Pagina 3 van 3

Geplaatst: wo 23 mar, 2005 20:05
door SlOoT
ivoor schreef:
stompie schreef:
Rik350 schreef:Nieuwe topic misschien?


hoe doe je of laat je dit dan het beste doen? :?: :?
Aluminium las je (het zwaardere werk) met een halfautomaat. Let wel op dat je lasgas, ARGON moet zijn en dat om goed te zijn de aandrijfrollen van je lasdraad ook vervangen moeten worden. En ja natuurlijk met ALU lasdraad.
Als je goed kan lassen met een normaal las apperaat dan kun je ook wel alu tig lassen, mijn pa heeft ook nog nooit alu tig gelast voordat we aan ons project begonnen en nu kan hij het prima. Je moet natuurlijk wel eerst wat oefenen op een paar plaatjes.
Ik heb zelf laatst voor het eerst gelast, gewoon normaal lassen, ging best wel goed, mijn broertje van 10 kan het ook al aardig :lol:

Geplaatst: wo 23 mar, 2005 20:18
door Ralph
Alu lassen met een Mig/Mag apparaat geeft niet zo'n mooi effect. Wordt dus gewoon Tig gedaan, maar dat doen ze bij de maker. Zou zelf ook wel een Tig apparaatje willen, jammer dat ze zo duur zijn.

Geplaatst: wo 23 mar, 2005 20:25
door Sg6
Ralph schreef:Alu lassen met een Mig/Mag apparaat geeft niet zo'n mooi effect. Wordt dus gewoon Tig gedaan, maar dat doen ze bij de maker. Zou zelf ook wel een Tig apparaatje willen, jammer dat ze zo duur zijn.
wat ga wel lassen aan die chasis bescherming??
Indien het de bevestigingen zijn raadt ik je dit eigenlijk af. Mijn alu bevestigingen braken gewoon af van de trillingen, heb dan iets anders bedacht en is volgens mij geslaagd. Hangt er nu al 9maand aan zonder pb. En plaat trilt niet.

Geplaatst: wo 23 mar, 2005 20:27
door Ralph
Kleine rondjes waar de framebuis-klemmen op komen, gaat bij alle skidplates zo, dus dat zal wel houden.