Pagina 3 van 3
Geplaatst: do 10 feb, 2005 11:04
door Franky
Rearwheel driv'in schreef:Koppeling is het magische woord....
Even aan je koppeling trekken, op het moment dat je volgas geeft (tweede versnelling).. De motor schiet dan even in de toeren, koppeling gelijk weer op laten komen en hoppa... je voorwielen gaan sky high....
is da ni slecht voor uve motor?, allee kwee ni ze! maar this maar dat uve moteur dan zo vies doet
Geplaatst: do 10 feb, 2005 11:32
door Fré
das gewoon extra onnodige slijtage voor je koppeling. In 2e is het zeker niet nodig om je koppeling te gebruiken bij een Z.
Geplaatst: do 10 feb, 2005 11:35
door Vincenzo
nee mijne komt in 2e zo van de grond 3e ik het wel makkelijk voor ens ff te pitsen op de koppeling
Geplaatst: do 10 feb, 2005 11:44
door ~JoAcHiM~
Ik gebruik dikwijls de koppeling in 2de omdat ik geen goesting heb om aan m'n stuur te trekken.
K'heb gemerkt dat een standaard z veel beter omhoog gaat dan de mijne; met het gewicht die erbij gekomen is (velgen, spoorverbreders voor, stuurbaren, veringen die mss wat zwaarder zijn,...) moet ik al m'n best doen om in derde omhoog te gaan. Terwijl dat vroeger standaard met een klein trekje gemakkelijk ging in 3de en in 4de met moeite ook nog.
We hebben onlangs eens gewisseld van quad en het was dag en nacht verschil. De neus van de standaard was een veertje in vergelijking met de mijne.
Is nie zo tof
maar hopelijk volgende week zal dat een beetje veranderen
Geplaatst: do 10 feb, 2005 11:47
door Vincenzo
zorgen voor beetje meer koppel dan ist probleem opgelost
Geplaatst: do 10 feb, 2005 11:49
door ~JoAcHiM~
Vincenzo schreef:zorgen voor beetje meer koppel dan ist probleem opgelost
Dat komt er
geen probleem
Geplaatst: do 10 feb, 2005 13:50
door RoBiN
Ik kijk er al naar uit !
Geplaatst: do 10 feb, 2005 15:18
door Fré
Mooie mod is naar het schijnt de drz-e pakking aan de cilindervoet installeren.
Dat staat bij mij zeker op het to-do lijstje. Gratisch power!
Geplaatst: do 10 feb, 2005 20:31
door SlOoT
Rearwheel driv'in schreef:In de 4 met 5000-6000 toeren.... Yeah right
Dan rij normaal gesproken un dikke 80 km/h... (max 120 in de vijf)
Met een tandwiel dat achter net zo groot is als voor zekers...
Heb jij al eens met een Cannondale gereden dan ?? In de 4e heeft ie een top van 100 km/h @ 11500 toeren, denk niet dat ie dan bij 6000 toeren 80 gaat
Geplaatst: vr 11 feb, 2005 19:49
door Rearwheel driv'in
Nee, heb alleen ervaring op een raptor en een Z400..
Wist niet hoeveel toeren die Cannondale top maakt... My bad!!
Wheelys op een raptor vond ik btw erg moeilijk..
@fre; gaat goed ja zonder koppeling. Alleen heb je dan meer toeren nodig (max vermogen) om 'm in de lucht te krijgen, en dan kun je niet lang op het achterwiel rijden doordat je gelijk aan je toerenbegrenzer zit.
Als je daarintegen met laag toeren met koppeling 'm op de achterwielen zet heb je meer toeren over, en kun je langer rijden
Goed als je kunt schakelen op twee wielen maakt het niks uit, maar we hebben het over een beginner.....
Tja, de koppeling... het zal best extra slijten. ik maak me er geen zorgen over.
en als ze op zijn doe je/ of laat je er weer gewoon nieuwe inzetten WTF....
Ach, zo heb iedereen z'n eigen trucjes...
Geplaatst: ma 14 feb, 2005 21:11
door peet #77
Ik krijg hem al op de achter wielen maar nooit lang ik denk dat ik nog wa moet oefenen en ook mijn balans zoeken denk ik