Pagina 3 van 3

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 17:31
door Hanzie
hm, dus kan ik nu dus beter met de 310 rondrijden. :?

bougie is met de 310 euhm, donker bruin.

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 17:33
door Hanzie
Hans_blaster schreef:hm, dus kan ik nu dus beter met de 310 rondrijden.
ik bedoel de 290, sorry.

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 17:33
door elsinore
donkerbruin is te rijk, dus kleinere sproeier,
is dit na een plugchop bij WOT of na een tijdje cruisen?

hoeveel slagen staat je luchtschroef open, en wat is de naaldstand?

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 17:35
door Hanzie
naaldstand is nog altijd hetzelfde, 2de van boven af te beginnen is dat denk ik, luchtschroef heb jij in budel zelf goed gezet :wink:

na een tijdje cruisen.

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 17:41
door elsinore
goed naaldstand is 2 e van boven : dw": arm op de naaldstand.
luchtschroef staat 1½ slag open

cruisen.........dat is naaldstand en sproeier. zet de naaldclip maar in stand 3 van boven (het midden dus) e kontroleer de luchtschroef. eerst dichtdraaien tot hij stopt (niet forceren) en daarna 1½ slag open.
kontroleer de afstand van je bougie elekrode ca. 0.6 mm.

nu weer cruisen, en proberen.

is je luchtfilter schoon?

sproeier bepaalt WOT (wide open throttle) (volgas) rijd een paar honder meter voluit in 5 of 6 en zet plotseling de motor af, koppeling in en vol remmen, PLUGCHOP!!! bekijk bougie licht bruin is ok, wit IS FOUT.

LAAT MAAR WETEN.

mark

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 17:43
door Hanzie
mark, bedankt, zal zaterdag weten te vertellen of het goed is! als de blaster wil starten tenminste...
Mark schreef:luchtschroef staat 1½ slag open
1 keer rond en dan een half?

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 17:48
door elsinore
helemaal korrekt Hans!

die reedspacers........ik heb er mijn twijfels over. ik denk dat porting en kop vlakken wel zin heeft.

290 kun je er ook in doen en eerst een WOT plugchop doen, wel eerst netjes warm rijden he.

als ie nou ineens rijker gaat lopen nadat je er een reedspacer hebt tussen geduwd, dan heft dat alleen maar je uitlaatwinst op?!?!
als je armer moet gaan vanwege de spacer, betekent dat minder benzine= minder vermogen.................

bel me anders maar eens, ikmail je wel mijn tel.

Geplaatst: wo 01 okt, 2003 17:59
door Hanzie
die reedspacer gaat er toch niet meer tussen, mark, hoeveel kost de kop vlakken en de in-uitlaat poorten bewerken? stuur me anders even een pm met de prijzen etc...

alvast bedankt voor alles! als ik iets voor je kan doen, je zegt het maar!

Geplaatst: do 02 okt, 2003 18:43
door JAN15-10
PLUGCHOP!!!
koppeling in

Wat is de goede methode voor `n automaat Mark :?:

Jan 8)

Geplaatst: do 02 okt, 2003 20:09
door Hanzie
ik denk dat dat hetzelfde te werk gaat, zou het niet? volle gas, ineens uitzetten, vol in de remmen en kijken?!

Geplaatst: vr 03 okt, 2003 07:19
door elsinore
ja,
maar een 4 takt is wat vriendelijker kwa afstellen, vermogenswinst is hier niet echt aan de orde.
2 takt moet goed getuned zijn voor topprestaties
het gaat erom dat je kijkt dmv plugchop onder zware belasting hoe de motor "loopt".

Geplaatst: wo 08 okt, 2003 12:33
door Hanzie
hoe verplaats je de naald,?????????????

Geplaatst: wo 08 okt, 2003 16:35
door Hanzie
laat maar, het is gelukt, heb wat moeten zoeken en zitte vloeken, maar samen met de manual heb ik het juiste wel gevonden! hij staat nu op de derde plaats, van bovenaf te beginnen, ik heb nog niet kunnen testen.

zo moeilijk is jetten nu ook weer niet :wink: