Pagina 3 van 6

Geplaatst: zo 19 okt, 2003 20:05
door JAN15-10
Zo`n Honda frame ziet er idd niet stevig uit :shock:
De buis is niet groter dan de fiets die erachter staat :shock:

Jan 8)

Geplaatst: zo 19 okt, 2003 20:15
door B@ckBone

Zo`n Honda frame ziet er idd niet stevig uit
De buis is niet groter dan de fiets die erachter staat
Draai dan de plastiek van je kodiak of grizzly er maar es af , dan verschrik je je helemaal een aap :shock:

Geplaatst: zo 19 okt, 2003 21:30
door Teunie
B@ckBone schreef:

Zo`n Honda frame ziet er idd niet stevig uit
De buis is niet groter dan de fiets die erachter staat
Draai dan de plastiek van je kodiak of grizzly er maar es af , dan verschrik je je helemaal een aap :shock:
1-0 :P

Geplaatst: ma 20 okt, 2003 10:22
door Teunie
Die 3 zuigerringen moesten onderling 1/3de verspringen. Kan ik dat zo met het blote oog schatten of zit er een systeem in?

Aangezien ik toch(sorry ben eigenwijs :) ) de moeren e.d. wil natrekken nadat de quad voor de 1ste keer gelopen heeft, kan ik dan de locktite op bijv de moeren aan het nokkenas-tandwiel/kleppendekselbouten overslaan en pas de 2de keer aanbrengen?

Geplaatst: ma 20 okt, 2003 10:30
door B@ckBone

Die 3 zuigerringen moesten onderling 1/3de verspringen. Kan ik dat zo met het blote oog schatten of zit er een systeem in?
Je kan dat met het blote oog doen , als de motor draait gaan die toch vanzelf verdraaien .

Aangezien ik toch(sorry ben eigenwijs ) de moeren e.d. wil natrekken nadat de quad voor de 1ste keer gelopen heeft, kan ik dan de locktite op bijv de moeren aan het nokkenas-tandwiel/kleppendekselbouten overslaan en pas de 2de keer aanbrengen?
je kan dat doen , maar je hebt kans dat die boutjes eruitrammelen en in je blok verdwijnen en dan heb je pas een probleem.Maar voor de kopbouten aan te draaien moet dat toch niet meer los ??

groeten

Kenny

Geplaatst: ma 20 okt, 2003 10:32
door Teunie
De 2 moeren van de kop, daar zit de nokkenas nog boven, dus dan moet die er weer uit :(
De andere 2 (uitlaat en carb kant) kun je wel zo bij.

Geplaatst: ma 20 okt, 2003 10:43
door B@ckBone
das juist , was ik helemaal vergeten . Maar je kan de nokkenas toch terug losdraaien ?

Geplaatst: ma 20 okt, 2003 11:11
door Teunie
Yep kan ook.

Afbeelding

De hele rommel bij elkaar.
Ze waren alleen vergeten om de afgebroken stukken bout uit de cilinder te halen....moet ik vanmiddag nog mee terug voor ik verder kan.

Geplaatst: ma 20 okt, 2003 11:37
door B@ckBone
hmmmmm ...lekkere zak chips op de achtergrong :shock:

Geplaatst: ma 20 okt, 2003 19:49
door quad stefan
wat denk je b@ckbone zou het nog dicht zijn en zo lekker knapperig,paprika?? :lol:

Geplaatst: ma 20 okt, 2003 19:52
door Teunie
quad stefan schreef:wat denk je b@ckbone zou het nog dicht zijn en zo lekker knapperig,paprika?? :lol:
Reken maar van yes, maar is wel Lite he, anders ga ik door mn veren.

Geplaatst: di 21 okt, 2003 22:56
door Teunie
Dit schema had ik al gemaakt toen ik alles uit elkaar haalde, is wel een aanrader!

Afbeelding

De onderdelen:

De gevlakte Cilinder:
Afbeelding
Gevlakte Kop:
Afbeelding

Orde uit chaos in de garage

Afbeelding
Ok, mijn portie ellende voor vandaag.

Vanmorgen begin ik eraan, cilinder (rek) bouten installeren.
De eerste 3 gaan goed, dan komt de 4de. Wil er niet in, schroefdraad is rot.
Terug naar Jumping Jet, draad getapt, weer naar huis.
Thuis gekomen rekbout erin, mooi locktite erop enzo.
Nieuwe base-pakking erop, cilinder en zuiger insmeren met olie,daarna mooi cilinder plaatsen, 4 cilinderbouten erin draaien, een voor een geleidelijk vast met de momentsleutel, koppakking erop, kop erop, cilindermoeren erop (met locktite), handvast draaien. Dan beginnen we met de momentsleutel op de uitlaatmoer. Krok, hele bout komt eruit. Schroefdraad is finaal geruineerd.
Hele blok moet weer uit elkaar, en weer naar Jumping Jet. Heeft Marco er een helicoil ingezet.
Weer terug naar huis.
Opnieuw op dezelfde manier weer in elkaar.

Afbeelding

Dan komt de nokkenas. Kijken op de foto hoe alles precies zat (digitale cam roeleert!) en op dezelfde manier terugbouwen.

Afbeelding
Afbeelding
Kleppendekselpakking + kleppendeksel erop, en de krukas aantal maal ronddraaien om te kijken of er geen kleppen tegen de zuiger komen....
(oja de krukas moet blijkbaar LINKSOM en niet rechtsom gedraaid worden.... :shock: )
Het lijkt allemaal goed te zijn, morgen nogmaals alles checken, oliefilter vervangen, nieuwe olie erop, plus uitlaat etc. weer erop bouwen.

Afbeelding

Was me het dagje wel, nog dank naar Marco van jumpingjet, wiens vakantie ik ruw verstoord heb :)
Ik ken nu wel de weg, na een keer of 6,7 op en neer gereden te zijn...

Geplaatst: di 21 okt, 2003 23:12
door Ralph
Starten die hap :P Zolang er niks mis gaat als je alles met de hand ronddraaid kan er toch met een draaiende motor ook niks mis gaan?

Geplaatst: di 21 okt, 2003 23:17
door Teunie
Ralph schreef:Starten die hap :P Zolang er niks mis gaat als je alles met de hand ronddraaid kan er toch met een draaiende motor ook niks mis gaan?
Uhm....ja zegt Backbone ook........maar ik duhurrff niet!

Geplaatst: wo 22 okt, 2003 06:48
door Hanzie
ik zal m straks wel komen starten :wink: :twisted: