Pagina 3 van 9
Geplaatst: zo 14 aug, 2005 09:31
door Alfredo
Das inderdaad wel hard ja, 35-40 graden en dan met bescherming en een helm...
Maarja, je moet er wat voor over hebben hé...
Geplaatst: zo 14 aug, 2005 11:57
door steve
Alfredo schreef:Das inderdaad wel hard ja, 35-40 graden en dan met bescherming en een helm...
Maarja, je moet er wat voor over hebben hé...
zo is het maar net
gewoon gas geven met die hap
maar als die 12 uurtjes om zijn heb je het wel even gehad
alles in je lijf doet pijn
maar dat mag de pret niet drukken
Geplaatst: zo 14 aug, 2005 22:16
door ufotje
Geplaatst: ma 15 aug, 2005 08:48
door steve
ow jaaaeeeee,,,,,pont du vaux here we come
voor alle quadvrienden die ook komen een hele goeie race en we zien ons daar wel
we gaan vertrekken nu
live to ride
groetjes
Geplaatst: ma 22 aug, 2005 19:03
door Frank MB
Pont de vaux is weer geweest Mitchell en Eichner hebben gewonnen.
Geplaatst: ma 22 aug, 2005 20:04
door bansheefreak
en op wat hebben ze gewonnen...
jawel een banshee
Geplaatst: ma 22 aug, 2005 21:04
door No Limit W-tec
Wij zijn 37ste geworden, Oede Miere en Bennyn knap 21ste.
Flitser en Hakken hebben laatste manche niet gereden, teveel technische prullen en Filip in training redelijke crash gemaakt en met twee piloten op Baja was het niet meer doenbaar.
Team Haesendonkx uitgevallen met technische problemen.
Het team van Natje gestopt na crash teamgenoot, redelijk serieus, heb ze zien liggen in 't donker op de tafelberg. Quad was niet meer herstelbaar binnen aanzienlijke tijd.
We zijn 4de en 5de belgen geworden, eerste twee vlaamse teams. Redelijke prestatie denk ik.
Team 98 heeft niets van problemen gehad, wij paar kleine problemen en kapotte uitlaat maar al bij al nog meegevallen. Morgen de rest van het verhaal, nu eerst slapen, ben door mijn reserves...
Geplaatst: ma 22 aug, 2005 21:13
door No Limit W-tec
Resultaten hier :
http://www.pdvracing.com/2005/listes/finMondial.html
198 ronden van 3,4 km, dus 673 km gedokkerd over het keiharde plein...
Gemiddelde snelheid 56,47 km, stops inbegrepen. Op het recht stuk haalden we topsnelheid, +/- 135 km per uur (gemeten met gps).
We hebben ongeveer 45 min verloren met wisselen, sleutelen, pech...
Je mag rekenen dat gemiddelde snelheid zonder wisselen rond de 64 km/uur zat
Geplaatst: ma 22 aug, 2005 22:00
door Dutje#82
wie/wat heeft er weer gewonnen ?
BANSHEE power
greetz
Geplaatst: di 23 aug, 2005 08:32
door Tony
Hebben een mooie 22e plaats gehaald. De laatste 9 uur
met 2 man gereden. 3e rijder had zijn pols gebroken.
Geplaatst: di 23 aug, 2005 09:09
door QuadGirl
Tony, nog ns proficiat eh, ge moet et ma doen. Spijtig van Norbert...
En ook aan Head first Racing ne proficiat...
Wij hadden minder chance
Maar dat hoort er bij zeker? Tging nochtans goed, wel ff problemen met de lampen, maar waren goed trug ant komen en dan rijden ze mijn teammaat er af en laten ze die daar ff liggen. Ze was buiten westen, ocharm Ghislaine, ze reed goe nochtans.
Buiten al deze pech toch een leuk weekend gehad, mensen van GasGas zijn echt vriendelijk en na mijn terugslag van de quad kon ik gebruik maken van hun persoonlijke kinesist, achteraf een goei feit.
Mijn broer zijn team (samen met smalle en speedyke) hadden ook met pech af te rekenen (velen trouwens dit jaar) en dit was best wel spijtig, want gingen enorm goed rond.
En nu is het leren geblaze voor mij, pfff, trug in the "real world"
Geplaatst: di 23 aug, 2005 10:38
door No Limit W-tec
OK, terug thuis, een goeie nacht geslapen, tijd voor the full release van het PDV avontuur van Head First Racing/Planet Quad !!!
We starten het verhaal op woensdag 10 augustus, een goede week voor de race.
Team 102 is klaar voor vertrek, de quad is al ingeladen, alle wisselstukken zijn ingepakt, de pitstenten, verschillende sets banden...
Marc, derde piloot uit het team 102, gaat voor een laatste keer gaan trainen naar 't Zwaanhof in Komen. Al in één van de eerste reeksen wordt hij uit de bocht gereden door een moto. Resultaat : van de quad gegooid, schouder geraakt en riching spoeddienst. De ligamenten tussen schouder en sleutelbeen zijn los en derde piloot is out. 's Avonds blijkt ook nog de pols gebroken te zijn dus rijden is niet meer aan de orde. 's Nachts vertrok ik reeds richting PDV voor nog een weekje vakantie, maar kon al direct beginnen met zoeken naar derde piloot.
Zaterdag 13 augustus slaat ook het noodlot toe voor team 98. De versnellingsbak van de quad heeft het om nog onbekende reden begeven. De dag erop is er endurance in Oostrozebeke, dus nog vlug een ander blok inleggen...
In de week voor PDV sleutel ik op de camping iedere dag nog wat aan de quad. Andere tandwielen steken, alle bouten lossen en terug vastzetten met loctite,... De quad is tiptop voorbereid en we gaan vol vertrouwen de wedstrijd tegemoet. Ondertussen is Stephen Leroy (Swatten) ingevallen als derde piloot.
Donderdag starten we met het opbouwen met de pits en dat wordt al duidelijk dat we maar als kleine garnalen meespelen. De trailers, campers en pitstenten van de topteams lijken wel kathedralen in vergelijking met de middelen die wij hebben...
Vrijdag is er technische controle. We hebben met onze Yoshimura moeilijkheden om door de keuring te geraken omdat we slechts 96db mogen halen. Met wat inventiviteit lukt het wel, maar we weten dat we met de db killer enorm verlies aan koppel hebben en dat stoort ons.
Zaterdagmorgen training. We halen de db killer er terug uit en zetten en Swatten zet een mooie 39ste tijd neer op 'slechts' 10 sec van de scratch van Couprie. Team 98 zet een 83ste tijd neer. Aan het einde van de training is er echter terug een selectieve db controle (lees : voor niet fransen...) en we moeten terug db killer monteren en sproeiers navenant aan te passen om enigszins koppel te krijgen.
De eerste manche verloopt voor team 102 zeer vlot. Eindklassement 39ste plaats, niets van problemen, geen crashes. Team 98 rijdt ook zeer goed maar door een crash en quad die niet direct start eindigen zij op plaats 56.
De tweede manche gaat grotendeels in het donker, met start om 20 u en finish om 1 uur 's nachts. Intussen werd de Trailtech Xenon verlichting gemonteerd en zijn we klaar voor het nachtwerk. Aan het einde van het eerste uur valt de quad stil en krijgen we niet direct gestart. Daardoor vallen we terug we sterk terug. Swatten zet echter kanontijden neer in het donker. Het noodlot slaat echter weer toe. Door de montage van de db killer krijgt de uitlaat te warm en plots breekt de achterste 15 cm rats af door combinatie van warmte en trillingen en de lucht die niet weg kan. We mogen tot onze verbazing blijven rijden, maar 15 minuten voor het einde halen we hem er toch af om nieuwe demper te monteren. We vrezen dat we te lang te arm rijden en willen de quad klaar zetten om de laatste manche goed in te zetten. Doordat we de koude einddemper niet zo gemakkelijk op de warme voorbocht krijgen duurt het even maar eindigen we toch nog op een 51ste plaats. Team 98 heeft een schitterende en regelmatige sessie gereden en eindigt 30ste.
Bij het klaarstaan op de grid merken we dat de bouten van het achterste tandwiel niet meer volledig aangespannen zijn. We beslissen om direct na de start binnen te rijden en ook direct andere banden te leggen omdat er veel water gevoerd is en het parcours te glad ligt voor de Kenda Klaw banden. Bij het monteren van de Fast Trekker banden scheurt echter een ventiel af en moeten banden er terug af en terug Kenda erop... Terug wat tijd verloren. Swatten zet een sessie van 1.30 u neer (!!!) met echte kanontijden. Op het einde breekt echter de voorbocht aan de motor af, een gevolg van de moeilijke montage van de einddemper gisteren waarschijnlijk. Ik sta klaar om te starten en beslis om zo verder te rijden op 80-90 % gas. Een oorverdovend geluid maar ik haal toch nog redelijke tijden en draai een sessie van een uur om dan het laatste half uur aan Tom te laten die wat last heeft van zijn crash van gisteren. Bij het verlaten van de pits moet hij echter terug keren om te herstelen. Er wordt wat geïmproviseerd met staalkabel en we mogen uitrijden. Resultaat : 54ste tijd. Team 98 heeft terug een probleemloze sessie achter de rug en eindigt knap 20ste !!!
Finaal komt dit uit op een 21ste plaats voor team 98 en een 37ste plaats voor team 102. Hiermee zijn we 4de en 5de belgen en eerste vlamingen. Wij zijn zeer tevreden, ook al zat er voor de 102 meer in mochten we de kleine problemen niet gehad hebben.
Tijd voor een paar kleine verbeteringen aan de quad en een nieuwe poging volgend jaar !
Nogmaals bedankt aan het pitteam voor alle hulp !!!
Geplaatst: di 23 aug, 2005 11:34
door doubletracing
mooie samenvatting.blijkbaar ziet de machine toch wel zwaar af in pont de vaux.
de mannen van tibermont hebben ook weer super gereden
5e plaats...
Geplaatst: di 23 aug, 2005 11:45
door QuadGirl
tuurlijk ziet de quad hard af in PdV, das gewoon gelijk een heel seizoen, maar met verschil da ge er int seizoen meer aan kunt doen dan nu... En tparkoer word zwaarder en zwaarder...
Vanpevenaeyge enzo hebbe et zeeer goed gedaan, amai, top vijf van PdV geraken is ni min...
Geplaatst: di 23 aug, 2005 12:51
door No Limit W-tec
Nog even voor de duidelijkheid : enkel na de oefensessie/kwalificatie mag er gesleuteld worden. Tussen de verschillende manches moet de quad in parc fermé. Zelfs als je aan het sleutelen bent bij het einde moet je quad desnoods duwen tot in parc fermé, en bij start van volgende manche terug binnenduwen in de pits en verderwerken. Het is dus effectief zo dat er niet kan gesleuteld worden zonder tijdsverlies gedurende 12 uur non-stop.
Voor velen hier op het forum zou het erop neer komen dat je wekelijks gaat rijden en slechts na een goeie maand tijd krijgt om iets aan de quad te doen
.
Het parcours vond ik persoonlijk niet zo denderend, heb al mooiere dingen gezien (bvb Bastogne), maar de show, het publiek en de omvang van het evenement maken het tot iets uniek, unieker nog dan de mytische strandrace van Le Touquet. Op foto's kan het misschien makkelijk lijken (de meeste fotografen staan vooraan bij de jumps en de recht stukken), maar het gedeelte achteraan waar geen publiek en fotografen stonden was moordend !!! Zeer snel en zeer oneffen. Daar smelten je spieren echt weg.
De nachtsessie was trouwens echt onverantwoord. Je ziet er echt niets, zelfs niet met de goede verlichting. Je ziet met moeite de jumps liggen, je ziet haast niet waar het rempunt voor de bochten licht en voor de piloten is het levensgevaarlijk als je een ongeval hebt. Je ligt op de baan en kan zo overreden worden door achterligger die je gewoon niet ziet.
Organisatie moet dringend iets doen aan veiligheid in 't donker, bvb led verlichting aan armen en op rug van piloten. Anders vallen er zeker nog doden ! De tijden van de nachtsessie zijn trouwens quasi gelijk aan die overdag, dus echt trager wordt er zeker niet gereden !