( 6002 rs ) en soms ook ervoor zeggen wat voor lager het is en of ze beschermd zijn. ( rollager/ konisch lage / keeringen ) aan de andere kant / kwartslag gedraaid staat meestal het merk.
Om even te kijken of je die andere kant kunt laten zitten zou ik even een stevige balk/koker/hoekijzer tegen je hub aan klemmen en aan het eind voelen of er speling op zit ( bij een meter lengte voel je al veel meer ).
Mijn achteras lagers klonken ook nog goed maar aan het einde van de as ( als ik hem op de goede positie had gedraaid) zat er toch 2 -3 mm speling op. Haalde de lagers eruit en die waren al een beetje ovaal gesleten ; slechte lagers :S .
Bij de lagers is bijv. 6002 de maat ( maastal 4 cijfers ) en de cijfers erna ( 6002 rs ) en soms ook ervoor zeggen wat voor lager het is en of ze beschermd zijn. ( rollager/ konisch lage / keeringen ) aan de andere kant / kwartslag gedraaid staat meestal het merk.
Re: GS moon buggy 400cc
LFD is idd de fabrikant, had eerst enkel LFD in google gezet maar gaf niet veel nuttigs. Achteraf pas LFD lager gezocht en toen kwam ik er wel.
Links heb ik geen speling, had ik voorheen rechts ook niet. ik vermoed dat de barage is losgekomen en zand gehapt heeft en zo het lager naar de kl* geholpen heeft.
Ik heb wel de opmerking gekregen dat ik de verkeerde lagers heb geplaatst. Nu waren dit dezelfde als origineel. dus ik zal wel zien hoe lang ze uithouden.
Nu mijn verbruik van 10l/100Km nog zien te corrigeren, buggy lust wel wat. Mijn inziens veel te veel (ik had eerder geteld op 5l/100Km). Ik heb vandaag de vacuüm van de carburateur losgehaald, dus terug zoals origineel. En zal het verbruik opvolgen.
Vandaag langs mili gereden en zijn nieuwe qaud bezichtigd, super vet ding!
Links heb ik geen speling, had ik voorheen rechts ook niet. ik vermoed dat de barage is losgekomen en zand gehapt heeft en zo het lager naar de kl* geholpen heeft.
Ik heb wel de opmerking gekregen dat ik de verkeerde lagers heb geplaatst. Nu waren dit dezelfde als origineel. dus ik zal wel zien hoe lang ze uithouden.
Wel een slechte lager keuze!
Die hebben altijd een radiale belasting nodig om een axiale belasting op te vangen. In zand, bocht, dan is uw Radiale kracht nihil en Axiaal het gewicht van uw buggy x versnelling!
Dan zit je snel op lagertje zijn grenswaarde.
Betere beesten zijn deze:
http://www.skf.com/group/products/beari ... rial=false" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.skf.com/group/products/beari ... rial=false" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet hoe die naaf ontworpen is maar misschien gaan de lagers al door de voorspanning op max. belasting.
Nu mijn verbruik van 10l/100Km nog zien te corrigeren, buggy lust wel wat. Mijn inziens veel te veel (ik had eerder geteld op 5l/100Km). Ik heb vandaag de vacuüm van de carburateur losgehaald, dus terug zoals origineel. En zal het verbruik opvolgen.
Vandaag langs mili gereden en zijn nieuwe qaud bezichtigd, super vet ding!
Re: GS moon buggy 400cc
Mooi om te zien hoeveel werk ge erin steekt om hem in orde te zetten
Komt dik in orde
Komt dik in orde
Re: GS moon buggy 400cc
Bwa valt wel mee, beetje sleutelen, beetje rijden. Het is niet dat het allemaal verplicht sleutelen is. Voor mij is het ook te doen om ervaring op te doen en bekend te raken met het blok en alles wat er rond hangt.
Ondertussen heeft de bug er 700Km opzitten, maar ik heb een verbruik van 10l/100Km. Volgens andere buggyrijders een beetje veel van het goede, de helft zou iets realistischer zijn. Zelfs voor een 1 cilinder met CVT.
Bij het verwijderen van de luchtfilterbox heb ik de carter ontluchting gevonden , heeft het alleen een beetje vettig gemaakt.
(Vandaag blok en differentieel gecarwashed, nu is dus het meeste zand er af, voor zolang het duurt)
Op de luchtfilter box heb ik twee aansluitingen ontdekt, 1 voor de carburateur en 1 voor de carter ontluchting. Beide niet gebruikt/ niet aangesloten
Vacuüm carburateur had ik eerst op het inlaatspruitstuk aangesloten, want dit was niet aangesloten toen ik de buggy kocht. Doordat ik probeer te zoeken waar het hoge verbruik aan te wijten is heb ik het vacuüm aangesloten op de daarvoor bedoelde aansluiting op de luchtfilter box.
Vandaag de kleur van de bougie ook eens bekeken na het omswitchen van de vacuüm. Stukken volgas gereden dus zou een goed beeld moeten geven:
Is dit het koffiebruin wat het zou moeten zijn, zo drink ik mijn koffie het liefst dus ik vind het goed. Maar wat zeggen de experts?
Zouden ze mijn wielen kunnen uitbalanceren? Met plaklood oid, bij bepaalde snelheden hobbelt buggy toch nog en zie ik mijn wiel als een ovaal ei op en neer gaan. Dus denk dat band niet goed op de velg zit.
Ondertussen heeft de bug er 700Km opzitten, maar ik heb een verbruik van 10l/100Km. Volgens andere buggyrijders een beetje veel van het goede, de helft zou iets realistischer zijn. Zelfs voor een 1 cilinder met CVT.
Bij het verwijderen van de luchtfilterbox heb ik de carter ontluchting gevonden , heeft het alleen een beetje vettig gemaakt.
(Vandaag blok en differentieel gecarwashed, nu is dus het meeste zand er af, voor zolang het duurt)
Op de luchtfilter box heb ik twee aansluitingen ontdekt, 1 voor de carburateur en 1 voor de carter ontluchting. Beide niet gebruikt/ niet aangesloten
Vacuüm carburateur had ik eerst op het inlaatspruitstuk aangesloten, want dit was niet aangesloten toen ik de buggy kocht. Doordat ik probeer te zoeken waar het hoge verbruik aan te wijten is heb ik het vacuüm aangesloten op de daarvoor bedoelde aansluiting op de luchtfilter box.
Vandaag de kleur van de bougie ook eens bekeken na het omswitchen van de vacuüm. Stukken volgas gereden dus zou een goed beeld moeten geven:
Is dit het koffiebruin wat het zou moeten zijn, zo drink ik mijn koffie het liefst dus ik vind het goed. Maar wat zeggen de experts?
Zouden ze mijn wielen kunnen uitbalanceren? Met plaklood oid, bij bepaalde snelheden hobbelt buggy toch nog en zie ik mijn wiel als een ovaal ei op en neer gaan. Dus denk dat band niet goed op de velg zit.
Re: GS moon buggy 400cc
Al terug wat verander zie ik. Goed bezig
Kleur van de bougie zit goed, ok al ben ik geen goede expert.
Kleur van de bougie zit goed, ok al ben ik geen goede expert.
Re: GS moon buggy 400cc
Het koffiebruin verhaal is van toepassing op een 2 takt....
Een 4 takt staat sowieso vettiger. Ik vind hem te arm uitzien
Een 4 takt staat sowieso vettiger. Ik vind hem te arm uitzien
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: GS moon buggy 400cc
Koffiebruin verhaal geld altijd. Ook voor 4 takt. Maar hij staat twijfelachtig. Niet extreem arm op zich. Zou dr niet teveel aan doen eigenlijk.
1 op 10 lijkt me toch best realistisch.
1 op 10 lijkt me toch best realistisch.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: GS moon buggy 400cc
De banden kun je zeker laten balanceren, dat helpt altijd. Maar als er echt hoogteslag in zit dan krijg je dat er niet uit, het blijft een beetje hobbelen. Zie je vooral bij goedkope banden.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700