De GYT-R uitlaat is gemonteerd, ge re-jet, kleppen haarfijn afgeregeld...
Wat zijn nu de resultaten?
- een goed merkbaar verschil in koppel
- zeer constant koppel (geen mega piek niet meer)
- mooi maar niet overdreven geluid
- visueel misstaat het zeker niet (ik zal trachten ne keer foto's te nemen)
- topsnelheid is +/- gelijk gebleven of slechts minieme verschille, maar dat was ook de bedoeling niet van de veranderingen.
Wat ik een bijzonder tof gegeven vond is volgende...
Ik reed met passagier rond een rondpunt en dit in 4e versnelling tegen +/- 40km/u. Voordien moest ik dit zeker in 2e doen anders had de quad niet voldoende power om 2 mensen vlot erdoor te krijgen. Nu met de modificaties ging het perfect, zonder aarzelen.
Ook hoef ik minder snel terug te schakelen aan gezien het hogere vermogen veel beter verdeelt is dan het "standaard" vermogen.
Tot op heden geen spijt van de aankoop, ondertussen +/- 150 km mee gebolt.
Tevens is nu een trail-tech computer'tje geplaatst
Voor goed te zijn zou ik nu eens moeten kunnen vergelijken met iemand die een FP systeem of dergelijke heeft steken...
Of als er iemand vrijwillig (lees gratis) mijn quad ne keer op een testbank wil zetten om vergelijk te kunnen maken, laat gerust iets weten
Dat kan misschien veel mensen helpen in de toekomst om een juiste beslissing te nemen, dan weten we eindelijk voor 100% zeker wat de verschillen zijn.
Het begint er goed uit te zien nu!