Pagina 3 van 3

Geplaatst: za 19 mar, 2005 19:43
door Teunie
Je mag altijd komen proberen Fre ;)

Geplaatst: za 19 mar, 2005 20:28
door Fré
danku :)

ja ma nee ik onthou jullie vriendelijke aanbod, als ik nog es naar jullie streek kom crossen of zo, plug en test niewaar :)

tnx!

Geplaatst: zo 20 mar, 2005 17:24
door Dutje#82
euhm denk je niet dat het beter is om voor een cdi te gaan ?? als je iets verandert in de motor gaat dat ten goede van je levensduur van je motor niet ? en een cdi :? kzie niet direct iets waarom dat kwaad zou kunnen :? tgoja ieder zijn keus maar kdenk bij somigsten is het gwn wat eerst :D cdi of nokken assen want achter een cdi komen toch nokkenassen om omgekeerd achter die nokkenassen komt die cdi toch 8) 8)



grtz :wink: mij het eender maar het maakt alletwee een bom van je quad :twisted: :twisted:

Geplaatst: zo 20 mar, 2005 18:44
door Fré
meestal geldt de volgende regel: meer fun = meer slijtage :P

CDI zal zeker een invloed hebben op de algemene levensduur van je quad: verhoogd toerental, meer power dus meer belasting van je hele quad.
Nuja, dat heel klein beetje meer slijtage is redelijk onbelangrijk niewaar :)

Geplaatst: zo 20 mar, 2005 19:12
door epix no-fear
zou je ook als je een cdi plaatst de toerental begrenzer weg kunnen laten zodat je motor in theorie tot oneindig aantal toeren kan komen :?:

Geplaatst: zo 20 mar, 2005 21:40
door Rik350
ja dat kan ja oneindig is wat overdreven omdat de omtor maar een aantal toeren haalt de zuiger moet ook nog bewegen he. Maar dit wil je helemaal niet daarom zit er ook een begrenzer op. Hoewel iemand die kan rijden ook wel hoort of ie over moet schakelen is het er ook voor als je valt ofzo

Geplaatst: ma 21 mar, 2005 08:03
door Teunie
De begrenzer kan eraf maar dit heeft geen zin aangezien je motor op die hoge toerentallen toch geen extra power meer maakt.
Bovendien belast je hem zo teveel.

Begrenzer kan ingesteld worden zoals jij dat wil, het is aan jezelf om er verstandig mee om te gaan.