Pagina 3 van 4
Geplaatst: ma 06 dec, 2004 18:22
door Ralph
Ik kan waarschijnlijk donderdag op school met Ultiboard wel een printontwerpje inelkaar gooien. Maar als je zelf ook Ultiboard hebt of iets anders dan is het ook best.
Geplaatst: ma 06 dec, 2004 19:51
door Sg6
Lewis schreef:kun je ni inplaats van die te monteren in u uitlaat, een sonde op een flekibel hebben of dergelijke dat je gewoon door u achterste demperdoor kunt gaan tot voor de demper en daar kunt meten zoiets als op de autokeuring, eens goed afgesteld er uit en niks meer zichtbaar

moeilijk omdat die sensor zijdelings een flow moet krijgen
Geplaatst: ma 06 dec, 2004 20:22
door Bartie
Sg6 schreef:Lewis schreef:kun je ni inplaats van die te monteren in u uitlaat, een sonde op een flekibel hebben of dergelijke dat je gewoon door u achterste demperdoor kunt gaan tot voor de demper en daar kunt meten zoiets als op de autokeuring, eens goed afgesteld er uit en niks meer zichtbaar

moeilijk omdat die sensor zijdelings een flow moet krijgen
Bij race moto's wordt daar ook de Co2 gemeten voor afstelling.
Geplaatst: vr 10 dec, 2004 22:20
door Bartie
Voila,
Dankzij mijne maat Sg6 zit er ook een inox moer op mijne uitlaat
Heb zijn meter ook meegekregen(den dommerik die ziet hij nooit meer weer

)
Zondag gaan we testen

Geplaatst: vr 10 dec, 2004 22:22
door Sg6
nie meer terug zien hmmm ik denk da je serieus kosten zult hebben aan de quad door de meter te gebruiken

Geplaatst: za 11 dec, 2004 08:35
door Rocky
Bartie schreef:Voila,
Dankzij mijne maat Sg6 zit er ook een inox moer op mijne uitlaat
Heb zijn meter ook meegekregen(den dommerik die ziet hij nooit meer weer

)
Zondag gaan we testen

Ziet er inderdaad een perfecte las uit. Hopelijk kan je nu je tuning optimaliseren.
Mijn nieuwe schakeling is ook klaar, nu nog de sensor monteren en dan testen.
Geplaatst: za 11 dec, 2004 09:04
door No Limit W-tec
Let wel even op mannen, ledjes zijn mooi maar geven ze ook weer wat ze moeten weergeven ?
Wij gaan eerst eens de sensor en bakje op quad zetten en dan met breedband sensor van testcentrum controleren om te zien of we effectief wel goed zitten.
Geplaatst: za 11 dec, 2004 10:32
door Hanzie
kwaliteit mannen
puik werk!!!
Geplaatst: za 11 dec, 2004 11:55
door Sg6
No Limit YFZ schreef:Let wel even op mannen, ledjes zijn mooi maar geven ze ook weer wat ze moeten weergeven ?
Wij gaan eerst eens de sensor en bakje op quad zetten en dan met breedband sensor van testcentrum controleren om te zien of we effectief wel goed zitten.
het is achter dit dat ik wachte, maar ik ken niemand die dit heeft

Geplaatst: za 11 dec, 2004 14:26
door Bartie
No Limit YFZ schreef:Let wel even op mannen, ledjes zijn mooi maar geven ze ook weer wat ze moeten weergeven ?
Wij gaan eerst eens de sensor en bakje op quad zetten en dan met breedband sensor van testcentrum controleren om te zien of we effectief wel goed zitten.
Ja klopt de calibratie van de meter is gedaan aan de hand van Sg6 zijn quad. Die is afgesteld geweest door ruud frederiks. Maar natuurlijk is het nu winter
Als jullie quad goedstaat zullen we Sg6 zijne meter er ook eens aanhangen he dan weten we het zeker

Geplaatst: za 11 dec, 2004 19:14
door keesie
ziet er goed uit, als het ook zo werkt

Geplaatst: za 11 dec, 2004 21:47
door No Limit W-tec
Sg6 schreef:No Limit YFZ schreef:Let wel even op mannen, ledjes zijn mooi maar geven ze ook weer wat ze moeten weergeven ?
Wij gaan eerst eens de sensor en bakje op quad zetten en dan met breedband sensor van testcentrum controleren om te zien of we effectief wel goed zitten.
het is achter dit dat ik wachte, maar ik ken niemand die dit heeft

Geert die bij ons in het team rijdt en het idee heeft aangebracht van de air/fuel meter kan op bepaalde zaterdagen beschikken over testbank van Renault België. Daar kunnen we dat voldoende testen en vergelijken. Als je wil nemen we jouw meter ook mee om te vergelijken. Vermoed dat volgende keer eind december/begin januari zal zijn als we de FCR41 carb testen.
Geplaatst: za 11 dec, 2004 22:25
door Bartie
keesie schreef:ziet er goed uit, als het ook zo werkt

Is het gedacht dat telt he Keesie
Zo voelen ons precies prof tuners he

Geplaatst: wo 15 dec, 2004 12:17
door No Limit W-tec
Sg6, denk je niet dat stop zal los komen met de tijd ? De stop geeft toch geen weerstand als je hem aandraait ?
Ik denk dat wij gaan werken met inox moer en bout die we gaan bijwerken om op te lassen. Door moer te gebruiken kan je mooi opspannen.
Geplaatst: ma 03 jan, 2005 20:35
door Rocky
Ben nu ook al enkele dagen aan het testen met mijn sensor. Heb nog een vernieuwde versie gemaakt met een dubbele leduitlezing.
1 full range schaal 0-1 v en een expanded view van 0.6-1v.
Heb nu al 3 maten kleiner gestoken met de hoofdsproeier( DJ142 naar DJ138 en nu DJ134), maar blijft redelijk aan de rijke kant aangeven.
Met de naald te verlagen was het dan ineens te arm.
Ik denk dat ik nog eens 1 keer een kleinere mainjet ga steken(DJ130), maar dan betrouw ik het nie meer.
Vindt wel dat de top wel vlotter te bereiken is, met de kleinere mainjet.
Als ik het gas loslaat, zie ik wel dat het mengsel even richting arm gaat, dus de schakeling werkt wel degelijk. Ook als ik dit in de auto aansluit krijg ik een normaal beeld.
Ik heb mijn sonde vlak achter de bocht gezet. Ik vraag me af als deze niet te kort in de uitlaat staat??
Heb zowel getest met een ééndraads sonde en een vierdraads sonde, maar zelfde resultaat.
