Pagina 3 van 7

Geplaatst: wo 17 aug, 2005 21:29
door Teunie
SlOoT schreef:
Teunie schreef:
doubletracing schreef:heb eens gehoord dat ze op de yfz carbu's steken van een yzf-) enduroversie.hij zou dan ook beter moeten lopen.nadeel kostprijs+- 700€ en zonder te weten of het echt gaat helpen smijt ik er da geld niet tegen ze :)
De carbs zijn volgens mij gewoon hetzelfde hoor van de YFZ en YFZ.

Het is de carb van Frank inderdaad.
En hoe zit het nu met frank dan ?
Koopt nieuwe YFZ

Geplaatst: do 18 aug, 2005 17:32
door Teunie
De onderdelen zijn er!
Na het eten direct sleutelen!
:P

Geplaatst: do 18 aug, 2005 17:41
door Dutje#82
Teunie schreef:De onderdelen zijn er!
Na het eten direct sleutelen!
:P

yezz :lol: teun is er zondag bij 8) 8)

grtz 8)

Geplaatst: do 18 aug, 2005 17:43
door Teunie
Als ik het mormel afgesteld krijg wel ja! 8)

Geplaatst: do 18 aug, 2005 20:10
door Teunie
Ok mannen hij staat erop!
Wel een geprul, de carb moet een beetje scheef hangen anders past het niet...
Ook de slang naar de luchtfilter zit flink gespannen....
Maargoed, gestart en het werkt wel, alleen knalt hij en loopt niet stationair.

Zou dit aan de pilotjet kunnen liggen?

Als ik volgas geef dan loopt hij goed, maar wanneer ik het loslaat begint hij te knallen als een idioot....

Iemand suggesties?

Geplaatst: do 18 aug, 2005 22:51
door Fré
beste suggestie die je kan krijgen:

www.thumpertalk.com, ga dan naar de drz-sectie, en smeek burned om een jetting recommendation. Bij mijn weten zit die kerel er altijd RECHT op. Succes!

Geplaatst: vr 19 aug, 2005 09:29
door Teunie
Heb al wat op internet gelezen en mijn jetting aangepast.

Ik kwam erachter dat er maar een 126 mainjet in zat.
Om niet teveel stappen in 1keer te nemen heb ik daar 142 van gemaakt, maar op internet rijden ze met 160+.

De pilot-schroef stond echt veel te ver open, heb ik teruggedraaid naar 2 draaien open.

De pilot-jet is maat 42 en ik denk dat dit veel te klein is.
Op internet hebben de meeste mensen 48+ en bovendien knalt de quad bij het loslaten van gas, dus als hij terug naar het pilot-circuit gaat. (denk ik tenminste)

Hij loopt nu al een stuk beter, blijft stationair wel draaien als hij koud is met de choke erop.
Dat lukte me eerst niet.
De knallen zijn ook minder geworden maar nog niet verdwenen.

Als ik de stationair toerentalschroef verder uitdraai loopt hij beter, dus ik denk dat de pilotjet het grootste euvel is hier.

Ik zal binnenkort ook eens op thumpertalk een post doen.

Bovendien is het wel een probleem dat de carb een beetje scheef hangt aangezien er vrij snel benzine uit de overflow stroomt...

Geplaatst: vr 19 aug, 2005 09:35
door Dutje#82
dus nog best veel werk tot zondag :o :lol:

greetz

Geplaatst: vr 19 aug, 2005 09:41
door Fré
enneuhm, als je nu es aan je luchtschroef (pilot circuit) draaide? Zet die beetje rijker. Das het begin van het jetten.

Geplaatst: vr 19 aug, 2005 09:42
door doubletracing
Teunie schreef:Heb al wat op internet gelezen en mijn jetting aangepast.

Ik kwam erachter dat er maar een 126 mainjet in zat.
Om niet teveel stappen in 1keer te nemen heb ik daar 142 van gemaakt, maar op internet rijden ze met 160+.

De pilot-schroef stond echt veel te ver open, heb ik teruggedraaid naar 2 draaien open.

De pilot-jet is maat 42 en ik denk dat dit veel te klein is.
Op internet hebben de meeste mensen 48+ en bovendien knalt de quad bij het loslaten van gas, dus als hij terug naar het pilot-circuit gaat. (denk ik tenminste)

Hij loopt nu al een stuk beter, blijft stationair wel draaien als hij koud is met de choke erop.
Dat lukte me eerst niet.
De knallen zijn ook minder geworden maar nog niet verdwenen.

Als ik de stationair toerentalschroef verder uitdraai loopt hij beter, dus ik denk dat de pilotjet het grootste euvel is hier.

Ik zal binnenkort ook eens op thumpertalk een post doen.

Bovendien is het wel een probleem dat de carb een beetje scheef hangt aangezien er vrij snel benzine uit de overflow stroomt...
aangezien jij al met hotcams en zo zit denk ik wel dat je ook al die grotere sproeiers mag gebruiken.nu met mijn hogedrukpiston en nokkenasaanpassing denk ik dat ik ook terug ga moeten afstellen.al rijdend draait hij goed maar als ik meermaals gas geef na elkaar al stilstaand krijg ik een vlammeke achteraan :) aan wat zou dat kunnen liggen denk je?te weinig lucht in het mengsel?

Geplaatst: vr 19 aug, 2005 09:44
door Fré
accel pomp die je motor vol benzine pompt zeker?

Geplaatst: vr 19 aug, 2005 09:47
door doubletracing
accel pomp :?: :?: :?

Geplaatst: vr 19 aug, 2005 09:56
door Fré
wel das een pompje dat bij het gasgeven een straal benzine in de inlaat spuit. Dit om het arme mengsel bij gasgeven wat te verrijken. Als je nu meermaals na mekaar gasgeeft zonder de motor echt zijn toeren te laten bereiken, dan is er kans dat ie al die benzine niet verbrandt met de gevolgen vandien.

sg6 vertelde me dat ie hetzelfde voorhad met de TM36.
Ik heb het nog niet gemerkt tijdens het gewone rijden.

Geplaatst: vr 19 aug, 2005 10:04
door doubletracing
ah oké ksnap het,zou wel goed kunnen dat het dat is want bij het rijden doet hij het niet

thx fré

Geplaatst: vr 19 aug, 2005 10:10
door Teunie
Fré schreef:enneuhm, als je nu es aan je luchtschroef (pilot circuit) draaide? Zet die beetje rijker. Das het begin van het jetten.
Heb hem al teruggedraaid naar 2 slagen open.
Dan staat hij rijker (als het goed is?)
Meer dicht is toch minder lucht/meer benzine = rijker?