ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Nieuw op het forum? Stel jezelf (en je quad) hier even voor.
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: RE: Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door eddymath »

Jason McCoy schreef:Went het blok? Het is mechanisch. Een blok went nergens aan. Als je minder toeren gaat draaien moet je dingen ander afstellen

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
ik weet niet echt wat je bedoelt met 'went het blok', ik ben eigenlijk nieuw tot dit.

wat uiteindelijk gewoon wil is dat ik geen problemen krijg met politie maar dat de qaud nog wel gewoon leuk is om mee te rijden. kwa vermogen wat er nu inzit van 70cc is wat mij betreft ruim genoeg.
heb gisteren best wel een stukkie gereden er mee en ik heb alleen maar half gas gereden.
ook omdat hij niet heel stabiel rijd.

wat me wel opvalt is dat als stop voor bijvoorbeeld een stoplicht dat de motor dan uitvalt, ik weet niet waar dat aan ligt maar zal waarschijnlijk te maken hebben met afstellen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: ik ben matthew en ik heb een E-ton quad.

Bericht door Pwnypower »

Idd afstellen dat wennen is goed letten op je rollen en veren in je blok en heel goed afstellen

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
slowco
Quadrider
Quadrider

Bericht door slowco »

Als er niet luid en duidelijk 70cc op de cilinder staat, kun je hem gewoon d.m.v. een kortere overbrenging (kleiner voortandwiel) 50 km/u op de gps (app op je telefoon) laten lopen. Maar als je het echt goed wilt doen zal er toch een 50cc op moeten.
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door eddymath »

slowco schreef:Als er niet luid en duidelijk 70cc op de cilinder staat, kun je hem gewoon d.m.v. een kortere overbrenging (kleiner voortandwiel) 50 km/u op de gps (app op je telefoon) laten lopen. Maar als je het echt goed wilt doen zal er toch een 50cc op moeten.
denk je dat 50cc en 50 km/u mogelijk is?

slowco
Quadrider
Quadrider

Bericht door slowco »

Natuurlijk is 50 km/u mogelijk met 50cc. Voor bromfietsen geldt een maximum vermogen van 4kW en daarmee zou dat goed te doen moeten zijn met redelijke acceleratie. Het punt is dat als je echt aan de regels wil voldoen je hem origineel zou moeten maken en moet voldoen aan het vermogen waarmee hij op kenteken gezet is. Je kunt eens kijken of je bij:
https://ovi.rdw.nl/ je kenteken in kunt voeren en wat er bij motorvermogen vermeld staat.

Ik neem aan dat het vooral belangrijk is dat je niet teveel opvalt met een te luide uitlaat en dat als je toch op de rollenbank moet de quad niet harder dan 50 km/u loopt.
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door eddymath »

slowco schreef:Natuurlijk is 50 km/u mogelijk met 50cc. Voor bromfietsen geldt een maximum vermogen van 4kW en daarmee zou dat goed te doen moeten zijn met redelijke acceleratie. Het punt is dat als je echt aan de regels wil voldoen je hem origineel zou moeten maken en moet voldoen aan het vermogen waarmee hij op kenteken gezet is. Je kunt eens kijken of je bij:
https://ovi.rdw.nl/ je kenteken in kunt voeren en wat er bij motorvermogen vermeld staat.

Ik neem aan dat het vooral belangrijk is dat je niet teveel opvalt met een te luide uitlaat en dat als je toch op de rollenbank moet de quad niet harder dan 50 km/u loopt.
ja precies, eigenlijk gaat vooral daarom.
een quad op het fietspad valt al op dus als ik dan aangehouden word wil ik ze geen reden geven dat ze me een WOK melding geven met een boete ofz.
zolang mijn uitlaat niet teveel lawaai maak, banden goed zijn en me snelheid niet boven de 50 is kunnen ze me niks maken toch?
of kunnen ze toch zeggen van we halen even je quad uit elkaar?

eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door eddymath »

slowco schreef:Natuurlijk is 50 km/u mogelijk met 50cc. Voor bromfietsen geldt een maximum vermogen van 4kW en daarmee zou dat goed te doen moeten zijn met redelijke acceleratie. Het punt is dat als je echt aan de regels wil voldoen je hem origineel zou moeten maken en moet voldoen aan het vermogen waarmee hij op kenteken gezet is. Je kunt eens kijken of je bij:

kenteken bewijs is binnen, volgens dat pasje zit er 24Kw in, oftewel 36 pk :")

Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Pwnypower »

Dan heb jij geen bromquad

Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Pwnypower »

Dan heb jij een van de sterktste op kenteken haha

eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door eddymath »

volgens kenteken toch 49cc en 34pk :") kan dat een typ fout zijn? 4kw > 24 kw?

Pwnypower
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Pwnypower »

Dan zou ik snel naar de rdw bellen vanwege de fout, bespaar je een hoop problemen mee wanneer je aangehouden wordt

Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Nou idd

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
slowco
Quadrider
Quadrider

Bericht door slowco »

Zal wel 2,4kW moeten zijn, neem ik aan.
Plaats reactie