Pagina 3 van 4
Geplaatst: di 31 mei, 2005 17:29
door Alfredo
Blaster-boy schreef:Alfredo schreef:Blaster-boy schreef:eerlijk gezegt zou'k nog wat doorspare alsk jou was zal wel goe in orde zijn enzo ma 'k vind et toch nie zo ne schone
Bwa kijk, daar trek ik mij eerlijk gezegd niet veel van aan ze. Als je door de modder rijdt, of kantelt met een quad (en je fenders breken ofzo), ziet hij er ook niet meer uit.
jep daar heb je helemaal gelijk in,
maar is jou keuze ik wil nie da het door mijn schuld een hele dure grap kan gaan worde eh
Nee nee, ik zal zelf wel beslissen of ik hem koop of niet ze, maar anderen hun mening krijgen, is altijd handig meegenomen...
Ik wil ook wel een 400ex, maar die zijn (naar mijn mening) net iets te duur (ben ook nog maar 16 e). 2e hands vind je er niet echt veel, en diegene die je dan vindt, worden ofwel super duur verkocht, ofwel aan spotprijzen (maar 2450 voor een 400ex, met super veel opties, vertrouw ik niet echt)...
Het voordeel van een Yamaha te kopen, is ook dat ik binnen enkele weken verhuis naar W-Vlaanderen, en op een boogscheut van Schiettecatte kom te wonen...
Nu ja, eerst mijn oude quad verkocht krijgen, en dan zie ik wel hoeveel geld ik nog moet bijleggen.
Geplaatst: di 31 mei, 2005 19:30
door Stefan
Om terug te komen op die SMC en andere chinese aanverwanten met zogenaamde Honda/Suzuki-motoren...
Trap daar dus niet in, en laat je niet verleiden door de referentie naar Honda en Suzuki, om hun zogezegde betrouwbaarheid te verklaren.
Waarom?
Dit zijn concepten van oude honda- of Suzuki-motoren die verkocht werden aan Chinese/Koreaanse constructeurs. Kopieën maw, die niet door dezelfde toeleveranciers worden gemaakt. Waar absoluut geen kwaliteitsopvolging is, niet bij nieuwe werktuigen, geen Cpk opvolging tijdens produktie, geen opvolging van machine-instellingen, enz... dus de onderdelen die eruitkomen voor de samenbouw zijn niet betrouwbaar qua afmetingen en mechanische eigenschappen... maar wel goedkoper, veel goedkoper.
Waarom zijn Honda/kawasaki/Suzuki zoveel duurder?
- Bij nieuw voertuig wordt elk onderdeel, tot het kleinste toe, helemaal bemonsterd, FMEA wordt opgesteld voor elke fout die maar kan voorkomen, etc...
- Van elk onderdeel worden de functionele maten opgevolgd in produktie, zelfs het kleinste boutje.
- En tevens wordt de samengebouwde unit nog getest in strenge omstandigheden (cass-test, etc...)
- De tijd tussen het einde van het ontwerp, en de eigenlijke start van produktie bedraagt meestal 2 jaar (Bij SMC, slechts 2 weken...), hier worden alle fouten eruit gehaald.
En nu begint het vast zeer saai te worden... maar 't is om jullie een duidelijk beeld te geven van de kwaliteit van dergelijke produkten... dit was de theorie, en wat de andere hiervoor bescheven hebben waren enkele praktijkgevallen, die het alleen maar bevestigen...
Geplaatst: di 31 mei, 2005 19:32
door blasterke27
de goede merken zullen op bijna elk foutje betrapt wordne maar wordne ook aan de lopende band gemaakt...
is wel klote dat je zo een miskoop hebt gedaan
Geplaatst: di 31 mei, 2005 19:34
door pierre
ik heb bijna een jaar een SMC (250cc) gehad.
ik heb daar nooit geen problemen gehad, enkel dat ik vond dat het kader van bedenkelijke kwaliteit was (vergeleken met een yamaha).
Met de motor heb ik nooit problemen gehad, die starte altijd perfect.
kheb hem verkocht omdat ik een zwaardere quad wilde.
Geplaatst: di 31 mei, 2005 22:07
door Teunie
Alfredo schreef:Teunie schreef:
Het blok is nog steeds hetzelfde hoor.
Geloof dat de uitlaat beetje anders is maar verwacht er geen wonderen van.
De oude Warrior zal ongeveer hetzelfde lopen als de nieuwe, wel hebben ze wat kg's van de nieuwe afgeschraapt zodat hij een wat betere handling heeft. Verder is inderdaad het uiterlijk aangepast.
Zou ik dan een Warrior (bj 1995, FMF POWERCORE 4 uitlaat, Goldspeed Nerfbars, Goldspeed bumper, 4 nieuwe banden (die volgens mij niet zo nieuw zijn), nieuwe piston (moet dus nog gerodeerd worden)) kopen? De vraagprijs is 3000 EUR, en er is 3 weken geleden 2200 EUR op geboden (maar blijkbaar niet geaccepteerd)...
Er is achteraan iets scheef aan.
Vind hem er verder beetje bedenkelijk uitzien maar daarvoor moet je hem eerst zien.
Koop je voor dat geld een bijna nieuwe Blaster, dat is mijn advies!
Geplaatst: wo 01 jun, 2005 06:32
door Blaster-boy
Teunie schreef:Alfredo schreef:Teunie schreef:
Het blok is nog steeds hetzelfde hoor.
Geloof dat de uitlaat beetje anders is maar verwacht er geen wonderen van.
De oude Warrior zal ongeveer hetzelfde lopen als de nieuwe, wel hebben ze wat kg's van de nieuwe afgeschraapt zodat hij een wat betere handling heeft. Verder is inderdaad het uiterlijk aangepast.
Zou ik dan een Warrior (bj 1995, FMF POWERCORE 4 uitlaat, Goldspeed Nerfbars, Goldspeed bumper, 4 nieuwe banden (die volgens mij niet zo nieuw zijn), nieuwe piston (moet dus nog gerodeerd worden)) kopen? De vraagprijs is 3000 EUR, en er is 3 weken geleden 2200 EUR op geboden (maar blijkbaar niet geaccepteerd)...
Er is achteraan iets scheef aan.
Vind hem er verder beetje bedenkelijk uitzien maar daarvoor moet je hem eerst zien.
Koop je voor dat geld een bijna nieuwe Blaster, dat is mijn advies!
jep,hangt idd iet scheef vanachter,'k zou toch ook een nieuwe blaster kope inplaats van deze('k vin em zo raar uitzien eigelijk,en die achterlichte zijn een bitje overdreve)
Geplaatst: wo 01 jun, 2005 11:27
door Alfredo
Teunie schreef:Alfredo schreef:Teunie schreef:
Het blok is nog steeds hetzelfde hoor.
Geloof dat de uitlaat beetje anders is maar verwacht er geen wonderen van.
De oude Warrior zal ongeveer hetzelfde lopen als de nieuwe, wel hebben ze wat kg's van de nieuwe afgeschraapt zodat hij een wat betere handling heeft. Verder is inderdaad het uiterlijk aangepast.
Zou ik dan een Warrior (bj 1995, FMF POWERCORE 4 uitlaat, Goldspeed Nerfbars, Goldspeed bumper, 4 nieuwe banden (die volgens mij niet zo nieuw zijn), nieuwe piston (moet dus nog gerodeerd worden)) kopen? De vraagprijs is 3000 EUR, en er is 3 weken geleden 2200 EUR op geboden (maar blijkbaar niet geaccepteerd)...
Er is achteraan iets scheef aan.
Vind hem er verder beetje bedenkelijk uitzien maar daarvoor moet je hem eerst zien.
Koop je voor dat geld een bijna nieuwe Blaster, dat is mijn advies!
Blaster = 200 cc
Warrior = 350 cc
Hoe moet ik dit verschil wegwerken? Als ik een Blaster koop, moet ik nog altijd investeren in onderdelen...
En is een Blaster te doen qua grootte, of gaan mijn knieën tot tegen mijn armen komen??
Geplaatst: wo 01 jun, 2005 15:10
door Rik350
verschil is al weggewerkt blaster is 200cc 2takt en warrior 350 4takt hebben ongeveer evenveel vermogen. De maat is idd nogal nadeel aan de blaster.
Geplaatst: wo 01 jun, 2005 15:13
door Teunie
Als je een grotere quad wilt dan een Blaster moet je even doorsparen.
Warrior uit 1995 is echt wel oud, als je wat meer uitgeeft (ca 4500) dan heb je er eentje van enkele jaren oud en gegarandeerd in topconditie en niet zo afgeleefd als bovenstaande.
Geplaatst: wo 01 jun, 2005 15:45
door ~JoAcHiM~
Ken die warrior. Zit er aan de buitenkant niet zo zuit maar weet wel zeker dat hij niet afgeleefd is want heel de binnenkant is vernieuwd tot in details.
En die vier nieuwe banden zitten er nu mss niet op; kan zijn dat het een foto is van voor dat de nieuwe banden erop lagen.
Geplaatst: wo 01 jun, 2005 15:56
door Alfredo
Teunie schreef:Als je een grotere quad wilt dan een Blaster moet je even doorsparen.
Warrior uit 1995 is echt wel oud, als je wat meer uitgeeft (ca 4500) dan heb je er eentje van enkele jaren oud en gegarandeerd in topconditie en niet zo afgeleefd als bovenstaande.
Bwa, groot is niet echt nodig... Ik ben maar 1.80 m...
@Rik350 - Moet ik dan zelf benzine mengen, of kan ik het standaard mengsel van het tankstation gebruiken?
Geplaatst: do 02 jun, 2005 13:45
door Rik350
Er zit een automatische menger op de blaster dus appart olietankje en apparte benzinetank. Maar omdat deze wel eens stuk willen gaan mengen heel veel mensen zelf.
Mengsel op de benzinestations is 1:50 dat is goed als het goede olie betreft geloof ik, maar ja hoe weet je dat bij een benzinestation?
ik weet niet wat een blaster moet hebben bij mijn crosser zat ik op 1:30 maar bij mijn trialmotor weer wel 1:50
Wie heeft een blaster en mengt zelf?? meld even wat nuttigs hier
Geplaatst: do 02 jun, 2005 17:16
door Ralph
Ik meng 1:40 met Castrol RS2T en benzine octaan 98.
Geplaatst: do 02 jun, 2005 23:17
door Rik350
das dus vetter dan bij de benzinetank beter niet doen dus
Geplaatst: vr 03 jun, 2005 07:46
door Ralph
Als je maar goede olie gebruikt, dan komt dat wel goed.