TM36 jetting.
En dat is nu het probleem waar ik blijf op hameren se,Fré je zegt van rallenti naar volgas houdt een beetje in!!!Sg6 zegt"mijn pomp reageert direct bij openen schuif en toch houd hij heel ff in"!!!.Dat is bij mij ook het geval en ik denk dat er een specialist moet aan te pas komen om dat weg te krijgen,alhoewel dat de mijne binnengeweest is bij Marco van Jumpingjet.Ik wacht nog enkele reacties af van de andere Tm36 rijders.
Enjoy your ride...
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ja, maar dat is wel als ik van rallenti in een fractie van een seconde naar vol gas ga he.
Ik durf wedden dat als ik iemand mijn quad zou lenen dat hij het in de eerste maanden nog niet eens zou merken. Bij normaal crossen zou ik daar geen last van hebben.
Nuja, ik steek het voorlopig op de accel pomp afstelling en eventueel de naald. Wordt morgen mee geprutst.
Daarna kan er nog altijd geknoeid worden met de acceleratiejet of het type naald zelf.
Blijft het een probleem, dan gaat ie even naar Ruud als blijkt dat ik het niet volledig weg krijg. Maar liever niet
Maar zo snel geef ik het niet op hoor, kheb ocharme een half uurtje afgesteld.
Ik durf wedden dat als ik iemand mijn quad zou lenen dat hij het in de eerste maanden nog niet eens zou merken. Bij normaal crossen zou ik daar geen last van hebben.
Nuja, ik steek het voorlopig op de accel pomp afstelling en eventueel de naald. Wordt morgen mee geprutst.
Daarna kan er nog altijd geknoeid worden met de acceleratiejet of het type naald zelf.
Blijft het een probleem, dan gaat ie even naar Ruud als blijkt dat ik het niet volledig weg krijg. Maar liever niet
Maar zo snel geef ik het niet op hoor, kheb ocharme een half uurtje afgesteld.
White LTZ-450 - powered by MSD -
FOR FUN schreef:En dat is nu het probleem waar ik blijf op hameren se,Fré je zegt van rallenti naar volgas houdt een beetje in!!!Sg6 zegt"mijn pomp reageert direct bij openen schuif en toch houd hij heel ff in"!!!.Dat is bij mij ook het geval en ik denk dat er een specialist moet aan te pas komen om dat weg te krijgen,alhoewel dat de mijne binnengeweest is bij Marco van Jumpingjet.Ik wacht nog enkele reacties af van de andere Tm36 rijders.
dit is bij mij wel te verwaarlozen. de acceleratie is bij mij heel goe. Denk dat bij jou de jetting nie al te juist is.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
lees deze topic eens:
http://www.z400central.com/invision/ind ... =40450&hl=
gaat over FCR tuning probleempje
Is waarschijnlijk toepasbaar op de tm36.
Ik verlang al tot morgen
http://www.z400central.com/invision/ind ... =40450&hl=
gaat over FCR tuning probleempje
Is waarschijnlijk toepasbaar op de tm36.
Ik verlang al tot morgen
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Nog iets belangrijk voor alle tm36 eigenaars:
speel niet meer met je gashendeltje als de quad stil staat.
Alle benzine van de acceleratorpomp loopt dan gewoon je cilinder binnen, en begint daar de boel lekker te ontvetten.
Ik weet niet in hoeverre dat echt kwaad kan, maar volgens wat ik gelezen heb pas je hier beter mee op.
speel niet meer met je gashendeltje als de quad stil staat.
Alle benzine van de acceleratorpomp loopt dan gewoon je cilinder binnen, en begint daar de boel lekker te ontvetten.
Ik weet niet in hoeverre dat echt kwaad kan, maar volgens wat ik gelezen heb pas je hier beter mee op.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
de monoloog continues
:
@ FOR FUN:
draai ne keer het kruiskopvijsje aan je acceleratorpomp wat dieper, zodat de acceleratorpomp vroeger begint in te spuiten.
Heb dat daarnet gedaan en enkel als ie in neutraal staat kan ik hem nog lichtjes doen wijgeren door ineens volgas te geven.
Schijnt redelijk normaal te zijn als ik dat zo lees.
Nuja vanavond gaak ne keer met de naald spelen, maar misschien kan je met dat vijsje je probleem al bijna tot 0 reduceren
@ FOR FUN:
draai ne keer het kruiskopvijsje aan je acceleratorpomp wat dieper, zodat de acceleratorpomp vroeger begint in te spuiten.
Heb dat daarnet gedaan en enkel als ie in neutraal staat kan ik hem nog lichtjes doen wijgeren door ineens volgas te geven.
Schijnt redelijk normaal te zijn als ik dat zo lees.
Nuja vanavond gaak ne keer met de naald spelen, maar misschien kan je met dat vijsje je probleem al bijna tot 0 reduceren
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
tijd voor update:
heb de acceleratorpomp bijgeregeld zodat die onmiddelijk na gas geven spuit.
sputter = weg
Rijdt nu perfect, lol, understatement, it rides like a raped ape
Wablief geen pk's bij?
Kweet niet maar ik krijg ineens zin om hem op een testbank te smijten
Toch vind ik dat ie nog niet goed afgeregeld staat. Verbruik is nogal hoog (accel pomp doet er wel nogal veel aan mijn gedacht). Naald en mainjet moet ik ook nog es mee prutsen, heb in al mijn opwinding nog geen zin gehad om dat te doen, morgen of zo.
Maar euh, geen "flat spots" zoals ze dat noemen, geen sputteren. Dus heb je ook een bijna standaard motor, enkel inlaatmods, dan kan je al met de volgende jetting beginnen:
luchtschroef 1.5 toertjes uit, naald op standaard clip, accel pomp standaard laten enkel extreem vroeg laten werken (door horizontale kruiskop vijsje uit te draaien), mainjet 135 of 140.
Van daaruit moet ik nu ook nog beter jetten, maar het is een goed begin.
Enne, dat geluid als ie zuigt, lekkerrrrrr.....
money very well spent!
ondanks ons systeempje (heb het nu in middelste stand gezet), zal ik toch mijn duim moeten trainen.
heb de acceleratorpomp bijgeregeld zodat die onmiddelijk na gas geven spuit.
sputter = weg
Rijdt nu perfect, lol, understatement, it rides like a raped ape
Wablief geen pk's bij?
Toch vind ik dat ie nog niet goed afgeregeld staat. Verbruik is nogal hoog (accel pomp doet er wel nogal veel aan mijn gedacht). Naald en mainjet moet ik ook nog es mee prutsen, heb in al mijn opwinding nog geen zin gehad om dat te doen, morgen of zo.
Maar euh, geen "flat spots" zoals ze dat noemen, geen sputteren. Dus heb je ook een bijna standaard motor, enkel inlaatmods, dan kan je al met de volgende jetting beginnen:
luchtschroef 1.5 toertjes uit, naald op standaard clip, accel pomp standaard laten enkel extreem vroeg laten werken (door horizontale kruiskop vijsje uit te draaien), mainjet 135 of 140.
Van daaruit moet ik nu ook nog beter jetten, maar het is een goed begin.
Enne, dat geluid als ie zuigt, lekkerrrrrr.....
money very well spent!
ondanks ons systeempje (heb het nu in middelste stand gezet), zal ik toch mijn duim moeten trainen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ik heb de mijne zo geregeld dat hij meteen na gas begint te spuiten maar heb er naar gekeken dat hij niet tegen de gasschuif spuit.Fré schreef:tijd voor update:
heb de acceleratorpomp bijgeregeld zodat die onmiddelijk na gas geven spuit.
Enne, dat geluid als ie zuigt, lekkerrrrrr.....
Want als je hem meteen laat spuiten spuit hij tegen de gasschuif.
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team



