ok , stookolie in je tank geen enkel probleem .
Ik zit elke dag op de baan en zie nog controles van de douane , daar staan OOK personenwagens tussen .
Ik zou het toch ni riskeren , moet ook ni want ik heb ne firmawagen ..
plastiek onderhouden
Als je 1 keer rode mazout tankt en erna terug witte zien ze het zelfs 2 maanden later nog dat je op rode hebt gereden.blast Racer AKA sdsracer schreef:diesel is doodgewone stookolie, juist dat in diesel parafine wordt toegevoegd zodat hij rood wordt en ze hem meer kunnen prijzen. Als je stookolie in je tank doet no problem, vooral als je met een auto rijdt, tegenwoordig doen ze daarop geen controles meer, behalve douane dan.
op vrachtwagens zijn controles wel frequent daarop. als je 1/3mazout tankt en derest diesel dan kunne ze da ni merken. en hebt ge veel goedkoper getankt.
greetz
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
blast Racer AKA sdsracer schreef:diesel is doodgewone stookolie, juist dat in diesel parafine wordt toegevoegd zodat hij rood wordt en ze hem meer kunnen prijzen. Als je stookolie in je tank doet no problem, vooral als je met een auto rijdt, tegenwoordig doen ze daarop geen controles meer, behalve douane dan.
op vrachtwagens zijn controles wel frequent daarop. als je 1/3mazout tankt en derest diesel dan kunne ze da ni merken. en hebt ge veel goedkoper getankt.
greetz
Paraffine is imho geen kleurstof, gewoon een bestanddeel van de raffinage van diesel.
even een kleine googliaanse opheldering:
Een Europese richtlijn maakte het gebruik van de "euromarker" verplicht in de lidstaten vanaf 1 augustus 2002. Het betreft een zogenaamd opsporingsproduct dat wordt gebruikt voor het merken, voor fiscale doeleinden, van twee vergelijkbare (maar niet identieke) producten: huisbrandolie en diesel. Net als sommige buurlanden koos België uiteindelijk voor de vervanging van furfurol, de marker die tot 2001 werd gebruikt, door de euromarker, Solvent Yellow 124.
Net als haar buurlanden heeft België in overgangsmaatregelen voorzien: tussen april en augustus 2002 mochten beide markers naast elkaar bestaan. Maar sinds 1 augustus jl. bevat alle in België beschikbare huisbrandolie de vereiste dosis Solvent Yellow 124, naast de rode kleurstof om de huisbrandolie bij controles visueel te kunnen herkennen.
Dus diegene die met noriet de kleurstof uit hun rooie diesel adsorbeerden, zullen wel eens een vies gezicht kunnen trekken als blijkt dat er nog iets anders dan dat pigment aan rooie diesel toegevoegd wordt.
White LTZ-450 - powered by MSD -