Pagina 3 van 3

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 15:26
door Frank MB
Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen gewoon een andere demper steken en dan niet eens rejetten? ALTIJD REJETTEN!!!!!
(sorry voor de schreeuwerigheid, maar ik word het een beetje zat dat er nog mensen zijn die domweg een demper steken en niks doen aan de afstelling)

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 15:46
door Teunie
Racer'ken schreef:extra vraagje:

Kan je achteraf nog dingen mengen?
Ik bedoel, stel dat ik nu een Gyt-R steek (demper alleen) en laat rejetten.
Kan ik dan achteraf nog beslissen om er een fp-voorbocht aan toe te voegen?
Of moet je best binnen het zelfde merk blijven, kwestie van maten te laten uitkomen enzo...

dus: gyt-r demper met FP voorbocht, mogelijk ? :lol:
Best bij zelfde merk blijven, dat is op elkaar afgestemd.
Wil niet zeggen dat het niet kan, maar het is nooit optimaal.

Als je later de voorbocht toevoegt moet je WEER rejetten!

Alles in 1keer is het handigste, maar is inderdaad een grotere investering in 1 keer.

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 16:35
door Ad
Frank MB schreef:Ik snap nog steeds niet dat sommige mensen gewoon een andere demper steken en dan niet eens rejetten? ALTIJD REJETTEN!!!!!
(sorry voor de schreeuwerigheid, maar ik word het een beetje zat dat er nog mensen zijn die domweg een demper steken en niks doen aan de afstelling)
Op aanraden van FP :arrow: geen jetting nodig bij plaatsing demper :!:
Dat is een uitspraak van de fabrikant zelve :wink:
Ik sta achter deze stelling.....sry :) Vind dit persoonlijk ook niet nodig, kheb er nooit enig prob mee ondervonden, ik spreek natuurlijk voor een RAPTOR of Z400 ....ging bij me even snel of even vlot dus....(zelf ondervonden) 8)

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 16:40
door Teunie
Mijn KFX stond standaard al te arm, met andere demper erop, tja........ ieder zn eigen keuze.

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 20:24
door Bartie
Lewis schreef:juist ! het is van type tot type quad verschillend ! hier zijn mensen genoeg op het forum die het weten van een raptor ! maar die vinden dit te dom om het te blijven herhalen , bij het vervangen van de voorbochten is het verschil heel groot bij een raptor ! en of dat nodig is moet jij zelf beslissen ! en als je perfecte afstelling wil moet je bij elke aanpassing rejetten ! :)
Ad is een mooi voorbeeld.

Eerst gewoon demper nadien voorbocht en gerejet.

Jongens dat was pas dag en nacht verschil zo marcheren die raptor :twisted: .

Wat betreft die steenslag op FPe.

Zal straks eens foto posten van mijn FPe demper, staat er nu bijna één jaar op en je merkt het verschil niet met een nieuwe. Is vervaardigd uit Inox en Inox staat bekent om zijn duurzaamheid.

Nu ja Vanheers zal het wel beter weten als wij.

Zet gewoon die GYTR demper en kom dan eens naast een raptor met Full FPe uitlaat te staan :wink:

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 21:19
door Teunie
FPe houdt inderdaad goed, alleen de demping is er na een jaartje wel uit.

Geplaatst: ma 06 jun, 2005 22:40
door Bartie
Teunie schreef:FPe houdt inderdaad goed, alleen de demping is er na een jaartje wel uit.
Yep na een jaartje intensief gebruik moet je nieuwe dempingswol steken.

Is bij de meeste dempers zo.

Geplaatst: di 07 jun, 2005 16:49
door Racer'ken
Mijn beslissing is genomen... (eindelijk :oops: )

Ik ga dus bij VanHeers gaan voor de Gyt-r demper en laten re-jetten.
De voorbochten ga ik achterwege laten, voorlopig althans. Bij VanHeers zeiden ze me nogmaals dat voorbochten veranderen inderdaad helpt maar niet enorm. Ik ga nu afwachten wat het resultaat gaat zijn, als ik niet tevreden ben kan ik nog altijd de voorbochten bij plaatsen zodat ik aan een "full-Gyt-r" systeem kom. Prijs voor de voorbochten +/- 350euro!

VanHeers zei me net als jullie dat als ik voorbochten verander er inderdaad op nieuw veranderingen moeten gedaan worden aan carbu.

Ze gaan dan tevens ook kleppen regelen en "perfect" afstemmen op nieuwe demper en dynojet.

Dan had ik nog een trail-tech teller liggen (om te bevestigen op remschijf) dewelke ze ook zullen instaleren.

Alles samen geteld kom ik dan à 635euro (BTW incl !!!).

Ik zal over 2 weken het resultaat zeker laten weten, en wie weet kunnen we eens ergens afspreken om onze machientjes eens te laten racen :lol:

Enorm bedankt voor de vele reacties, en met wat geluk ben ik tevreden met mijn keuze en kunnen we nadien andere quad'ers helpen met een keuze aangezien ik dan uit ervaring ga kunnen spreken met een Gyt-R.

grtzzzz !!! 8)

Eindelijk, hij staat erop !!!

Geplaatst: di 21 jun, 2005 11:27
door Racer'ken
8)
De GYT-R uitlaat is gemonteerd, ge re-jet, kleppen haarfijn afgeregeld...
Wat zijn nu de resultaten?
- een goed merkbaar verschil in koppel
- zeer constant koppel (geen mega piek niet meer)
- mooi maar niet overdreven geluid
- visueel misstaat het zeker niet (ik zal trachten ne keer foto's te nemen)

- topsnelheid is +/- gelijk gebleven of slechts minieme verschille, maar dat was ook de bedoeling niet van de veranderingen.

Wat ik een bijzonder tof gegeven vond is volgende...
Ik reed met passagier rond een rondpunt en dit in 4e versnelling tegen +/- 40km/u. Voordien moest ik dit zeker in 2e doen anders had de quad niet voldoende power om 2 mensen vlot erdoor te krijgen. Nu met de modificaties ging het perfect, zonder aarzelen.
Ook hoef ik minder snel terug te schakelen aan gezien het hogere vermogen veel beter verdeelt is dan het "standaard" vermogen.
Tot op heden geen spijt van de aankoop, ondertussen +/- 150 km mee gebolt.

Tevens is nu een trail-tech computer'tje geplaatst :lol:

Voor goed te zijn zou ik nu eens moeten kunnen vergelijken met iemand die een FP systeem of dergelijke heeft steken...
Of als er iemand vrijwillig (lees gratis) mijn quad ne keer op een testbank wil zetten om vergelijk te kunnen maken, laat gerust iets weten :lol: :lol:
Dat kan misschien veel mensen helpen in de toekomst om een juiste beslissing te nemen, dan weten we eindelijk voor 100% zeker wat de verschillen zijn.

Het begint er goed uit te zien nu!