Pagina 3 van 3

Geplaatst: wo 27 apr, 2005 16:03
door Robby
kga het proberen iets professioneler proberen uitleggen, maar met voorbeeld waarden.
Dus met originele uitlaat rij ik 90km/per uur en doe pakweg 30sec over om aan die 90 te geraken. Men motor doet met die originele uitlaat pakt 8000tr/min
Nu Met een andere uitlaat en betere jetting en andere luchtfilter doet men motor 9000tr/min en trekt hij harder op. Dus met gevolg dat ik 100km/u doe in 25sec

Meestal is het nut van een uitlaat om harder te rijden door meer toeren te maken en voor sneller in toeren te gaan. Anders zie ik het nut niet in van een uitlaat. En of het nu gaat over een raptor of een warrior of een scooterke,winst gaat er zijn als het goed gebeurt is!

Het enigste probleem dat de meesten hier nu hebben is omdat het hier gaat over het 350 blok van yamaha, tis niet omdat het een oud blok is dat er niets aan te doen valt.
greetz

Geplaatst: wo 27 apr, 2005 17:10
door No Limit W-tec
Ik heb nog maar zelden geweten dat je max toerental verhoogt met uitlaat.

Geplaatst: wo 27 apr, 2005 17:19
door Robby
ja maar is dus meestal wel zo, wat ik nog weet was bij enduro rijden op de mono, korte demper voor kort en hard optrekken, en lange demper voor toeren laten uitlopen en hoger toerental, is ook waarom supermotards steeds zo een hele lange demper hebben, is niet voor de show.

Geplaatst: vr 29 apr, 2005 12:28
door Rik350
Das dus onzin dat van die demper klopt wel maar deels maar je zegt t verkeerd. Met een lange demper heb je meer kracht in de hoge toeren niet meer toeren en met een korte demper heb je meer kracht in lage toeren niet minder toeren. Top verhogen kan alleen met cc's en tandwielen.

Geplaatst: vr 29 apr, 2005 12:58
door ~JoAcHiM~
Je kan wel enkele km/h's winnen met gewone veranderingen (geen tandwielen en cc's):
Met een kfx/z400 geraak je normaal niet tegen de begrenzer in 5de versnelling.
K'heb uitlaat, luchtfilter, carb, cams verandert (is wel wat meer dan gewoon uitlaat...) en nu kan ik hoger in toeren gaan door de bijkomende pk's die ik heb.
Nu ga ik zonder problemen tegen de begrenzer in 5de versnelling, zelfs wind op en tegelijkertijd berg op en met duozit terwijl je dit zeker niet kan standaard.
gevolg: mss 3-4 km/h gewonnen (moet het nog testen want kilometerteller werkt niet).

Wil ik nog meer snelheid halen kan dat niet meer met gewone veranderingen want tegen begrenzer is tegen begrenzer en niet meer (tezij door andere cdi), zelfs doe je er nog 20pk bij, je zal er alleen rapper zijn aan die snelheid maar niet meer km/h halen.

Als je wil snelheid halen doe je dit best met tandwielen te veranderen want al die hoge toerentallen tegen de begrenzer zijn ook niet van het gezondste voor de motor (bij langdurig).

Geplaatst: vr 29 apr, 2005 13:58
door Rik350
ja tot 5kmpu erbij kan wel ja maar idd enkel door gewonnen toeren.