Pagina 3 van 4

Geplaatst: do 03 mar, 2005 04:45
door Sg6
ik denk dat de assemblage een klein beetje anders is ook bij me. Bij bartie ligt de kabel voor achteruit niet tegen de pomp van de carb. Bij mij als het ware ligt de er gewoon op en kan ik nie verleggen. Ik ga dees namiddag kijken waarom dit bij mij zo is want volgens mij gaan ze geen 20 soorten kabels maken.
Ook is er bij mij het pb dat de 2e darm die naar de carb loopt van de benzine tank te kort. Bij het aansluiten zit er een knik in en dan staat de tank nog nie op zijn plaats wegens ik geen genoeg darm heb.
Dit kan opgelost worden doordat je een darm over hebt aan de oude carb (onderaan). Die is een stuk langer en past. Dat is dus nog een probleem opgelost.

Geplaatst: do 03 mar, 2005 19:29
door Sg6
Ik heb dus vandaag terug 4u aan de quad gewerkt waaronder de carb en mijn stuurbus alsook mijn originele achteras die ik vlug erin gestopt heb om te testen.
De volledige modificatie is dus afgerond en met succes :!:
Deze avond nog vlug eens een testrit gedaan. Ben dus heel tevreden over de aanpassingen die ik gedaan heb.

Wat betreft de terugtrekveer:
DEES WERKT PERFECT. Ik geef vol gas en laat die los en die keert direct terug en bolt nie uit gelijk sommigen hebben.
De kracht die ik moet zetten met de duim op de gas is iets meer dan origineel maar is te doen. De veer is ingesteld op zijn lichtste stand.

Over de tm36 in het algemeen:
Ik voel dat die meer koppel heeft onderin want in de bocht toen ik volgas gaf lag ik er bijna af. Maar moet natuurlijk nog afgesteld worden. Nu steekt er een 135 in en de ralenti is afgesteld :P verder van de rest heb ik nergens aangekomen. Ben eigenlijk al een beke zeker dat er 140 in moet, hij houdt zich nog in.

Hieronder de foto van de afgeronde modificatie

Afbeelding


Alsook nog mijn stuurbus die ik vorig weekend een beetje aangepast heb :P
Stuurt nu heeeeeeel soepel.

Afbeelding

Geplaatst: do 03 mar, 2005 19:33
door Fré
alle das in orde, ben content dat het zo goed werkt.

Btw, nog es voor de duidelijkheid, jij hebt dat gat in die carb plaat waar de kabel door loopt dus hertapt of hoe juist?

Geplaatst: do 03 mar, 2005 19:34
door Sg6
Fré schreef:alle das in orde, ben content dat het zo goed werkt.

Btw, nog es voor de duidelijkheid, jij hebt dat gat in die carb plaat waar de kabel door loopt dus hertapt of hoe juist?
nee doorgeboord want ik kan da nie ronddraaien als die carb bevestigd is

Geplaatst: do 03 mar, 2005 19:35
door Fré
ok das goe. Das dan het enige dat aan heel de quad/carb moet veranderd worden.

Toch heel mooi resultaat!

STICKY! :P

Geplaatst: do 03 mar, 2005 21:41
door FOR FUN
Maar wanneer je nu je gas volledig open zet, komt dan de bevestiging van de veer op de carb. niet gevaarlijk bij het punt dat hij mee gas gaat opentrekken maw dat hij(de carb.) over zijn punt draait?

Geplaatst: do 03 mar, 2005 23:07
door Fré
nee, vol gas open helpt de hulpveer niks of nauwelijks doordat die niet uitgerokken wordt, half gas helpt die een beetje mee, en weinig gas werkt die tegen om de schuif naar beneden te krijgen.
Kijk naar de as van de veer, en je ziet op welk punt van de gasstand ie mee of tegenwerkt.

EDIT: heb gezien dat sg6 ze gemonteerd heeft zodat de veer bijna enkel tegenwerkt, maar dan wel proportioneel, dus "veel" bij geen gas (carb sluiten), beetje bij half gas en bijna niks bij vol gas.
Volgens mij moeten we er nog aan kunnen prutsen tot de gas nog lichter wordt, en net nog genoeg om de carb te sluiten.

Het hangt er dus van af hoe sterk je die veer neemt, en waar je ze plaatst:
- positie van de veeras tov de as van het "gaswiel" bepaalt op welk punt ie tegenwerkt en op welk punt ie meewerkt
- sterkte van de veer en ook de hoeveelheid dat die uitgerokken is bepaalt de sterkte waarmee de veer werkt
- de ongespannen lengte bepaalt dan wanneer ie niet meer mee of tegenwerkt


Je kan dat als het ware ook volgens je wensen aanpassen.

Geplaatst: vr 04 mar, 2005 13:47
door Sg6
Als je de werking van de veer ziet is die echt te verwaarlozen. Die zie je bijna niet uitrekken bij gas geven. Het is een heel lichte veer die erop zit en de voorspanning die er is bij geen gas is eigenlijk 2 keer niets. Gewoon de veer in zijn losse toestand gemonteerd en dan mss 2mm bijgespannen, is echt 2 keer niets die er nodig is om die carb te sluiten.

sebiet de jetting eens zien of ik da spel goed kan laten functioneren.

Geplaatst: vr 25 mar, 2005 11:37
door Fré
Hoeveel zouden er geïnteresseerd zijn in het volgende:

Afbeelding

is langer en regelbaar, spaart je duim.

?

Geplaatst: vr 25 mar, 2005 11:49
door Lewis
:D dat ziet er goed uit !

Geplaatst: vr 25 mar, 2005 23:13
door Bartie
Fré schreef:Hoeveel zouden er geïnteresseerd zijn in het volgende:

Afbeelding

is langer en regelbaar, spaart je duim.

?
Ik heb er wel interesse in :wink:

Geplaatst: vr 25 mar, 2005 23:45
door FOR FUN
Mmm,maar de slag wordt langer toch?Ook zou ik er iets over zetten van rubber of plastic om de trillingen een beetje tegen te gaan.Verder wel een leuk idee, maar hoeveel gaat dat weeral kosten aan werkuren?

Geplaatst: za 26 mar, 2005 00:24
door Fré
Je slag vergroot idd, maar dat is geen probleem, de standaard slag is dan ook redelijk klein.

Ik heb het nu voorlopig met een rubberen slangetje en een stukje plastic opgelost, en dat helpt ENORM veel, slag is ook perfect, enkel moet ik mijn duim nu iets verder uitrekken als ik weinig gas geef. Daarom dat ik ook een versie prefereer die je kan regelen.

Hoeveel dat moet kosten, dat zal van het aantal afhangen. Maar aangezien het alu is, het aantal keren verpakken maar +- 3 keer is zou dit al bij al nog goed kunnen meevallen eens het cnc programmatje ingesteld is.

Nu zou ik het wel eerst zelf willen testen, dus we zullen zien, ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

Geplaatst: za 26 mar, 2005 00:26
door Fré
oh, enne, dat rubbertje ware misschien geen slecht idee, eventueel een dikke krimpkous erover. We zullen zien wat dat geeft van trillingen. Je handschoenen dempen ook al veel.

Geplaatst: za 26 mar, 2005 17:18
door JAN15-10
Dat is gewoon te koop hoor,ik heb er ook een,een Tumb saver dus.

Tis een onhandig ding (vind ik ),slag wordt idd. onhandig groot voor je duim ,het is ook de bedoeling dat je de "muis"van je hand gebruikt om gas te geven om je duim te sparen,en dan wordt het helemaal onhandig.
Heb er twee weken mee gereden ,en eraf gegooid,kzat alleen met dat ding te klooien(duim of muis,enz. )En dan wordt het nog gevaarlijk ook !

Jan 8)