Uitlaat Yamaha versus FP, Rino...
Best bij zelfde merk blijven, dat is op elkaar afgestemd.Racer'ken schreef:extra vraagje:
Kan je achteraf nog dingen mengen?
Ik bedoel, stel dat ik nu een Gyt-R steek (demper alleen) en laat rejetten.
Kan ik dan achteraf nog beslissen om er een fp-voorbocht aan toe te voegen?
Of moet je best binnen het zelfde merk blijven, kwestie van maten te laten uitkomen enzo...
dus: gyt-r demper met FP voorbocht, mogelijk ?
Wil niet zeggen dat het niet kan, maar het is nooit optimaal.
Als je later de voorbocht toevoegt moet je WEER rejetten!
Alles in 1keer is het handigste, maar is inderdaad een grotere investering in 1 keer.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Op aanraden van FP geen jetting nodig bij plaatsing demperFrank MB schreef:Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen gewoon een andere demper steken en dan niet eens rejetten? ALTIJD REJETTEN!!!!!
(sorry voor de schreeuwerigheid, maar ik word het een beetje zat dat er nog mensen zijn die domweg een demper steken en niks doen aan de afstelling)
Dat is een uitspraak van de fabrikant zelve
Ik sta achter deze stelling.....sry Vind dit persoonlijk ook niet nodig, kheb er nooit enig prob mee ondervonden, ik spreek natuurlijk voor een RAPTOR of Z400 ....ging bij me even snel of even vlot dus....(zelf ondervonden)
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
Ad is een mooi voorbeeld.Lewis schreef:juist ! het is van type tot type quad verschillend ! hier zijn mensen genoeg op het forum die het weten van een raptor ! maar die vinden dit te dom om het te blijven herhalen , bij het vervangen van de voorbochten is het verschil heel groot bij een raptor ! en of dat nodig is moet jij zelf beslissen ! en als je perfecte afstelling wil moet je bij elke aanpassing rejetten !
Eerst gewoon demper nadien voorbocht en gerejet.
Jongens dat was pas dag en nacht verschil zo marcheren die raptor .
Wat betreft die steenslag op FPe.
Zal straks eens foto posten van mijn FPe demper, staat er nu bijna één jaar op en je merkt het verschil niet met een nieuwe. Is vervaardigd uit Inox en Inox staat bekent om zijn duurzaamheid.
Nu ja Vanheers zal het wel beter weten als wij.
Zet gewoon die GYTR demper en kom dan eens naast een raptor met Full FPe uitlaat te staan
LTR-450
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Goes 520 max
Member of Quadperformance Racing Team
Mijn beslissing is genomen... (eindelijk )
Ik ga dus bij VanHeers gaan voor de Gyt-r demper en laten re-jetten.
De voorbochten ga ik achterwege laten, voorlopig althans. Bij VanHeers zeiden ze me nogmaals dat voorbochten veranderen inderdaad helpt maar niet enorm. Ik ga nu afwachten wat het resultaat gaat zijn, als ik niet tevreden ben kan ik nog altijd de voorbochten bij plaatsen zodat ik aan een "full-Gyt-r" systeem kom. Prijs voor de voorbochten +/- 350euro!
VanHeers zei me net als jullie dat als ik voorbochten verander er inderdaad op nieuw veranderingen moeten gedaan worden aan carbu.
Ze gaan dan tevens ook kleppen regelen en "perfect" afstemmen op nieuwe demper en dynojet.
Dan had ik nog een trail-tech teller liggen (om te bevestigen op remschijf) dewelke ze ook zullen instaleren.
Alles samen geteld kom ik dan à 635euro (BTW incl !!!).
Ik zal over 2 weken het resultaat zeker laten weten, en wie weet kunnen we eens ergens afspreken om onze machientjes eens te laten racen
Enorm bedankt voor de vele reacties, en met wat geluk ben ik tevreden met mijn keuze en kunnen we nadien andere quad'ers helpen met een keuze aangezien ik dan uit ervaring ga kunnen spreken met een Gyt-R.
grtzzzz !!!
Ik ga dus bij VanHeers gaan voor de Gyt-r demper en laten re-jetten.
De voorbochten ga ik achterwege laten, voorlopig althans. Bij VanHeers zeiden ze me nogmaals dat voorbochten veranderen inderdaad helpt maar niet enorm. Ik ga nu afwachten wat het resultaat gaat zijn, als ik niet tevreden ben kan ik nog altijd de voorbochten bij plaatsen zodat ik aan een "full-Gyt-r" systeem kom. Prijs voor de voorbochten +/- 350euro!
VanHeers zei me net als jullie dat als ik voorbochten verander er inderdaad op nieuw veranderingen moeten gedaan worden aan carbu.
Ze gaan dan tevens ook kleppen regelen en "perfect" afstemmen op nieuwe demper en dynojet.
Dan had ik nog een trail-tech teller liggen (om te bevestigen op remschijf) dewelke ze ook zullen instaleren.
Alles samen geteld kom ik dan à 635euro (BTW incl !!!).
Ik zal over 2 weken het resultaat zeker laten weten, en wie weet kunnen we eens ergens afspreken om onze machientjes eens te laten racen
Enorm bedankt voor de vele reacties, en met wat geluk ben ik tevreden met mijn keuze en kunnen we nadien andere quad'ers helpen met een keuze aangezien ik dan uit ervaring ga kunnen spreken met een Gyt-R.
grtzzzz !!!
Yamaha Raptor660, Rental cross-stuur,
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen
Eindelijk, hij staat erop !!!
De GYT-R uitlaat is gemonteerd, ge re-jet, kleppen haarfijn afgeregeld...
Wat zijn nu de resultaten?
- een goed merkbaar verschil in koppel
- zeer constant koppel (geen mega piek niet meer)
- mooi maar niet overdreven geluid
- visueel misstaat het zeker niet (ik zal trachten ne keer foto's te nemen)
- topsnelheid is +/- gelijk gebleven of slechts minieme verschille, maar dat was ook de bedoeling niet van de veranderingen.
Wat ik een bijzonder tof gegeven vond is volgende...
Ik reed met passagier rond een rondpunt en dit in 4e versnelling tegen +/- 40km/u. Voordien moest ik dit zeker in 2e doen anders had de quad niet voldoende power om 2 mensen vlot erdoor te krijgen. Nu met de modificaties ging het perfect, zonder aarzelen.
Ook hoef ik minder snel terug te schakelen aan gezien het hogere vermogen veel beter verdeelt is dan het "standaard" vermogen.
Tot op heden geen spijt van de aankoop, ondertussen +/- 150 km mee gebolt.
Tevens is nu een trail-tech computer'tje geplaatst
Voor goed te zijn zou ik nu eens moeten kunnen vergelijken met iemand die een FP systeem of dergelijke heeft steken...
Of als er iemand vrijwillig (lees gratis) mijn quad ne keer op een testbank wil zetten om vergelijk te kunnen maken, laat gerust iets weten
Dat kan misschien veel mensen helpen in de toekomst om een juiste beslissing te nemen, dan weten we eindelijk voor 100% zeker wat de verschillen zijn.
Het begint er goed uit te zien nu!
Yamaha Raptor660, Rental cross-stuur,
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen